Puistossa eilen. Raivostuttavaa
siis eilen oli puistoruokailussa vain vetistä keittoa. Koululaisen piti käydä sen jälkeen hakemassa kaupasta mikropizza, että sai mahansa täyteen. Ei ollut kuulemma saattanut syödä sitä litkua.
Siis hei haloo, miksi aina otetaan lapsista raha pois. Miksi ei kerralla laiteta kunnon ruokaa, eikä mitään puistolitkuja. Ei se nyt mitään pihviä tarvitse olla, mutta jotain lasagnea ja perunamuussia yms. olisi helppo tuoda puistoon.
Eihän keitolla kukaan elä. Sama kuin kouluruokailussa nykyään, että vanhemmat joutuu antamaan rahaa, että lapset saa lisäruokaa. Miksi vanhemmat joutuu aina kustantamaan kaiken?
Kommentit (65)
puisto missä on ruokailu päivällä.
Keitosta olen siinä mielessä samaa mieltä, että ainakin viime kesänä "keitto" oli usein lähinnä pelkkää vettä. Sillä ei todellakaan saa vatsaa täyteen edes leikki-ikäinen.
Mun mielestä puistoissa pitäisi tarjota kunnon ruokaa tai sitten ei mitään olleenkaan. Siihen vesikeittoon tärvääntyy vaan ihan turhaa rahaa, jotka nekin voisi käyttää johonkin hyödyllisempään.
suurimmaksi osaksi laihaa keittoja ja lähes joka päivä makkaraa.
Pitää aina antaa lapsille rahaa mukaan, että voivat jollakin välkällä käydä kaupasta hakemassa jotakin lisää.
lapsi tuo kotoa omat leivät ja juomat ja saa puistossa lämpimän keiton tms. "helpporuuan" sillä aikaa, kun vanhemmat ovat töissä. Illalla sitten syödään koko perheen yhteinen lämmin ateria.
Helsingissähän puistoissa ruokailevat myös pienemmät lapset äiteineen - tai siis äidit eivät saa ruokaa - mutta ovat seurana ja auttavat lasta ruokailussa.
Muistaakseni myös Lahden puistoissa on ruoka kesällä, vai olenko väärässä?
Siitä on niiii-in kauan, kun olin kesätöissä leikkipuistossa.
Tehkää sitä ruokaa kotona, jos ei kelpaa puistoruoka. Helppo ratkaisu :)
Oletteko miettineet, missä välissä olette hakeneet ruokaa? Onko ensimmäiset ehtineet viedä päältä niitä pottuja yms.?
Siinä voi teille olla syy, miksi ei pahemmin ole tarpeita keitossa.
Näin kokkina voin sanoa, että monissa tilanteissa käy niin, että ensimmäist vievät keitosta sisällykset, muille jää ne rippeet. Ja rippeihin on tyytyminen, jos ei ole täyttä vaihtoastiaa jossakin
jauhatte kouluruokailusta kun aihe on puistoruokailu?
juuri vanhempien on maksettava räkänokkiensa syömiset, vai kenen ne pitäisi maksaa?! Lastenteko on vapaaehtoista.
...ihanko keitolla joutui pari tuntia pärjäämään? Taitaa olla varsinainen cermaperse, kuten äitinsäkin aloituksen perusteella. Kerropa, miksi MINUN PITÄISI KUSTANTAA sun kakaralle gourmet-ruoat, eikö se nyt kuitenkin olis niin, että sä hoidat kakarasi, syötät sen ja jos jotain saat maksutta, kiität kauniisti, helvetin tampio.
Muistelisin, että Espoo ja Vantaa lopetti.
Aivan mieletön etuhan se Espoossa on ollut. Itse jo koululaisena 80-luvulla kävin puistoruokailussa, kun vanhemmat olivat töissä.
Vielä kun asuin lapsen kanssa Espoossa ehdittiin yksi kesä käydä, ennen kuin tapa lopetettiin ja mekin muutettiin pois. Kyllähän se aika mieletöntä oli istua nurmikolla kuin retkellä ja lapsi sai hakea ruokaa. Pääkaupunkiseutulaiset eivät aina tajua, miten etuoiketettuja ovatkaan!
siitäkin jos jotain ilmaiseksi saa :) Helsinkiläiset etuoikeutetussa asemassa kun koululaisilla on taattu lämmin ateria päivällä nyt kesälomien aikana. meillä ainakin lapset meinaa "unohtaa" lämmittää ruokaa. Itse vietin lapsuuteni helsingissä ja kiltisti söin mitä tarjottiin puistossa, ihan niinkuin koulussakin.. Leivät äiti aina laittoi mukaan lisukkeeksi.
ei ole tarjolla kuin vihreää ruohoa ja sekin kasvaa maassa.
Mitä ihmettä te vongutte ilmaisesta? Eikö siellä Helsingin päässä osata ostaa/tehdä lapsille itse ruokaa ja opastaa sen lämmittämisessä? Miten helkkarin laitostuneita siellä oikein ollaan?
En tiedä itkisikö vai nauraisiko tällaisia lukiessa. Siitäpä sitten puiston ruokajonosta valittamasta on kätevä siirtyä eu-ruokakassijonoon valittamaan kunhan pituus vähän kasvaa.
maksaa lastensa syömiset? Aivan järkyttävää.
kouluateriana on makkaraa/keittoja useita kertoja viikossa? Tämä nyt on vähän asian vierestä, mutta kiinnostaa! Kyllä tuollaisesta voisi jo laittaa tiedustelun kunnan päättäjille.
Itse työskentelen koulussa ja olen syönyt kouluruokaa yli 20 vuotta aivan tyytyväisenä.
kouluateriana on makkaraa/keittoja useita kertoja viikossa? Tämä nyt on vähän asian vierestä, mutta kiinnostaa! Kyllä tuollaisesta voisi jo laittaa tiedustelun kunnan päättäjille.
Itse työskentelen koulussa ja olen syönyt kouluruokaa yli 20 vuotta aivan tyytyväisenä.
hernekeittokin on sellaista, että on ihme jos jonkun herneen löytää
täällä OLI kouluruoka parempaa aiemmin mutta nyt menneenä talvena se on ollut luokattoman köyhää ja surkeaa
Mitä nyt välillä italianpataa.
Vanhemmat voivat pakata lapselle mukaan tummaa leipää ja kurkku- tai porkkanapaloja.
Kolmen tunnin kuluttua on kuitenkin kotona välipala, vai mitä? Ja siitä kolmen tunnin kuluttua kunnon kotiruoka. Näinhän se menee.
t. 20 vuotta puistoruokailua (eli itse puistossa syöneenä ja lapset syöttäneenä)
Vanhemmat voivat pakata lapselle mukaan tummaa leipää ja kurkku- tai porkkanapaloja.
Kolmen tunnin kuluttua on kuitenkin kotona välipala, vai mitä? Ja siitä kolmen tunnin kuluttua kunnon kotiruoka. Näinhän se menee.t. 20 vuotta puistoruokailua (eli itse puistossa syöneenä ja lapset syöttäneenä)
niin ei siellä kotona mitään leipää kummempaa ruokaa ole.
Meilläkin lapsi kävi puistoruokailussa yhtenä kesänä ja kyllä ne keitot melkoisen laihoja kuulemma olivat
siis eilen oli puistoruokailussa vain vetistä keittoa. Koululaisen piti käydä sen jälkeen hakemassa kaupasta mikropizza, että sai mahansa täyteen. Ei ollut kuulemma saattanut syödä sitä litkua.
Siis hei haloo, miksi aina otetaan lapsista raha pois. Miksi ei kerralla laiteta kunnon ruokaa, eikä mitään puistolitkuja. Ei se nyt mitään pihviä tarvitse olla, mutta jotain lasagnea ja perunamuussia yms. olisi helppo tuoda puistoon.
Eihän keitolla kukaan elä. Sama kuin kouluruokailussa nykyään, että vanhemmat joutuu antamaan rahaa, että lapset saa lisäruokaa. Miksi vanhemmat joutuu aina kustantamaan kaiken?
Sama kuin kouluruokailussa nykyään, että vanhemmat joutuu antamaan rahaa, että lapset saa lisäruokaa. Miksi vanhemmat joutuu aina kustantamaan kaiken?
No voi kyynel. Kyllä on pienet murheet, kun ilmaisesta ruoasta valitetaan. Meillä Keski-Euroopassa lapset vievät jopa lastentarhaan eväät mukanaan, kun aamupalaa ei ole järjestetty. Päiväruoka tulee tarhan puolesta, mutta siitä maksetaan kuukausittain ruokaraha.
Ja ihan oikeasti, onko niitä lapsia pakko tehdä, jos ei ole yhtään valmis laittamaan rahaa niihin...
Muistelisin, että Espoo ja Vantaa lopetti.
Aivan mieletön etuhan se Espoossa on ollut. Itse jo koululaisena 80-luvulla kävin puistoruokailussa, kun vanhemmat olivat töissä.
Vielä kun asuin lapsen kanssa Espoossa ehdittiin yksi kesä käydä, ennen kuin tapa lopetettiin ja mekin muutettiin pois. Kyllähän se aika mieletöntä oli istua nurmikolla kuin retkellä ja lapsi sai hakea ruokaa. Pääkaupunkiseutulaiset eivät aina tajua, miten etuoiketettuja ovatkaan!
Kolmen tunnin kuluttua on kuitenkin kotona välipala, vai mitä? Ja siitä kolmen tunnin kuluttua kunnon kotiruoka. Näinhän se menee.t. 20 vuotta puistoruokailua (eli itse puistossa syöneenä ja lapset syöttäneenä)
Että meillä ei todellakaan ole puistoja, joissa saisi ruokaa. En tiedä, kuinka laajalti näitä puistoruokailuja on, mutta olkaa iloisia niistä.
Hyi, mikropitsaa....