Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoitus

Vierailija
03.06.2012 |

Hei, halusin kertoa oman tarinani, vaikka tiedän että saan valmistautua myös asiattomiin kommentteihin. Jätän ne omaan arvoonsa.

Lastenhoitaja teki lapsestani lastensuojeluilmoituksen. Vaatteet haisivat ja oli sitä mieltä, että minä olen väsynyt (niinkuin se ämmä minua paremmin tuntisi, vaatteiden hajuun löytyi ihan inhimillinen syy homeesta) Lastensuojeluasiakkuus... Hoitopaikka vaihtui hyvin nopsaan. Lapsen isällä on ongelmia elämässään, joka sitten tuli ilmi tässä asiakkuuden yhteydessä sinne sosiaalihuoltoon. Itselläni ei oikeastaan mitään ongelmia: en ole pingottaja-äiti, mutten huonokaan.

Oikeastaan asiani ei koske niinkään lastensuojeluasiakkuuden aiheellisuutta. Minusta on hyvä, että tällaista valvontaa on, vaikkei perheemme sitä ehkä olisi tarvinnutkaan. Silti tapa, kuinka vanhemmudelta vietiin pohja, vaivaa minua. Jouduin vastaamaan kaikenlaisiin ongelman ulkopuolisiin kysymyksiin (syötätkö lastasi ja mitä syötät, käytkö lapsesi kanssa ulkona) ja jos näistä vastauksista löytyi pienikin virhe, siihen jäätiin kiinni (mm. hampaiden pesun vaikeus...) Vanhemmuuteni kyseenalaistettiin täysin. Sosiaalihuollosta ei minulle ollut apua, päin vastoin. Tunsin itseni niin lyödyksi ja väsyin. Jouduin "tilittämisen" vuoksi sairaslomallekkin, koska itse otin tämän kyseeenalaistamisen todella raskaasti.

Onneksi tämä kaikki on nyt ohi, mutta pointtini on, että minkälaisista asioista teistä on ilmoitettu lastensuojeluun ja miten olette kokeneet asiakkuuden?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivystykseen hänen juotua viinaa. Minusta ilmoitus oli varsin aiheellinen. Käytiin selvittelemässä tilannetta. Meistä ei tehty asiakkaita. Ohjattiin eteenpäin mikäli ongelmat jatkuisivat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä