Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyydestä, mitenhän mun nyt kantsis tehdä?

Vierailija
04.06.2012 |

Työt loppuivat lauantaina eli tänään ensimmäinen ns virallinen työttömyyspvä kun arki alkoi.

Mutta hlöstöfirma jonka leivissä olin maksaa jotain lomarahoja tms viimeisen palkanmaksun yhteydessä joka 15.6, silloin tulee parin vikan päivän liksa+muut mitä nyt maksuun tulee, liittynee siis noihin vuosilomapäiviini joita pitämättä about 6kpl.

Sittenhän on ns omavastuuaika kun työttömäksi ilmottautuu, kuluiskohan ne jo tästä päivästä alkaen jos työkkäriin ilmottaisin asianlaidan?

Olen uudessa työssä 13.6-17.6 ja sitten 3-päivää vapaalla ja taas 4pvää töissä.

Meneeköhän liian hankalaksi jos nyt ilmottaudun, ei mulla ole edes tulokertymälappua, verokorttia tms vielä koska saan ne vasta sitten 15.6 jälkeen ja liittohan haluaa ne voidakseen laskea ansiosidonnaisen mulle.

PLAAAAH ei jaksais tätä:((

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti ensimmäisenä työttömyyspäivänä!

Kaikki omavastuuajat yms. rupevat pyörimään vasta siitä päivästä alkaen kun on ilmottautunut sinne.

Vierailija
2/4 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA alkaako ne pyöriä vasta sitten kun olen tuosta la loppuneesta työstäni saanut sen ns vikan palkan missä myös niitä lomarahoja tmv? eli ilmoittautuisinko nyt ihan turhaan ja hankaloittaisiko se sitten sitä paperishown yms muodossa kun olenkin ensiviikolla taas töissä.

Ihan pihalla, tätä ennen ollut täysin työtön jo täsäs vaiheessa kesäkuuta eikä uudesta työstä, edes parin vkon kestoisesta kuten nyt, ole ollut tietoakaan.

ap

heti ensimmäisenä työttömyyspäivänä!

Kaikki omavastuuajat yms. rupevat pyörimään vasta siitä päivästä alkaen kun on ilmottautunut sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkahan voi tulla vaikka kuukauden jälkikäteen, ei sillä maksupäivällä ole mitään merkitystä.

Sinä menet tänään ilmoittautumaan työttömäksi, eikä niillä tulokertymälapuilla tai verokorteilla ole kiirettä.

Vierailija
4/4 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulema tehdä sähköisesti pankkitunnuksien kanssa ja silloin saa 10vrk aikaa sille fyysiselle käymiselle siellä puljussa.

Täytyy sanoa, että itkettää ihan helvetisti tämä touhu taas, joka kesä sama asia ja epävarmuus, vuodesta toiseen. Jos on alle 2vkon työ kyseessä niin voisin saada soviteltua, no mulla on nyt sovittuna kesäkuulle 2 työjaksoa yht.9pvää..

Mutta saisko sitä silti soviteltua kun noissa on ilta ja vkonloppu+juhannustöitä eli palkkakin on tuplaa, +20% norm päälle jne.

Lippua ja lappusta sinne ja tänne, lippusten ja lappusten odottelua ja selvittelyä ym.

.´´(

ap

Palkkahan voi tulla vaikka kuukauden jälkikäteen, ei sillä maksupäivällä ole mitään merkitystä.

Sinä menet tänään ilmoittautumaan työttömäksi, eikä niillä tulokertymälapuilla tai verokorteilla ole kiirettä.