Kertoisitko exälle: meillä lasten yhteishuoltajuus.
Poika 9. luokkalainen kertoi äsken, että olivat eilen vähän juhlimassa koulun päättymistä jonkun kaverinsa luona.
Pojalla on pikku kämppä omalla sisäänkäynnillä exän asunnon vieressä, samasta porrasrapusta sisään, mutta eri ulko-ovi.
Exä oli laittanut pojalle tekstarin klo 23, että ootko jo kotona. Poika oli vastannut että joo, hyvää yötä.
Totuus: bileet jatkuneet, poika kotona noin neljän maissa aamuyöllä.
Kysyin, että joitteko olutta, kuulemma osa joi vähän, toiset enemmän. Tupakkaa ei kuulemma polta kavereista kukaan.
Mua harmittaa se, ettei poika voi kertoa isälleen mitään tämäntyyppisistä asoista. Minulle kyllä kertoo.
Minä en aio kertoa exälle tästäkään asiasta mitään. Pojalle olen kortsuja ostanut kaappiin. Kai se on parempi, että luottaa edes minuun, kuin on kertomatta mitään. Jos kerron exälle, poika ei kerro mullekaan mitään tärkeitä juttuja sen jälkeen.
Kommentit (4)
Meillä kertovat minulle aika tarkkaan tekemisensä. Äidillensä menee suodatettu versio. Luottamusta ei kannata pilata.
vai meinaatko että sä olet se kiva kaveri ja isä on se paha vanhempi joka asettaa rajat??
Jos susta on/olisi OK että exäkin jättää sulle kertomatta valikoituja asioita yhteisestä lapsestanne, niin sittenhän se käy että sinä toimit samoin.
että valehtelee isälleen kyllä puuttuisin. Oletko varma ettei valehtele myös sinulle?