Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIdänkö tiedän mielestä mun 2-vuotiasta NÄLÄSSÄ

Vierailija
31.05.2012 |

jos hän saa iltapalalla muroja, viinirypäleitä, nakkia ja viilin?! Palanpainikkeeksi maitoa. Mun miehen sisko ihmetteli ja nyrpisteli näällä nokkaansa kun ei puurokattila porissut liedellä iltapala-aikaan! Voi jessus sentään!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietäväni ennenkuin se hienohelma tuli informoimaan mua siitä, kuinka tärkeää on syödä kaura- tai 4 viljan puuroa aamu- ja iltapalalla. Heillä kuulemma koko perhe syö puurot aamulla ja illalla.

ap

Vierailija
2/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi söi kaikki noi, niin on varmaan ollut nälässä päivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinähän on hedelmiä, maitotuotteita, lihaakin (riippuen nakista) ja muroista saa hiilaria.

Ei sitä puuroa tarvi kahdesti päivässä syödä, jos ollenkaan. Omat lapseni ovat 2-vuotiaana syöneet voileipää aamu/iltapalaksi. Leipä on ihan yhtä ok kuin puurokin.

Vierailija
4/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti kehtaisi nenääni päin naamaa nyrpistellä vaikka samaa mieltä olen, että aika huonot ruokailutottumukset.

Vierailija
5/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä se puuro on, aivan sama sitten tuleeko se puurosta vai leivästä. Mä lisäisin kasviksia ja tykkääkö lapsesi esim kanasta, kanafile ja kasviksia on hyvä iltapala, tai lohta ja kasiviksia?

Vierailija
6/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n tarjoama safka on lähinnä sokeria (muroissa ihan hirveästi sokeria, samoin viinirypäleissä, nakeissa kovaa rasvaa, viili ihan ok, ellei sitten ole joku makuviili, jossa myös sokeria aika lailla) Puuro on ihan jees iltapala, mutta on niitä muitakin vaihtoehtoja. kanafileet ja/tai lohi kuulostaa iltapalalla aika kummalle, päivällisellä olisi ok, mutta kananmunat voisi olla hyvä vaihtoehto protskun lähteenä iltapalallakin.

Vierailija
7/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurjasti kolesterolia

Vierailija
8/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä paikkansa. Munia voi syödä melko huoletta.

Vierailija
9/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n tarjoama safka on lähinnä sokeria (muroissa ihan hirveästi sokeria, samoin viinirypäleissä, nakeissa kovaa rasvaa, viili ihan ok, ellei sitten ole joku makuviili, jossa myös sokeria aika lailla) Puuro on ihan jees iltapala, mutta on niitä muitakin vaihtoehtoja. kanafileet ja/tai lohi kuulostaa iltapalalla aika kummalle, päivällisellä olisi ok, mutta kananmunat voisi olla hyvä vaihtoehto protskun lähteenä iltapalallakin.

Aika jännä, mä en tiedä mitä muroja ap lapselleen syötti, mistä sait sinä sen tietoosi?

Vierailija
10/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kohta kaksi vuotias ei ole koskaan edes puuroa suostunut syömään! eikä taatusti ole nälässä!

kädestä syö esmes leipää,että kuituja saa kyllä siitäkin.

muutenkin nuo 4 lastani ovat tuon ikäsenä olleet niin pieni ruokasia kuin olla voi,ja hyvin kasvavia ja syöviä heistä on sittemmin tullut.

joten, en kuule usko,että lapsesikaan nälkää näkee! :)

Vierailija
11/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika lailla. Eroja on, mutta vähäsokerisissakin kyllä sitä riittää.

Vierailija
12/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohta tai kanaa iltapalana? Tai puuroa joka aamu ja ilta?

Vierailija
13/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisillä riveillä on kananmunan keltuaisen kolesterolista

Vierailija
15/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin se ajatteli, että miksi syötte iltapalaksi kalliita herkkuja.

Vierailija
16/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mtv3.fi/makuja/uutiset.shtml/vuoden-luonnontieteilija-kananm…

Vain harvan ei kannata kananmunia syödä ja hekin voivat huoletta tehdä munakkaan valkuaisista, joka on loistava proteiinin lähde. Lapsille kananmuna on ihan hyvä ruoka. Mutta kohtuus tietysti siinäkin niinkuin ihan kaikessa!

Vierailija
17/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika lailla. Eroja on, mutta vähäsokerisissakin kyllä sitä riittää.

No jaa, 1,5 grammaa 100 grammassa, eli 0,3 grammaa annoksessa ei minusta kyllä ole paljon...

Vierailija
18/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustikkapullan, vaniljajugurttia ja piimää... Tästä ei voi päätellä mitään. Useimmiten syödään puuroa ja marjakeittoa, joskus leipää ja joskus muroja.

Vierailija
19/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle niin ravintoköyhää ruokaa, kun on parempiakin vaihtoehtoja tarjolla. Vatsa täyttyy ehkä kyllä, mutta ei siitä mitään hyvää elimistölle saa.

Vierailija
20/23 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvaa ylisyötä niin syöttäkää mitä syötätte ja olkaa onnellisia, että lapsenne kasvavau, kehittyvät ja syövät!!

Oma kolmivuotiaani on niin allerginen, että ilosta kiljuen antaisin sokerimuroja ja nakkia jos voisin. Ainakin joskus. Joskus taas jotain muuta. Terveillä on valinnanvaraa vaikka kuinka, ihan leipä, hedelmä, jogurtti- linjallakin valinnanvaraa on huimaavasti!!

Valitettavasti minun lapseni syö kolmatta vuotta joka aamu ja ilta luumua ja tattaria. Eri muodoissa. Puurona, leipänä, lättyinä jne, mutta ei se asiaa muuksi muuta. Joskus sama menee välipalanakin.

Päiväruokana menee poroa ja bataattia.

Siinäpä ne. Joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan