Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

riittääkö 2e puhelimenlöytäjälle? lapselle?

Vierailija
03.06.2012 |

kysymys siis tokaluokkalaisesta. ja viides?luokkalaisesta?

soittivat minulle siitä löytöpuhelimesta. siis tyttären.

vai nauretaanko sille kaksieuroselle?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus samat muksut ovat teinejä/aikuisia, ja muistavat hyvällä/pahalla saamaansa kiitosta. Jos positiivinen jälki muistissa, palauttavat sen iPhonen tmv. helpommin aikanaan, vert. kämänen euro --> ihan turha nähdä vaivaa ja palauttaa.

jos lähes aikuiset pojat palauttavat kännykän vain palkkion toivossa!

Vierailija
2/48 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kännykässä ei päde, koska sillähän voi tehdä paljonkin laskua aikaiseksi.

Tällä viikolla annoin yhdelle muksulle donitsin palkkioksi, kun toi erään lapsen iPhonen talteen. Vaikka se olisikin ollut vanhempien päätettävissä.

Sairastahan se on, että nelivuotiaalla on kännykkä, ihan vaan sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vienyt monia kertoja avaimia ja kännyköitä jonnekin talteen (esim. kauppaan, jonka lattialta olen ne löytänyt, joskus löytötavaratoimistoon poliisiasemallekin) ja olen kerran saanut lompakon (tosin tyhjennettynä 2vuotta katoamisen jälkeen) takaisin. Minusta nämä ovat ihan itsestäänselviä asioitan eikä niistä mitään palkkioita tarvita. Mitäpä jos opetetaan, että kiitos riittää, löytämisen ilo? Pullat tai karkit ovat toki hyvä idea, mutta itse vierastan tuota rahan jakamista teoista, jotka kuuluvat hyviin tapoihin. Toivon, että jatkossakin elettäisi yhteiskunnassa, jossa toisia autetaan ihan ilman oman edun tavoittelua.

Vierailija
4/48 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vienyt monia kertoja avaimia ja kännyköitä jonnekin talteen (esim. kauppaan, jonka lattialta olen ne löytänyt, joskus löytötavaratoimistoon poliisiasemallekin) ja olen kerran saanut lompakon (tosin tyhjennettynä 2vuotta katoamisen jälkeen) takaisin. Minusta nämä ovat ihan itsestäänselviä asioitan eikä niistä mitään palkkioita tarvita. Mitäpä jos opetetaan, että kiitos riittää, löytämisen ilo? Pullat tai karkit ovat toki hyvä idea, mutta itse vierastan tuota rahan jakamista teoista, jotka kuuluvat hyviin tapoihin. Toivon, että jatkossakin elettäisi yhteiskunnassa, jossa toisia autetaan ihan ilman oman edun tavoittelua.

Samaa mieltä. On ahnetta odottaa palauttamisesta palkkioksi rahaa, kyllä pelkän ystävällisen kiitoksen pitäisi riittää.

Vierailija
5/48 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisen kanssa. Miksi kaikesta pitäisi saada rahaa? Hyvä mieli on paljon parempi palkkio kuin 2-5 euroa. Pieni karkkipussi ei maksa paljon mutta tuo saajalleen hyvän mielen, joten se ei varmasti haittaa. Hymy ja aito kiitos on kuitenkin tärkein. Nuori takuulla arvostaa niitä enemmän kuin keskimääräinen av-mamma.

Vierailija
6/48 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja avaimissa.

Lasten puhelimissa takiaisiin olen laittanut 30 euron löytärin ja omiimme 50€ ( arvon mukaan olen määritellyt)

Omissa koti/autonavaimissa 40€

lapsen koti/pyöränavaimissa 20 € ja itse pyörässä 50€

Tuolta tietoa tuotteesta, minusta ihan huippu juttu!

http://palautaminut.valmiskauppa.fi/

On reilua maksaa kunnon löytäri, sillä tuottaahan se vaivaa myös löytäjälle kun soittaa omistajalleen tai etsii omistajan ja kertoo löytäneensä omaisuutta.

Palkkio pitää kyllä olla löydettävän tavaran kanssa.

Esim kun puhelin katoaa, menee se itse puhelin ja simin mukana numerot. Puhelimessa on usein kuvia, kalenteri jne. Liittymä pitää sulkea ja avata uudellen, jo siihen menee noin 10€.

Lapsi on löytänyt keran lompakon, jossa oli joku bonus kortti ja joku muu ns. turha juttu. omistaja oli kuitenkin tosi iloinen rehellisyydessa ja saadessaan bonarinsa takaisin, antoi 10€ lapselle. Toisen kerran lapsi löysi lompakon, jossa oli monta sataa euroa. Omistaja EI EDES KIITTÄNYT!

Mutta siis 2€ puhelin löytäriksi.. no joo.. no jos se ei ollut tärkeä ja olisit mielelläsi ostanut uuden sekä sulkenut ja avannut liittymän iloisena!

Vierailija
7/48 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on typerää ja vastuutonta. Pilaa hampaat ja terveyden! kuinka yllättävää AV-palstalla, että sopiva löyöpalkkio on karkkipussia tai tikkari. Meidän lapsi pillahtaisi varmaan itkuun jos saisi karkkia palkkioksi : ) Mutta onkin keskivertaista viisampi ja tietää mitä lisaineet ja sokeri tekee terveydelle. Pohtii eritoten sitä ettei eri lisäaineiden yhteisvaikutuksia ole tutkittu ja testattu missään. Eli syöttäkää ne sokerinne ja lisäaineenne omille palleroisillenne!

Vierailija
8/48 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on typerää ja vastuutonta. Pilaa hampaat ja terveyden! kuinka yllättävää AV-palstalla, että sopiva löyöpalkkio on karkkipussia tai tikkari. Meidän lapsi pillahtaisi varmaan itkuun jos saisi karkkia palkkioksi : ) Mutta onkin keskivertaista viisampi ja tietää mitä lisaineet ja sokeri tekee terveydelle. Pohtii eritoten sitä ettei eri lisäaineiden yhteisvaikutuksia ole tutkittu ja testattu missään. Eli syöttäkää ne sokerinne ja lisäaineenne omille palleroisillenne!

jos se karkkilahjasta/kiitoksesta pillahtaisi ITKUUN :D Hei haloo, onko teidän pentu ihan vakio? Mutta Porvoossa toivottavasti asustelette.

Vierailija
9/48 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on lähinnä kohtelias ele/kiitos, ja normaali lapsi sen kyllä tajuaa.

Vierailija
10/48 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietää kuinka haitallista se on terveydelle eikä ole ravintoa, niin mikä on ongelma?

Onko karkki joku nykyajan PAKKO ja jos sitä ei syö on jotenkin päästään vialla? Päästään vialla on ne, jotka opettaa tuon sonnan syömisen lapsilleen.

Ja kuule, on se tosi onnellinen jos annat sille vaikka rasiallisen viinirypäleita, mansikoita, omenan tai tuoretta ananasta. Mutta karkki on nyt sattuu olemaan yhtä inhokki hänelle kun sinun pallerollesi salaattiannos.

Vierailija
11/48 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää selittää kuinka huonoa makua osoittaa tarjota karkkia vieraalle lapselle tai ylipäätänsä palkkiona jostakin, kun katsoo teidän ostoskärryjänne arkena ja viikolla, on se täynnä halvinta maitoa, raskanleipää, pakaste ranskiksia, majoneesia, vanukkaita, lihapiirakoita, nakkeja, valmishampurilaisia, suklaata ja karkkipusseja. Pepsi maxeja, pari sidukkaa ja pakollinen taffelin jättipussi!

Kauhistellen katellaan teitä ja kilpaillaan aina kuka näkee karmeimmin täytetyn kärryn.

Jos ihan taputetaan innoissamme kun huomamme kärrynne eksyneen ruukkusalaatin. Sitten ajattelemme, että teillä on varmaa jyrsijä joka kaipaa tuoretta ja vihreetä.

Vierailija
12/48 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietää kuinka haitallista se on terveydelle eikä ole ravintoa, niin mikä on ongelma?

Onko karkki joku nykyajan PAKKO ja jos sitä ei syö on jotenkin päästään vialla? Päästään vialla on ne, jotka opettaa tuon sonnan syömisen lapsilleen.

Ja kuule, on se tosi onnellinen jos annat sille vaikka rasiallisen viinirypäleita, mansikoita, omenan tai tuoretta ananasta. Mutta karkki on nyt sattuu olemaan yhtä inhokki hänelle kun sinun pallerollesi salaattiannos.

ne karkit voi lahjoittaa vaikka sille kaverille, joka karkkia syö.

Ja taasko on vain kaksi ääripäätä, salaatteja puputtavia nirppanokkia ja pelkkää sokeria mässäileviä palleroita? On kuule olemassa ihan sellaisiakin lapsia, jotka syövät terveellisesti, mutta joskus myös karkkia.

Vierailija
13/48 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on maksaa 40 € avainten palauttamisesta, kun uuden teettäminen maksaa korkeintaan 20 e, mutta yleensä alle 10 e? Ehkä jos kyseessä on isompikin avainnippu. Mutta silti?

Vierailija
14/48 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten siihen nähden tuo 40€ on vähän ja varsinkin jos kotona on paljon arvokasta tavaraa. Voisi olla vähän nihkeä selvittää vakuutusyhtiön kanssa asioita, jos ovessa ei ole murtojälkiä.

Vierailija
15/48 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten siihen nähden tuo 40€ on vähän ja varsinkin jos kotona on paljon arvokasta tavaraa. Voisi olla vähän nihkeä selvittää vakuutusyhtiön kanssa asioita, jos ovessa ei ole murtojälkiä.

Siis noh, riippuu varmaan siitä että millaisessa tilanteessa avaimet hukkuvat. Mutta voisin kuvitella että kadulta löytyneistä random avaimissa ei lue osoitetta, johon se avain käy... Vaihtoehtoja on tuhansia.

Vierailija
16/48 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielelläni maksan löydetyistä avaimistani tuon 40€ ja siinä nipussa kun on tuo auton avain. Uuden auton avaimen hankkimen ei mene niin yksinkertaisesti kuin kotiavaimen.

Ja eihän minun maksamani löytöpalkkio ole keneltäkään pois!

Kai sen voi myös verrata varallisuuteen? Vähätuloiselle voi olla se pari euroa paljon kun maksaa ja minulle se ei tunnu missään. Ei saa jäädä itselle myös tunnetta, että heittelee pennejä. Maksetaan kaikki sen verran kuin omatunto huutaa maksamaan, eikö vain? Jos joku on sinut itsensä kanssa antaessan euron tai kaksi niin fine!

Vierailija
17/48 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oliko peräti kymppi. Soitti nroon jonka lapsi oli kirjoittanut koteloon ja odotti lasta hakemaan kortin- kyseessä oli teini ja mun mielestä oli niin liikkistä. Ei selkeästi ollut odottanut mitään löytöpalkkiota.

Vierailija
18/48 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai maksat ainakin 20 euroa

Kukaan ei voi olla niin köyhä että maksaisi 2 euroa. Säälittävä ap

Vierailija
19/48 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOIVOTTAVASTI NE HEITTÄÄ SUN LUURIS OJAAN.

Vierailija
20/48 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..muuten. Käskisin rikkoa puhelimen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä