Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

auttakaa nyt mua,kh-tuki vs työmarkkinatuki

22.11.2005 |

soitin työkkäriin ja mä en jotenki käsitä..eli mä olen kodinhoitotuella ja saan hoitolisää myöskin,noh eivät ole siis tulot kummoiset.joku täällä kertoi,että kun menee työttömäksi työnhakijaksi voi saada inan enempi.mutta en tajua noiden kelan akkojen ja työkkärinkään puheista mitään.näin sanotiiin,että kodinhoitotuki vähennetään työttömyysturvasta?eli hä?siitähän jää ihan V' ' ' ' n vähän.kun kahta päällekkäistä sosiaalietuutta ei voi saada.kertokaas nyt joku ihan oikeesta kokemuksesta miten se menee.menee hermot,kun ei saa mistää mitää tolkkua!=)kiitos.mie

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että työttömänä tienaa enemmän, johtuu siitä, että saa ansiosidonnaista päivärahaa. Silloin erotus on vielä tuntuva. Peruspäivärahallakin saa vielä vähän enemmän, kuin pelkkä kotihoidontuki. Mutta työmarkkinatukeen vaikuttaa perhee tulot, jolloin se on helposti niin pieni, ettei tuo erotus kovin tuntuva ole.

Vierailija
2/3 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmoittaudut työvoimatoimistoon ja alat saada työmarkkinatukea, olet myös käytettävissä olevaa työvoimaa. Eli silloin sinun on oltava valmis ottamaan työtä vastaan sitä tarjottaessa.

Yleensä etuuksissa on se, että ne ovat ensinnäkin verollista tuloa ja sen lisäksi ne lasketaan kaikki yhteen perheen tuloina. Työmarkkinatuen määrä tulee siitä, mitä puolisosi saa ja jos sinä nostat muuta etuutta, vähentää se suoraan toista. Eli summa summarum: harvoin pääset rahoihin kiinni etuuksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ilmottaudut työttömäksi niin sillon saat työmarkkinatukea lapsikorotuksella ja se on jonkin verran suurempi mitä kodinhoidon tuki ja sen vuoksi nä olin esikoisen jälkeen työttömänä kun kodinhoidointuki oli niin olematon. Jos haet kodinhoidontukea niin se vähennetään täysmääräsenä sun työttömyys päivärahasta, Eli kumpaakaan sosiaalietuutta ei voi nostaa yhtä aikaa...

Tietenkin jos et saa työmarkkinatukea niin sillon on mahollista saada kodinhoidontukea...Eli kimuranttia kysymyksiä nämä kyllä on. Muistaakseni siinä on aivan satasen taikka kahen ero kodinhoidon ja työtömyysrahan välillä.

Toivon mukaan oli selkeesti selitetty

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme