Sukuilainen varasti nimen
Että ottaa päähä, jo ennen ku odotin meidä esikoista päätimme, että jos joskus saada poika lapsi nimeksi tulee Matias. Tulin raskaaks, ei haluttu ottaa selvää kumpi saadaa, mutta kerrottii miehe siskoille, että jos saada poika tulee hänen nimekseen Matias, meille syntyi tyttö, joten tämä nimi ei siis tullu käyttöö, mutta jäi kuitenkin odottamaan sitä hetkeä että joku päivä poikalapsi saadan, niin on nimi valmiina. Tänään sitten miehe sisko tuli käymää ja siin juteltii niit näit ja se siin sit tuumas "oon keksiny nimen, jos joskus saan pojan", kysyin, että "mikä", se sit pokan sanoo "Matias", ku sanoin, että me oltii päätetty jo aikaa sitte se meijä poja nimeksi ja oltii asiasta jopa kerrottu, niin ei kuulema muista ollenkaa, vaik sillo oli nimeä ihastellukkii. Nyt sit on "kilpailu" kumpi saa eka poika vauvan. Nimet on vapaata ristaa joo, mutta ärsyttää iha sikana. Onko kenellekkään toisella ollu vastaavaa kokemusta?
Kommentit (12)
joten et voi ajatella, että se teidän yksinoikeus.
Nimeä ei voi varastaa.
Ja ihan suoraan sanoen en itse ainakaan muista, mitä joku sukulainen on sanonut vuosia sitten. Miehesi sisko on kuullut ko. nimen varmasti monen monta kertaa sekä ennen että jälkeen.
Voitte vaikka molemmat antaa saman nimen, jos nyt satutte saamaan poikalapsen. Nimiä ei voi omia eikä varata vaikka kuinka sanoisi sen ensin ääneen. =)
tuolla varaalapsellenimi.com -palvelussa ei enää voi Matiasta varata :(.
Joten olette kumpikin jo auttamatta myöhässä. Kilpailu on jo ohi ja minä voitin sen jo vuosia sitten. Joten te ETTE KUMPIKAAN laita pojallenne nimeksi Matiasta. Tuliko selväksi?
tyttö ei viel oo edes 6kk vanha. Ja siis en ole ajatellut, että on meidä yksioikeus, mut meijä porukassa on ollu tapana, että jos joku nimi on sanottu, että halutaan antaa lapselle, niin sitte tavallaa se on meijä porukassa varattu. Esim. minä ja ystäväni tykättii samasta nimest, mutta ystäväni sattu aikasemmi sanoa, että jos saa tytön niin antaa sen nimen, näin ollen jos saan toise tytön, en tätä nimeä käytä vaan olen keksinyt uuden nimen sen tilalle.
on koko tekstin pakko olla provo. Onhan?
Ei kukaan voi kirjoittaa noin huonoa suomen kieltä.
Matias nimisiä on Suomessa tuhansia, niin, että rauhoitu.
No mä kyllä ymmärrän ap:n ärsyyntymisen. Kyllä lasten nimiin liittyy tosi paljon tunnejuttuja ja tässä aihe on kuitenkin ollut pinnalla melko hiljattain, ei tyyliin lapsuudessa. Itselläni on tytölle nimi valmiina, mutta en ole sitä kenellekään sanonut - juuri tästä syystä. Jos joku ehtii käyttää sen ennen minua, niin sitten täytyy niellä tappio ja keksiä uusi.
Ja ymmärrän myös sen, ettei ap voi antaa samaa nimeä kuin lähipiirissä. Sehän se vasta dorkaa olisi. Aika hassua, jos serkuksilla olisi samat nimet...
Vauva-jutut on monille arkoja paikkoja. Minulle ainakin on. Samalla tavalla kävi itsellenikin. Läheinen työkaverini teki samalla tavalla. En ollut nimeä mitenkään varannut, mutta olimme jutelleet, että meille yritetään vauvaa ja jos tyttö tulee, niin saa luultavasti tietyn nimen. No, meillä edellen yritetään, ja hän nimesi tyttönsä "minun nimelläni". En pystynyt moneen kuukauteen kutsumaan lasta oikealla nimellään. Nyt on jo helpottanut, kun lapsi on aika hassun näköinen (=ei niin soma, kauniisti sanottuna), eikä nimi mielestäni sovi hänelle laisinkaan. Olen siis päässyt asiasta yli.:)
Kuulostaa varmaan sairaalle, mutta kyllä tällaisia tunteita muillakin varmaan on.
Ihan kuin teillä olisi joku yksinoikeus antaa kyseinen nimi lapsellenne. Sitäpaitsi kun sinulla ei vielä edes poikaa ole, niin mistä tiedät, että koskaan saat poikaa, jolle antaisit kyseisen nimen? Vaikka tekisit 15 lasta, niin he voivat kaikki olla tyttöjä.
Eikö paha mieli voi tulla melkein mistä vaan? Aina syy ei todellakaan ole järkevä. Mutta mitä te olette sanomaan, ettei voisi tuntua pahalta?! Ap kysyi, että onko muilla ollut samoja tuntemuksia ja onneksi saikin muutaman vastaavan kokemuksen.
eihän se nyt sitä varastanut kun mitään poikavauvaa edes ole!