Raskaana uuteen työhön
Olen aloittamassa uudessa työssä heinäkuun alussa (vakipaikka kivassa firmassa). Tein kuitenkin juuri positiivisen raskaustestin, mikä tuli ihan yllätyksenä. Emme ole lasta yrittäneet, vaikkei se mikään huono juttukaan toki ole.
Nyt vaan stressaa työn kannalta, että miten hoidan tilanteen. Kun aloitan työt olen jo noin rv 9:llä. Onko kellään kokemuksia raskaana uudesta työstä ja työnantajan suhtautumisesta?
Kommentit (5)
työpaikassa ja en virallisesti vieläkään ilmoittanut olevani raskaana vaikka viikoja jo parisenkymmentä. Näkyyhän tämä minun mahani kun kolmatta odotan, mutta mitäs tuosta. Minut he valitsivat töihin, minut taitojeni, koulutukseni sekä luonteeni johdosta. Kyllähän sitä vähän jännitti että päättyykö jo koeajalla työsuhde, mutta ei ole päättynyt. Tsemppiä myös sinulle uutteen työpaikkaan!! Itselläni muuten ei ollut pahoinvointia tai muita oireita..toivottavasti ei sinullakaan, sillä se väsymys ja pahoinvointi yhdistettynä uuden työpaikan jännitykseen, huh huh. Positiivisin mielin vain :D
Onnea raskaudestasi myös!!!
Olen aloittamassa uudessa työssä heinäkuun alussa (vakipaikka kivassa firmassa). Tein kuitenkin juuri positiivisen raskaustestin, mikä tuli ihan yllätyksenä. Emme ole lasta yrittäneet, vaikkei se mikään huono juttukaan toki ole.
Nyt vaan stressaa työn kannalta, että miten hoidan tilanteen. Kun aloitan työt olen jo noin rv 9:llä. Onko kellään kokemuksia raskaana uudesta työstä ja työnantajan suhtautumisesta?
työnantajan suhtautumisesta. Kerrot sitten kun sen aika tulee minimimääräykset huomioiden. Työnantajaasi sitoo laki kaikessa mikä liittyy äitiyslomaan ja perhevapaisiin. Eihän tuo tilanne mitään "hoitamista" vaadi!
Sen voin sanoa kokemuksesta. Kun saavat kouluttaa uuden työntekijän joka salaa olevansa raskaana ei se ole kovin reilua.Menee aikaa ja vaivaa ihan turhaan. Luuletko että he sanovat että ymmärän sua, et sä voinut tietää että olet raskaana.
Tuota tulevien työkavereiden suhtautumista pelkään myös. Olin mukana tiimin suunnittelupäivässä ja onneksi tylkaverit olivat tosi rennonoloista porukkaa.
Ehdit kuitenkin olemaan hyvän aikaa töissä, ei ongelmaa! Kerrot vasta kun raskaus alkaa näkyä, hyvässä firmassa siihen suhtaudutaan hyvin, älä stressaa sitä liikaa.