Tuhoutunut vihkitodistus ja nyt sitä tarvitaan - apua!
Yritin etsiä maistraatin sivuilta ja googlettamalla tietoa aiheesta mutta ei löydy. Mitä ihmettä teen kun tarvitsen vihkitodistustani ensimmäistä kertaa, mutta sekin paloi? Saako kopiota jostain?
Kommentit (14)
En ole koskaan elämässäni niitä tarvinnut, viimeisin on ehkä tallessa. Soita maistraattiin, sieltä saat sen kopion ;)
En ole koskaan elämässäni niitä tarvinnut, viimeisin on ehkä tallessa. Soita maistraattiin, sieltä saat sen kopion ;)
Meillä ei sellaista koskaan ole ollutkaan, meidät on vihitty Suomessa maistraatissa 2000-luvulla. Ja verottaja, kela yms "tietävät" meidän olevan keskenämme naimissa... Ihan oikeesti siis ollaan aviossa :-)
Siihen tarvitsee vihkitodistuksen. Emme kuulu kirkkoon ja naimisiin menimme maistraatissa. Iski jo kauhe paniikki että mitä helvettiä teen, en todellakaan ole sitä paperia koskaan tarvinnut minäkään ja tämä tuli ihan puun takaa. Toivottavasti maistraatista sitten saa jonkun laillisen kopion koska vaadittiin alkuperäistä... Ihmeellisiä sääntöjä :/
Meillä ei sellaista koskaan ole ollutkaan, meidät on vihitty Suomessa maistraatissa 2000-luvulla. Ja verottaja, kela yms "tietävät" meidän olevan keskenämme naimissa... Ihan oikeesti siis ollaan aviossa :-)
enkä älynnyt kysyä. Ihan täyspäinen olen ja asiasta 100% varma :-) Luultavasti siis joku inhimillinen unohdus sattunut maistraatissa... eivät kyllä peräänkään lähettäneet.
eikä takuulla saatu mitään lappua toimituksesta itsellemme!
ja siirryimme paikallisen sos. turvan piiriin.
Todistavat oikeaksi, laittavat siihen leiman ja merkin "kopio". Pitäisi kelvata.
enkä älynnyt kysyä. Ihan täyspäinen olen ja asiasta 100% varma :-) Luultavasti siis joku inhimillinen unohdus sattunut maistraatissa... eivät kyllä peräänkään lähettäneet.
Ap ja muutama kaveri ovat menneet naimisiin maistraateissa eri paikkakunnilla ja kaikki me ollaan saatu mukaamme iso kirjekuori jossa oli todistus. Kirkkohäistä en osaa sanoa juuta enkä jaata. Meillä notaari teki sen todistuksen siinä kun mentiin todistamaan henkilöllisyytemme ennen tilaisuutta.
Joku puhui aiemmin virkatodistuksesta. Sitä mulla ei ole koskaan ollut tarvetta hankkia, olen käsittänyt että se on joku seurakunnasta saatava?
Lähettävät ilmaiseksi.