Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haaveissa kolmas, mutta ne kilot (ja ikä)..

Vierailija
05.06.2012 |

Ikää siis plakkarissa 37v. BMI minulla on 42. Olen yrittänyt saada sitä pienenemään, mutta ei kun ei. Viitisen kiloa saan pois (parissa kuukaudessa), mutta sekin on sitkeessä ja luonnollisesti palaavat sitten takaisin, kun into loppuu.

Nyt tai ei koskaan on kuitenkin perheessämme lisälapsen aika, ikä tulee muuten vastaan, ellei ole jo tullut?

Taloudellinen puoli on suht reilassa, vakityöt jne. Nuorempi lapsista aloittaa esikoulun ja vanhempi on alakoulussa, joten isohkot ikäerot tulisivat.

Kahdessa edellisessä raskaudessa olen ollut myös ylipainoinen, BMI esikoisen odotuksen alussa 32,6 ja kuopuksella 36. Kumpainenkin raskaus meni hienosti ja tärppikin oli liki kertalaakista :).

Uskaltaisitko sinä tilanteessani yrittää kolmatta lasta? Neuvoja ja apuja tässä kaipailisin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama bmi, neljäs lapsi tulossa rv 23 ja ainakin tähän saakka kaikki hienosti :)

Tosin ikää 30v. Mutta kyllä mun mielestä yrittää kannattaa :)

Vierailija
2/3 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI vähän pienempi, mutta kuitenkin aina ollut ylipainon puolella ja joka raskaudessa tullut lisää. Uskalsin silti 36-vuotiaana, lähes kuusi vuotta edellisen syntymän jälkeen tehdä kolmosen. Painoa tuli taas lisää, mutta tyytyväinen olen. Ja nyt kun perhe on valmis, eikä enää tarvi jossitella, niin painonpudotuskin tuntuu helpommalta. BMI 35:stä on lähdetty alaspäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseesi suora vastaus: en uskaltaisi. Keskittyisin sinuna huolehtimaan ennemmin jo olemassa olevista sekä heille tärkeimmäst henkilöstä = sinusta. Massiivinen ylipaino yhdistettynä raskauteen + jo suht korkea ikä eivät varmasti ole hyvä yhdistelmä vaikka voihan kaikki toki mennä hyvinkin.

Oletko koskaan aloittanut elämäntapamuutosta kokonaisvaltaisesti. Lue esim. Dr Philin kirja aiheesta. Siinä ruoka + liikunta on vain yksi aihe muiden joukossa. Aluksi keskitytään vaikeampiin aiheisiin eli siihen miksi ylipäänsä on ylipainoinen. Useimmiten siihen löytyy joku syy ehkä jopa kaukaa lapsuudesta. Kun se kohdataan ja käsitellään, poistuu tunnesyömisen tarve.