Kerrankin järjestimme kunnon juhlat, mutta lahjat olivat todella vaatimattomia.
Tiedän, että kuulostaa itsekkäältä, mutta olemme vuosi toisensa jälkeen ravanneet kavereiden ja sukulaisten häissä, synttäreillä jne. Olemme aina vieneet kunnon lahjat (budjetti n. 40-70 euroa) tai osallistuneet lahjaporukoihin joskus jopa satasen summalla, vaikka omassa elintasossa ei aina ole ollut kehumista. Nyt meillä oli juhlat (mm. vuokrattu juhlatila, tarjoilut...), mutta mitä saimme: löylykauhoja, astiapyyhkeitä, valokuva-albumeja ym.
Kommentit (45)
kun juhlissa pitäisi saada lahjoja niin paljon ja arvokkaita, että ne kattavat juhlan kustannukset, juhlat eivät saisi maksaa järjestäjille mitään tai pitäisi jopa jäädä voitolle, outoa.
Meidän häissä ei ollut kalliita lahjoja. Kaikkein parhaimmat lahjat olivat meille ne, joilla ei ollut rahallista arvoa ollenkaan, joihin oli käytetty aikaa ja vaivaa, ja ajateltu juuri meitä, hääparia, meidän persoonaamme. Ja jos joku antaisi minulle joskus lahjaksi lahjakortin, missä luvataan lastenhoitoa, se olisi parasta mitä voisin toivoa.
Äläs nyt 50, kohta tulee tuolta toisesta ketjusta se ihmettelijä jonka mielestä hyvä äiti ei voi olla iloinen kun lähtee jonnekin ilman lastaan...
.Vieraaat ajattelivat rennompaa tilaisuutta jossa lahjat eivät ole niin tärkeitä?
kyseessä ei minun mielestäni ole mikään kovin arvokas tilaisuus, vaan pariskunta on nimenomaan halunnut vaatimattomamman tai epämuodollisen tilaisuuden. Näin minä sen tulkitsisin!
että se mikä on "kunnollinen" lahja arvoltaan, vaihtelee tavattomasti perheen tulotason ja tottumusten mukaan!! Eikö ole enää mitään arvoa sillä, jos lahjan antaja on miettinyt mikä ilahduttaisi, mikä olisi hauskaa tms ja antaa jotain persoonallista, joka ei maksa paljoa? No, jääkaappimagneetti häälahjaksi on toki jo rimanalitus minunkin mielestäni.
Itse kiusaantuisin todella jos saisin joltain ystävältä 50 euron arvoisen lahjan vaikka synttärilahjaksi, minusta se olisi liikaa. En itse pysty sen arvoisia lahjoja ostamaan, joten olisi todella hankalaa mennä sitten tämän henkilön juhliin!
Kauhean materialistista porukkaa täällä kyllä.