Lapsi ajoi kaverin pyörällä ja vaihteita vaihtassa pyörä meni rikki
tai siis ilmeisesti vaihtoi jotenkin väärin niitä, joka hajotti vaihteet. Isä sanoi vievänsä pyörän huoltoon. Ilmeisesti pitäisi tarjoutua maksamaan kulut?
Kommentit (30)
Oma lapsesi teki väärin ottaessa ja kaveri antaessa.
Onhan ne vaihteet voinut reistata jo aiemminkin.. Aika outoa et vaihtaessa hajois jos ei olis aiemmin jo ongelmaa.
Tulla vastaan missä?
Jos meillä menee pyörä rikki niin vakuutus sen korjaa.
Ihan sama kuka pyörällä ajaa kun se hajoaa, pitempään se on ollut vaan hajoamassa.
Itse en ainakaan jaksaisi nostaa tollasesta meteliä. Pyöriä saa aina olla korjaamassa. Te varmaan olette muutenkin nyt keväällä huoltaneet pyörän?
Onhan ne vaihteet voinut reistata jo aiemminkin.. Aika outoa et vaihtaessa hajois jos ei olis aiemmin jo ongelmaa.
mikä ihmeen idiootti-logiikka tää nyt on?? Kai se eka kerta koittaa aina joskus, että joku asia menee hajalle, jos on mennäkseen!
Ap, joo, kyllä sinun kannattaisi tarjoutua maksamaan, ja samalla sanoa lapsellesi, ettei muiden pyörillä ajella.
mutta pyörä tuskin tarvitsee ammattilalisen huoltoa. Ketju pitää vain nostaa oikealle vaihderattaalle. Osaisiko sinun miehesi tehdä sitä? Ei pitäisi olla ollenkaan vaikea juttu. Minun isäni joutui aikanaan useasti korjaamaan noita vaihteita kun joko itse vaihdoin tai kaverini vaihtoi niitä väärin.
Selvittelimme tässä joku aika sitten vastavaa tapausta. Laitoimme kulut puoliksi.
He olivat kieltäneet lastaa lainaamasta pyöräänsä ja vastavaasti lainaamasta kenenkään pyörään, kuten mekin omalta osaltamme olemme opastanee omaa lastamme.
Säännöt oli lasten osalta luotuna, joten niiden noudattamista nyt sitten opetellaan, nyt lapset sitten maksava velkaa takaisin, ajamalla nurmikkoa ja tekemällä muita vastaavia palveluja.
Pojat meinaa lähestyvät mopo ikää ja vastaava lainailu voi tulla huomattavasti pyörän korjausta kalliinmaksi.
ajanut lapsesi pyörällä ja näin olisi käynyt, kenen silloin mielestäsi pitäisi korvata?
ja jos tulevat vastaan niin vähintään puolet. Oli eka krt kun oma lapsi rikkoi toisen omaisuutta, vaikka oli vahinko.
ap
Tulla vastaan missä? Jos meillä menee pyörä rikki niin vakuutus sen korjaa. Ihan sama kuka pyörällä ajaa kun se hajoaa, pitempään se on ollut vaan hajoamassa. Itse en ainakaan jaksaisi nostaa tollasesta meteliä. Pyöriä saa aina olla korjaamassa. Te varmaan olette muutenkin nyt keväällä huoltaneet pyörän?
Korjaako vakuutus muuten pyörän ilman omaavastuu osuutta?
Minusta olisi väärin alkaa maksaa vanhasta pyörästä. Siihen saisi kulumaan paljon rahaa jos kaikkien vanhoista ehkä huonokuntoisistakin rikkimenneistä tavaroista pitäisi maksaa. Eri asia jos pyörä on uusi. Minusta kyllä lainaajallakin pitäisi olla joku vastuu asiassa.
On vaihteistoja jotka voi saada sekaisin jo kerratsa vaihtamalla väärin. Tosin sellsia ei ehkä kannata kovin pienelle ostaa- ja tällöin olisi luullut tuon omitajan opastavan oikean käytön.
No se omavastuu riippuu vakuutuksesta!!
Jos se on vaikka 50 euroa ja korjaus on ton alle niin aika pienestä nousee mekkala. Tuo oli lähinnä paskaa tuuria että se pyörä "sattui hajoamaan" juuri sen lapsen aikana.
Jos joku vanhempi tahtoo tuollaisen korvata niin senkun, mutta en itse välittäisi ottaa vastaan. Enempi siinä venkslattavaa tulee.
12
Ihan itsestään selvää. Korvauksesta kieltäytyminen olisi vähän kuin haistattelisit perheelle päin näköä, "katso lapseni hajoitti pyöränne ja joudutte vielä itse maksamaan sen hahhahhah!" -tyylillä.
saattaa olla kuulemma vain ketjutkin tippuneet. Ei tuntunut isäkään paljon ymmärtävän pyörän päälle. Joka tapauksessa vahinko tapahtui vaihdetta vaihtaessa, samaa sanoivat sekä kaveri että oma poika.
Sellainen sisältyy kunnon kotivakuutuksiin, ja korvaa lasten tahallaankin rikkomat tavarat.
mutta jos joku taas vahingossa rikkoisi oman lapsen pyörästä vaihteet, ehdottaisin juuri tuota puolitusta (jos ovat valmiita maksmaan).
Vaihteita voi vaihtaa väärin, mutta jos pyörä on vähänkään vanhempi, niin kulumisella yms. on osuutta asiaan.
Tulla vastaan missä? Jos meillä menee pyörä rikki niin vakuutus sen korjaa. Ihan sama kuka pyörällä ajaa kun se hajoaa, pitempään se on ollut vaan hajoamassa. Itse en ainakaan jaksaisi nostaa tollasesta meteliä. Pyöriä saa aina olla korjaamassa. Te varmaan olette muutenkin nyt keväällä huoltaneet pyörän?
Korjaako vakuutus muuten pyörän ilman omaavastuu osuutta?
Pyörä korvataan kotivakuutuksesta. Omavastuuosuudet vaihtelevat kerros- ja rivitaloasunnoissa 126 eurosta 150 euroon ja omakotitaloissa 250 eurosta 600 euroon. Eli ei kannata omakotitalossa asuvan paljon korjauttaa pyörää vakuutuksesta.
vaan periaatteesta. Olen siis itsekin sitä mieltä, että meidän kuuluu korvata, vaikka kyseessä oli vahinko ja pyörä meni rikki"normaalikäytössä", tosin voi olla että poika vaihtoi liian monta vaihdetta kerralla. Kaveri oli kuulemma potkaissut pyörää, kun ei saanut ketjuja nostettua niin on sekin mahdollisuus että siinä tapahtui isompi vahinko ja nyt korvaamme sitten sitäkin. Vaikea sanoa, kun ei ollut aikuisia näkemässä.
Fiksu tarjoutuu korvaamaan kulut ilman sen kummempia pohdintoja.