Multi-tabs Special 2+ käyttäjiä?
Hei!
Tämähän on siis monivitamiinivalmiste raskaana oleville, raskautta yrittäville ja imettäville. Sisältää mm. foolihappoa & kalsiumia ym. tärkeää. -Kokemuksia??
Annostuksesta sanotaan 1-2 tabl. per pv. Eli yksi riittää hyvin normaalin ruokavalion tueksi??
Mammy
Kommentit (7)
[color=violet]Minä olen tykästynyt käyttämään kyseisiä tabuja, koska ne ei juuri haise eikä maistu pahalle. Lady Vita Plus tabuissa keltaset sai mut voimaan pahoin raskautuneena.
Itse päätin näitä alkaa napsimaan, kun raskauduin keväällä. Nyt on kaksi keskenmenoa takana ja yhä tulee napsittua.
Koko ajan olen ottanut yhen päivässä. En osaa sanoa, että kynsissä tai hiuksissa olisi tapahtunut muutosta, koska minulla molemmat on yleensä hyvässä kunnossa. Hemppa oli tosi hyvä ja näillä tabuilla uskon asiaan olleen vaikutusta.
Etsin pari kuukautta sitten apteekista jotain monivitamiinivalmistetta joka olisi raskautta suunnitteleville ja löysin nuo multitabsit.
Plussatestin tein seuraavana päivänä kun olin aloittanut vitamiinit. Sattumaa!
Yhden otan päivässä koska tavoitteenahan on että yleensäkin tarvittavat vitamiinit ja ravintoaineet saataisiin ruuasta. Mutta monipuoisen ruuan lisäksi otan yhden tabletin päivässä tukemaan ruokavaliota. Kaikkea kun en varmasti saa ruuasta riittävästi.
En tiedä mihin tuo on vaikuttanut, mutta pahoinvointia ei ainakaan ole ollut. En sitten tiedä onko niillä yhteyttä.
Torstaina meen neuvolaan ja kysyn että onko tuo multitabs riittävä vai tarvitsenko lisäksi jotain muuta valmistetta esim. D-vitamiini lisää tai foolihappoa.
Soffu+Nuppu rv 8+6
Mutta ainakaan itellä se ei ole vaikuttanut milläänlailla raskautumiseen eli ei edelleenkään plussia ole testeihin ilmaantunut. =(
Mutta, tuskinpa niistä haittaakaan on, ja olen ajatellut jatkaa niitä ainakin tän pimeimmän vuoden ajan yli ja sitten luultavasti jätän taas pillerit apteekkiin. Tosin, kyllä se aamulla väsyttää edelleen ihan tolkuttomasti pillereistä ja aikaisesta nukkumaan menosta huolimatta.
Eräälle tutulle oli suositeltu kyseisiä tabletteja, alkuraskauden väsymykseen ja hän ainakin koki että ne auttoivat..
Ja ihan oma-aloitteisesti oon aloittanut.
Ekaa odottaessa söin ladyvitaplussaa ja tyttöä kun toivoin niin päätin syöttää niitä ukollekin sen foolihapon takia! En tiedä auttoko se vai mikä, mutta tyttö tuli.
Nyt oon alottanut tuon multivitan, se kun on halvempi kuin ladyvita.
Mietin vaan, että jos sattusin raskautumaan niin taidan vaihta takas ladyvitaan. Sitä söin kakkosenkin kohdalla alussa.
Tää multivita kun sisältää rautaa ja se ei välttämättä oo hyvä asia raskauden alussa. Mä en kyllä syö kuin yhden päivässä joten tuskin siitä mitään haittaa ois, mutta hätävarjelun liiotteluna varmaan sitten vaihdan.
Imetän vielä kakkosta niin jotain musta on hyvä napsia ruokavalion tueksi.
Ainakin e-vitamiinilisä auttaa hedelmöityksessä.
Hei!
Viitaten Viola71 viestiin... Onko tuossa Multitabsissa " riittävästi" e-vitamiinia?? Mulla ei ole nyt sitä purkkia lähellä enkä toisaalta siitä ehkä ymmärtäisikään.
Onko tuo e-vitamiinilisä ihan yleisesti tunnettua faktaa?
Niin, noilla kokemuksilla tarkoitin oikeastaan mitä tahansa kommentteja... Onko esim. kukaan gyneistä suositellut teille vitamiineja -syystä tai toisesta-? Vai oletteko aloittaneet vitamiinien syömisen oma-aloitteisesti tässä vauvakuumeilun pyörteissä? Toivoen että se parantaa tärpin mahdollisuutta ja/tai tukeakseen mahdollista raskautta heti alusta alkaen?
Itselläni on menossa ensimmäinen kierto jossa näitä syön, kaksi päivässä. Jatkossa aion pudottaa yhteen.
Toisaalta, ajattelin vielä että ylipäänsä Multitabsien tms. käyttäjät - oletteko huomanneet esim. hiuksien tai kynsien osalta jotain vaikutuksia? " Vaikea" ymmärtää ettei mitään olisi vai onko nämä vitamiinit nimenomaan sellaista huomaamatonta hienosäätöä?