Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lpsen poskessa leukaluun yläpuolella, ihon alla on kova liikkuva patti.

Vierailija
03.06.2012 |

Pitäisikö tästä nyt huolestua? Lapsi 8 vuotta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas, eli se patti on mun mielest kai pienentyny. Ja vanhemmat sano et ei se oo vaarallinen ku ain voi tulla jotai tollasii jotka sit häipyy ;)

Vierailija
2/21 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imusolmukkeita ei ole poskissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helvettiäkö täällä kyselet. Varaa aika lastenlääkärille.

Vierailija
4/21 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä se on esillä ja liikkuu. Välillä ei. Joskus kipeytyy flunssassa. Mutta taitaa olla vain joku rauhanen. Se on minulla ollut lapsesta asti ja hengissä olen vielä.

Toki voit sen käydä arvioittamassa lääkärillä.

Vierailija
5/21 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvänlaatuisia rasvakasvaimia. Rauhaset on syvemmällä (kaulalla/korvan takana tai kainalossa).

Nuo yleensä poistetaan ja varmistetaan, että oli vaaraton. Omassa lähipiirissä on kaksi lasta, joilla oli tuollainen, toisella rintalastan päällä ja toisella kulmakarvan alla, eli aika yleisiä ovat.

Vierailija
6/21 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nimittäin oli itsellä sellainen, n. 1cm halkaisijaltaan, juuri samassa kohdassa kuin lapsellasi. Se tuli, kun yhden hampaan reuna oli jäänyt hammaslääkäriltä hieman teräväksi paikkauksen jälkeen... reuna sitten hankasi poskea sen verran, että patti muodostui. Ei ollut mitään vaarallista, hammaslääkäri poisti sen helposti. Jos kyse voisi olla tällaisesta, varaisin siis ajan hammaslääkärille!

Vierailija
7/21 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoikka lapsi? Voi olla ihan imusolmuke, vaaratonkin. Mutta jos nyt sen havaitsit, niin käy toki näyttämässä lääkärille! :)

Vierailija
8/21 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvapatit eivät käsittääkseni liiku vaan ovat kiinni.

ja itselläni on myös ollut lapsesta asti toisessa leukaperässä tollainen "herne".

Vierailija
9/21 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee varata aika spesialistille (korva-, nenä- ja kurkkulääkäri) samoin tein. Tuskin on mitään vakavaa, mutta käykääpä näyttämässä kuitenkin.

Ja te joilla on noita "herneitä" ollut kauankin, nekin kannattaa tutkituttaa. Ihan oikeesti.

Vierailija
10/21 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä se on esillä ja liikkuu. Välillä ei. Joskus kipeytyy flunssassa. Mutta taitaa olla vain joku rauhanen. Se on minulla ollut lapsesta asti ja hengissä olen vielä. Toki voit sen käydä arvioittamassa lääkärillä.

Huomasin sen joskus ehkä 10-vuotiaana ja siinä se on mukana kulkenut, nyt olen 36-vuotias. Muistaakseni sitä ei koskaan ole kukaan lääkäri katsonut.

Vierailija
11/21 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee varata aika spesialistille (korva-, nenä- ja kurkkulääkäri) samoin tein. Tuskin on mitään vakavaa, mutta käykääpä näyttämässä kuitenkin. Ja te joilla on noita "herneitä" ollut kauankin, nekin kannattaa tutkituttaa. Ihan oikeesti.

Noi "herneet" on niin pieniä että ultraamalla ei näe rakennetta (multa on ultrattu), eikä luotettavaa neulanäytettä saa otettua. Ainoa vaihtoehto on leikkaus, mistä jää järkyttävät arvet mikä ei naamassa ole kovin nättiä.

Itselläni on noita patteja (lähinnä kai turvonneita ja arpeutuneita imusolmukkeita) ympäri kroppaa ainakin 7-8 kpl enkä jaksa niistä stressata enkä todellakaan lähde poistattamaan. Isot tai ei-vapaasti-liikkuvat eri asia mutta noi herneet on ihan normaaleja.

Vierailija
12/21 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös imusolmuke, ne, joita tarkistetaan aina lääkärissä. Joku pöpö, virus, flunssa tms. niitä aiheuttaa, mut menevät ohi muutamassa päivässä tai viikossa. Onko muuten flunssainen?

Vierailija
13/21 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, oon 12 vuotias, ja mulla on kans poskessa, suunnillee hampaiden korkeudella patti joka liikkuu ku sitä koskettaa. Se on posken sisällä, eikä näy ulos mutta tuntuu koskettaessa. Tulin just tos eilen tai toissapäivänä flunssaseks ja huomasin ton patin vasta tänään. Onks se rasvapatti? Kiitos jo etukäteen!

Vierailija
14/21 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään toho vielä, et se on herneen kokonen ja sattuu vähän ku koskettaa. Tää on muute aika vanha keskustelu :D mut pliis olkaa kilttei ja vastatkaa!

Vierailija
15/21 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lääkärille aina kaikkien pattien kanssa , kiitos! Hittoako täällä kyselette. Voi olla vaaraton rasvapatti, imusolmuke tai kasvain. En mä ainakaan jättäisi selvittämättä lapseni patteja internetin arvauksien perusteella. Parempi käydä näytillä.

Vierailija
16/21 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun molemmilla lapsilla on niskassa ollut syntymästä lähtien sellainen pieni liikuteltavissa oleva herne. En ole koskaan asiasta neuvolassa maininnut.

Vierailija
17/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli joo mul on tollanen mut ei liiku suuunnilleen alahampaiden korkeudella en oo näyttäny vielä minnekkään ku vasta huomasin

Vierailija
18/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärin asia on suun sisäpuolella olevat patit.

Vierailija
19/21 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/21 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös juminen purentalihas voi tuntua kipeytyvänä, liikkuvana pattina kuvaillussa kohdassa. Tietysti sille yleensä löytyy vastinpari toiselta puolen.