G: Pienet arjessa ärsyttävät asiat
Mulla kiehahtaa pään sisällä joka kerta, kun mies käyttää lapset suihkussa. Mies käyttää sujuvasti kaikkien pyyhkeitä sekaisin, nytkin tuolla tyttö tuli suihkusta minun pyyhe päälläni. Niin ja ne pyyhkeet jätetään tietysti märkinä lojumaan lattialle tai tuolille, vaikka olen sata kertaa pyytänyt ripustamaan ne johonkin kuivumaan.
Kommentit (22)
... ja mies senkun nousee, pukee ja syö.
käy suihkussa ollenkaan? Yök.
... ja mies senkun nousee, pukee ja syö.
käy suihkussa ollenkaan? Yök.
tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa repiä se foliokansi kokonaan pois. Leipiä ei voi voidella leipälaudalla, aina keittiön tasot muruja täynnä. Metallinkeräys astiasta löytyy aina pahvia. Vessapaperirullaa ei voi vaihtaa, aina jätetään yksi paperinpala siihen hillumaan ettei tarvitse vaihtaa uutta.
tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa repiä se foliokansi kokonaan pois. Leipiä ei voi voidella leipälaudalla, aina keittiön tasot muruja täynnä. Metallinkeräys astiasta löytyy aina pahvia. Vessapaperirullaa ei voi vaihtaa, aina jätetään yksi paperinpala siihen hillumaan ettei tarvitse vaihtaa uutta.
Lisäksi sappeni saa kiehumaan mm. se, kun tehdään keittiössä voileipää, niin se VOINEN veitsi ei löydä tietään esim tiskikoneeseen tai vaikka altaaseen vaan se lätkäistään siihen tasolle, voineen päivineen! Aargh! Ja uusi roskapussikin on niin perkeleen vaikia laittaa siihen ämpäriin, kun on vienyt täyden roskapussin ulos.
parta-tai muut karvat käsienpesualtaassa tai vaatehuoneen pöydällä joka peilin alla. Pytyssä "jäljet"(nykyään onneksi tosi harvoin,kun olen asiasta papattanut).
...mutta se mikä tosissaan ärsyttää ja oksettaa arjessa on se, että ihmiset räkii kadulle. Siis mit vit? Kuinka vajakki pitää olla? Uskomatonta barbarismia.
Kun vaihtaa vauvan kakkavaipan, niin se haiseva pommi jätetään siihen hajutiivistetyn vaipparoskiksen PÄÄLLE! Ja koko kämppä haisee. Olen pyytänyt ettei vaihda niitä vaippoja ollenkaan jos se vaippa on niin vaikea saada sen kannen alle...pieni mutta ärsyttävä asia..
2-vuotiaan kaataa itse pissat potasta pönttöön. Tuloksena tietysti pissaa joka paikassa, ja kukas sen vessan siivoaa? No minä. Ja tuolla menolla se pitäisi pestä varmaan joka päivä, mutta en jumalauta jaksa. Miestä ei tietenkään häiritse tahmainen vessanrengas, koska hänkin luonnollisesti kusee seisten...
Meillä on kaikki lattiat märkä sänky,märkä sohva jne miehen suihkun jälkeen. Meillä on pyyjkeitä liikaakin. Vaatteet riisutaan siihen missä sattuu milloinkin olemaan ja jos on pyykkikorin vieressä,ei vahingossakaan voi nostaa kantta vaan pyykit jätetään kannen päälle. Puhtaat pyykit jätän miehen puolelle sänkyyn,mutta potkii ne siitä sängyn alle,josta vien ne taas joskus pyykkiin,koska ovat pölyssä. Ennen laitoin kaappiin,mutta sinne ei mahdu kun on kaikki vaatteet myllätty ja mytätty. Paras on se,että kyselee vaatteidensa perään,ja valittaa kun en pese mukamas sen vaatteita...:D Ovet ja laatikot jää mieheltä aina auki.,syö missä sattuu ja jättää ruoanjämät mihin sattuu,josta innokkaat lapset käy ne lähes poikkeuksetta kippaamassa johonkin sohvan taakse.
2-vuotiaan kaataa itse pissat potasta pönttöön. Tuloksena tietysti pissaa joka paikassa, ja kukas sen vessan siivoaa? No minä. Ja tuolla menolla se pitäisi pestä varmaan joka päivä, mutta en jumalauta jaksa. Miestä ei tietenkään häiritse tahmainen vessanrengas, koska hänkin luonnollisesti kusee seisten...
1) Mies jättää vaatemyttyjä pitkin lattioita.
2) Avaa tästä -läppä on niin piukassa monissa tuotteissa, että niitä tuotteita ei perkele soikoon saa auki ilman saksia.
3) Mopoautoilijat ajavat keskellä väylää.
4) On loma mutta ulkona on +10 "lämmintä", tuulee ja sataa välillä vettä, välillä rakeita.
5) Juuri nyt ärsyttää koko maailma, koska mulla on hirvittävät tupakanvieroitusoireet.
ajat jonkun perässä hieman kovempaa kuin edellä menevä. No päästelet hiturasta ohi, mutta sepä saa sitten vauhtia masiinaan ja roikkuu lopun matkaa kiinni sun takalokarissa niin että läähätys kuuluu.
aina ja ihan jokakerta, kun joku lapsista tai puoliso avaa uuden leipäpaketin, pussinsulkija "tiputetaan" huolimattomasti mihin se nyt sattuu tippumaan: apupöydälle, ruokapöydälle, lattialle...
Ei vahingossakaan roskiin!
aina ja ihan jokakerta, kun joku lapsista tai puoliso avaa uuden leipäpaketin, pussinsulkija "tiputetaan" huolimattomasti mihin se nyt sattuu tippumaan: apupöydälle, ruokapöydälle, lattialle...
Ei vahingossakaan roskiin!
katergoriaan kuuluu myös juotavien jogurttien kannet, Hyla-maitojen metalli"sinetit" ja kaikki muuta pikkuroskat.
Hmm, mistä aloittaisin? Miehen tekosia: jättää suihkun lattian 98 % suihkukäynneistä kuivaamatta, jättää pyyhkeen minne sattuu, mutta ei ainakaan vie takaisin paikalleen, jättää tyhjentyneet ruokakipot (esim tyhjä kananmunakenno) jääkaappiin, vaikka sisältö on syöty, laittaa roskat (ne mitä edes laittaa) roskiin niin, ettei paina niitä yhtään lyttyyn ja ne lakoavat lattialle kun seuraavaksi avaan roskiskaapin, ei vaihda uutta wc-paperia tyhjentyneen tilalle, jättää kirjeet ja muut postit aina mihin sattuu ja muutenkin laskee kaiken tavaran siihen missä sattuu olemaan tilaa jne jne, ikuinen lista, mutta rakastan silti ;)
se, että mitään asiaa ei voi hoitaa kuntoon samantien. Eilen tyttäremme tuli kysymään, voisiko iskä pumpata pyörän kumit, jotta voisi mennä kaverin kanssa pyöräilemään. Mitä vastaa mies; "joo voin mä joku päivä ne pumpata".
kotona mies:
- jättää kaikki lasten likaiset vaatteet, käytetyt vaipat, luetut sanomalehdet, avatut kirjekuoret, tyhjät ruokapaketit ym. siihen mihin sattuvat tippumaan. Vaippa saattaa löytyä joskus wc:n roskiksen vierestä, samaten likapyykki wc:n lähettyviltä.
- kun laittaa miehen ruokaostoksille niin se on kuin arpajaisissa. Ostoslistan tavaroista vähintään yksi puuttuu ja sitten on ostettu jotain yksittäistä ruoka-ainetta mutta ei tärkeää täydentävää, jolla saisi aterian kasaan.
- ei osaa pitää huolta vaatteista. Nahkakenkiä uitetaan sateessa, likatahrat saavat jäädä vaunuun ym.
Kaupassa ärsyttää se:
- ettei laiteta sitä "seuraava asiakas" kapulaa liukuhihnalle omien ostosten jälkeen
Kaupungilla ärsyttää se:
- jos joku ei paina liikennevaloissa suojatielle menevien nappulaa. Siinä sitten törötetään tumput suorina ja ihmetellään miksei valo vaihdu vihreäksi.
- ettei kaikki koiranomistajat siivoa paskoja vaikka osuvat keskelle jalkakäytävää
- että joku vielä tänä päivänäkin röökaa bussipysäkillä, jonossa tms. paikassa, missä savua on vaikea paeta
Puhtaat pyykit jätän miehen puolelle sänkyyn,mutta potkii ne siitä sängyn alle
sen yhden kerran jälkeen saivat pestä itse vaatteensa.
Mua arjessa ärsyttää mm. omenan raato lattialla sängyn vieressä, hammastikut sängyssä. Se, ettei pikkuroskat mene roskiin vaan päätyvät lattialle tai tiskialtaaseen (pussinsulkijat, muovinkappaleet esim. kurkun kääreestä jne). Tyhjä wc-paperirulla. Jne... Onhan noita ärsytyksen aiheita.
Minä herätän lapset, katson että pukevat, pakkaan vaihtovaatteet, syön itse hätäisesti. Mies herää viime minuuteilla, lukee lehden syödessään ja minä koitan saada lapset autoon ja ulos. Ärsyttää, kun omat aamuni ovat yhtä häsäystä lasten kanssa ja mies senkun nousee, pukee ja syö.