Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajat! Jos saisit 1000e enemmän palkkaa, luopuisitko

Vierailija
01.06.2012 |

lomistasi ja ottaisit sen perus 5 vk?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa saan 1000 e/kk vähemmän kuin opettajana ollessani ja lomaakin on jatkossa vuosittain vain neljä viikkoa. Mielestäni teen hyvän diilin.

Vierailija
22/28 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan normaalia ihmisiltä, jotka tienaa kivasti ja tekee vastuullista työtä 5 viikon vuosilomilla. Minä olen akateemisesti koulutettu, tulosvastuullisessa työssä yksityisellä, työaika 37,5 tuntia virallisesti, mutta aina pitää olla tavoitettavissa, työmatkoja tehdään omalla ajalla, iltaisin tehdään kiireellisiä töitä tuon 37,5 tunnin päälle ja vuosilomaa 5 viikkoa. Palkka 4400 Euroa... Taitaa lukion lehtori mennä helposti ylikin. Ei siinä, ettei lukiotyö ole raskasta, mutta ei niistä palkoista kannata rutista tai iltatöistä. ne on nykyään fakta alalla kuin alalla sen jälkeen, kun on ensin ollut töissä 8-16 ja 5 viikkoa vuosilomalla.

ja minulla olisi siinä välissä 30 min ruokatauko. Tunnit valmistelisin ja kokeet korjaisin tuon ajan puitteissa, iltaisin en vastaisi vanhempien soittoihin eikä vanhempainiltoja olisi, koska ne eivät olisi työaikaa. Joulu- tai kevätjuhlia ei olisi, koska en tekisi työajan ulkopuolella palkatonta työtä. Ja yo-kirjoitusten tulokset saataisiin vasta elokuussa, koska kukaan opettaja ei korjaisi kokeita kuin työajan puitteissa.

työaika 37h 15 min / vko, tulosvastuullinen olen ja lomaa on vuodessa 7 vko. Silti minulla ei ole iltatöitä, ei tarvitse vastata työkännykkään, kun ole työpaikan oven takanani sulkenut ja työmatkoja teen erittäin harvoin, videoneuvottelulaitteet kun on keksitty.

Samaan tapaan toimii suurin osa ystävistäni eli emme me todellakaan tee palkatonta työtä iltaisin, emme yksinkertaisesti suostu. Jos moiseen mennään, on työnjohdossa vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajakin voi olla niin monella eri kuukausipalkalla. Työskentelen aikuiskouluttajana, ansaitsen kuussa n. 4000 e ja minulla on silti 10 vkn kesäloma+3 vk lomaa muuna sesonkiaikana.

Vierailija
24/28 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäajan töihin? kesäkeskeytys on opetuksessa joka tapauksessa. Opoilla ym kokonaistyöaika on järkevää, koska töitä on epätasaisesti ja iso piikki kesällä. myös osa-aikaisilla erityisopettajilla löytyy hyvin hommia kesäksi, esim. testausta ym.

Mitä hemmetin testausta? Erityisopettajalla ei ole minkäänlaista pätevyyttä hoitaa minkaankaltaista testaus- tai diagnosointihommaa.

Erityisopettajalla on kyllä pätevyys testata, esim. seuloa luki- tai matikkavaikeuksia sekä tehdä tarkempia yksilötestauksia. Mutta totta, diagnosoida saa vain lääkäri.

Vierailija
25/28 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi tehdä tätä työtä ilman tuota kesälomaa. Loman alusta menee aina pari viikkoa, että pääsee irti työasioista eikä enää mieti oppilaiden asioita. Sitten taas loman lopusta menee pari viikkoa valmistautuessa uuteen lukuvuoteen. Sen välin lomailen ilman huonoa omaatuntoa. Työ on henkisesti kuluttavaa ja sen tuntee aina lukuvuoden päättyessä.

Vierailija
26/28 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisopettajan työstä iso osa on erilaisten testein tekemistä. Niiden tarkoitus on seuloa oppilaista enemmän tukea tarvitsevia oppilaita erityisesti lukemisessa ja matematiikassa. Tämä tuli sinulle ilmeisesti yllätyksenä. Et taida erityisopettajan koulutuksesta tai työtehtävistä juuri mitään oikeasti tietää...

Vierailija
27/28 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein vanhemmat soittavat iltaisin?

Minä, siskoni tai veljeni emme ole koskaan soittaneet lastemme opettajalle iltaisin. Ei ole vain ollut mitään asiaa, joka ei hoituisi Wilman kautta. Lapseni pärjäävät koulussa erinomaisesti.

Olen aivan väsynyt näiden vässykkämaikkojen valitukseen alituiseen olevista vanhempainilloissa ja muusta ylimääräisistä - meillä päin niitä on tasan kerran vuodessa.

Vierailija
28/28 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos työ olisi "oppilaatonta".

Meteliä, kurinpitoa, asioiden selvittelyä, pää kolmantena jalkana juoksemista paikasta toiseen ym. härdelliä en jaksaisi sen enempää, mutta ilman muuta jotain työnantajan määräämää "hiljaista" työtä tekisin 5 viikkoa kesällä, jos palkka läpi vuoden olisi tonnin enemmän.

Oppilaaton aika = loma!