Mitä sanotte tästä: Kämppikseni tuli vastaan kaupungilla minun mekossani.
Asun opiskelijasolussa amerikkalaisen tytön kanssa, joka on vaihdossa Suomessa. Olin poikaystäväni luona pari yötä ja palaamassa äsken kotiin, kun solukämppikseni käveli kadulla vastaan. Hänellä oli minun mekkoni päällään! Olin niin äimistynyt, etten osannut sanoa mitään ja kämppiskin vain moikkasi ja jatkoi kiireesti matkaansa. Meillä ei ole ollut tapana pitää omien huoneittemme ovia lukossa ja olen luottanut kämppikseeni. Kaikki onkin mennyt ihan mukavasti viime syksystä lähtien. En ole kieltänyt koskemasta tavaroihini, mutta olen olettanut, ettei hän niihin koske. Keittiössä ollaan sovittu, että toisen astioita saa käyttää, jos haluaa, kunhan sitten tiskaa ne. En jotenkin olisi uskonut, että hän kysymättä lainailee mitään. Minähän olisin voinut esimerkiksi tänään tarvita sitä mekkoa. Ja vaatteet ovat minusta aika henkilökohtaisia tavaroita.
Olen nyt täällä kämpillä, kämppis on jossain minun mekkoni päällään. Mitä ihmettä sanon, kun hän tulee takaisin?
Kommentit (49)
Tiedän kyllä, että hänellä ei ole paljon rahaa käytettävissään ja siksi on varmaan halunnut vähän vaihtelua, kun on lähtenyt iltamenoihinsa. Sen takia olisi kamalan noloa sanoa, että mekko pitää pesettää. Pitää minua varmaan tosi niuhona. ap
Tai laittaa paallesi mekon jota toinen on pitanyt. Sanot vaan suoraan etta pesettaa mekon. Piste.
t.usalainen.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:17"]
Provo. Toppatakin alta ei näy mekkoa
[/quote]
Häh. Jos takki on vyötäröpituinen ja mekko minkä pituinen tahansa, niin näkyy. Ja keskusteluhan on aloitettu kesäkuussa 2012, jolloin tuskin on edes sitä lyhyttä toppatakkia käytetty.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:17"]
Provo. Toppatakin alta ei näy mekkoa
[/quote]
et sitten katsonut milloin eka viesti oli tullut...? Ääliö.
voit vaikka sanoa et Suomessa on tapana kysyä lupa jos haluaa lainata toisten tavaroita. Jospa heillä on siellä eri tavat.
Ihan asiallisaesti vain
Soita sille jenkkeihin ja kysy, että miksi silloin kolme vuotta sitten lainasit mun dressiä, niin?
Ei välttämättä kannata alkaa heti raivoomaan jos sillä oikeasti onkin samanlainen mekko. Käy tarkistamassa vaatekaappi ja jos ei mekkoa löydy niin kysy että onko sun mekkos.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2012 klo 11:23"]
Kunhan nyt tapaamme, niin voin ottaa asian puheeksi. Onhan tässä muistakin asioista jouduttu puhumaan. Hän ei esimerkiksi alussa meinannut tajuta, että Suomessa otetaan kengät pois sisällä. Piti oikein näyttää, millaisia kurajälkiä hänen kengistään jäi pitkin lattioita. Mutta tämä on vähän erilainen tapaus. Harmittaa, että tapahtui.
ap
[/quote]
Täällä Amerikassa ei kuljeta kengät jalassa sisälle asti. Meidän vieraat jättävät kengät kuistille, lapsetkin pyytämättä, harva uskaltaa tuoda eteiseen asti. Itsekin jätän kengät aina viimeistään eteiseen kun menen kyläilemään. Eikä meidän leveyksillä ole muuta kuin ikuinen kesä eikä kuraa. Silti kengillä ei sisällä klompsita. Ootko varma ettei mielikuvituskaverisi ole jostakin Keski-Euroopasta?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2012 klo 20:45"]Asun opiskelijasolussa amerikkalaisen tytön kanssa, joka on vaihdossa Suomessa. Olin poikaystäväni luona pari yötä ja palaamassa äsken kotiin, kun solukämppikseni käveli kadulla vastaan. Hänellä oli minun mekkoni päällään! Olin niin äimistynyt, etten osannut sanoa mitään ja kämppiskin vain moikkasi ja jatkoi kiireesti matkaansa. Meillä ei ole ollut tapana pitää omien huoneittemme ovia lukossa ja olen luottanut kämppikseeni. Kaikki onkin mennyt ihan mukavasti viime syksystä lähtien. En ole kieltänyt koskemasta tavaroihini, mutta olen olettanut, ettei hän niihin koske. Keittiössä ollaan sovittu, että toisen astioita saa käyttää, jos haluaa, kunhan sitten tiskaa ne. En jotenkin olisi uskonut, että hän kysymättä lainailee mitään. Minähän olisin voinut esimerkiksi tänään tarvita sitä mekkoa. Ja vaatteet ovat minusta aika henkilökohtaisia tavaroita.
Olen nyt täällä kämpillä, kämppis on jossain minun mekkoni päällään. Mitä ihmettä sanon, kun hän tulee takaisin?
[/quote]
Salkkari-marianna?
Tosin minä olen sanonut, että telkkariani saa katsoa, kun en ole paikalla. Olen välillä poikaystävälläni, joten ei se häiritse, jos täällä joku sillä aikaa istuksii. Kämppikseni on enemmän kotona ja tykää katsoa amerikkalaisia sarjoja.
ap