Aikuislukio kokemuksia?
Mä täällä kovasti pohdin, uskaltaisinko käydä lukion loppuun (jäi kesken vajaan 3v sitten) aikuislukion kautta. Pakollisista kursseista multa uupuu aikuislukion oppimäärään nähden 11 kurssia.
Ajattelin että voisin käydä sen iltalukion muodsossa, samalla kun opiskelen vikaa vuotta merkonomiksi. Eli amiksen ohella, amikses tulee niin harvoin läksyä niin siinä mielessä ehtisi...
Kiinnostaisi kuitenkin kuulla kokemuksia? Katselin ensi vuoden lukkareita aikuislukiolalmme ja laskeskelin että mula tulisi 2-4kurssia/ jakso iltaisin opiskellen.
Tällä tahdilla katoin että valmistuisin jouluksi 2013 :)
Mutta mietityttää, kuinka raskasta aikuislukiossa opiskelu on? onko taso kuitenkin ns. samaa ku normi lukiolla?
Lähinnä siksi mietin, kun oon koko ens kevään työharjottelussa enneku valmistun merkonomiksi vuoden päästä, kuinka hyvin sitä jaksaa opiskella töissäkäynnin ohella?
Eli oisko täällä ketään jolla ois kokemusta ja joka osaisi valottaa vähän näitä normilukion/aikuislukion mahdollisia eroja ja näin?
Kommentit (4)
nyt joudunkin perumaan edelliset viestit.. Ilmeisesti tuo ei onnistukaan jos on kirjoilla toisessa koulussa tuota kautta, sori tämän viestiketjun häirintä!
Pidän tuonkin vaihtoehdon mielssä... jos suoritan eka tän koulun loppuu ja vasta sit lukion :) mut lisää kokemuksia?
lukion loppuun nettilukiossa. Eli kaikki täysin etänä. Jos vain itsekuria riittää niin suosittelen ehdottomasti! Valmistut paljon nopeammin kuin aikuislukiossa.
osan kursseista pystyi tekemään jopa parissa päivässä ihan pienellä vaivalla! Osaan meni kauemmin aikaa, mutta yhteenkään ei yli paria viikkoa, kun vähän iltaisin jaksaa tietokoneen avata. Ja siis mitään kokeita, joissa olisi pakottava läsnäolo, ei ole. Jos tarkoituksena kirjoittaa niin sen voi tehdä oman paikkakunnan lukiossa. Kuten minäkin tein.
Ainiin, olen itse myös merkonomi! :)