Eikö teitä ällötä, kun ihmiset perseisillä käsillään puristelevat tomaattaje
HeVi osastolla. Jonkun lautaselle nekin suurella todennäköisyydellä joutuvat.
Itse ostan tomaatteja vain valmiiksi pakattuina.
Kommentit (24)
Pesen tomaatit ennen käyttöä. Eikä nyt tavalliset ihmiet tuolla yleensä sellaisia tappajapöpöjä kanna joita tarvitsisi pelätä kun ei ole mitään immuunivajetta.
Ja jos ostat espanjalaisia tomaatteja, niin tiedätkö minkälaisissa olosuhteissa niitä kasvatetaan ja ketä niitä poimivat?
Pesen tomaatit ennen käyttöä. Eikä nyt tavalliset ihmiet tuolla yleensä sellaisia tappajapöpöjä kanna joita tarvitsisi pelätä kun ei ole mitään immuunivajetta.
Ja jos ostat espanjalaisia tomaatteja, niin tiedätkö minkälaisissa olosuhteissa niitä kasvatetaan ja ketä niitä poimivat?
Laiton työvoima.
Ostan tomaatit valmiiksi pakattuina
Ne tomaatit eivät mene itsestään siihen pakkaukseen.
Kyllä niihin on joku koskenut!
Ja pakkaus voi aueta ja sisältö pudota ulos. Silloin pakkauksen sisältö laitetaan sinne takaisin, jolloin on myös pakko koskea niihin tomaatteihin. Emme voi heittää sisältöä roskiin vain sen vuoksi, että pakkaus on auennut ja pakkauksen sisältö on käynyt lattialla tai jossain hevitiskin muiden hedelmien joukossa mutta muuten edelleen myyntikunnossa. Suosittelen muutenkin pesua kaikille heville, koska niissä on kuitenkin torjunta-aineita.
t: myyjä
Ei minua koskaan ole ällöttänyt hedelmien tai vihannesten kourijat, sillähän sen tietää onko esim tomaatitkin hyviä. Poikkeuksena jos joku aivastelee tai räkii pitkin sellasia kasviksia mitä ei kuorita. Ei tee mieli ottaa silloin :D
Enemmän minua ällöttävät ihmiset, jotka tuorepaistettuja (vaikka pullia tai pasteijoita) ottaessaan, eivät KÄYTÄ NIITÄ OTTIMIA. Mikä helvetti siinä on, että käsin mennään niitä leivoksia ja pasteijoita kopeloimaan? Pahimmillaan vielä hipelöidään useampia eikä otetakaan yhtäkään. Vai kuvittelevatko nämä tyypit, että ne ottimet on niin saastaiset etteivät viitsi niihin koskea, niihin kun on muut koskeneet :D minua se vaan ällöttää. Jos siinä vieressä on puhtaita ottimia vaikka millainen rivi, miksi niitä ei voi käyttää? Miettisivät edes muitakin. Ostan silloin tällöin evääksi esimerkiksi pasteijan, mutta väliin jää jos joku (usein ulkomaalainen) niitä klähmii käsin. En tiedä miksi usein juuri maahanmuuttajat niitä ottavat käsin, en siis rasistisessa mielessä mieti vaan ihan uteliaisuuttani. Sama tosin on mummot. Ja kun tietää etteivät ihmiset usein pese käsiään edes vessasta tullessa niin... :D