Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkaan mies muuttunut, jos vaimo saa hyvan tyopaikan?

Vierailija
22.11.2005 |

Mieheni on muuttunut, jotenkin etaantynyt. Olen ajatellut, etta hanella on keski-ian kriisi tai se vaikuttaa, etta hanella on tilapaisesti tyo, mista han ei yhtaan pida.

Nyt olen alkanut ajattelemaan, etta voisiko se johtua minun toihin menostani? Onko kellaan kokemusta ja kommentoitavaa seuraavasta tarinasta. Onko tassa logiikkaa:

Elin kymmenen vuotta miehen siivella. Meilla on aina ollut yhteinen tili ja olen surutta kayttanyt sita. Opiskelin yliopistossa viitisen vuotta ja hoidin kahta lasta toiset viisi vuotta. Aina olen toita tehnyt jonkin verran, tuonut kotiin rahaa ehka 200 euroa kuussa. Mies on kannustanut siihen, jotta paasemme matkustamaan tms. Han myos mielellaan koulutti minut.

Puoli vuotta sitten nuorimmainen taytti kolme vuotta ja mina lahdin innolla toihin. Miehen toivomuksesta hain osa-aikatyota, enka minakaan kamalan pitkaa paivaa halua tehda.

Sain tosi hyvan tyon. Alkuun se oli vain normaalia toimistoapua (ei koulutusta vastavaa), mutta se oli haluamani osa-aikainen. Sitten tyonkuva muuttui radikaalisti: kayn ulkomailla tyon merkeissa, paasen liikelounaille, kuljen puku paalla.

Mies ei ole kommentoinut mitaan erikoista. Han ei hyvaksy sita, etta tekisin edes tarvittaessa pidempaa tyonpaivaa. Eli han ei suostu joustamaan omasta tyoajastaan minun hyvakseni. Ja tosi nihkeasti jaa hoitamaan sairasta lasta kotiin.

Kerran sanoi jopa niin, etta minahan vain puuhastelen, eika minulta voi vaatia pidempaa tyopaivaa. Taman hetken tilapaisesta elamantilanteesta johtuen ei taysipaivatyo tule kysymykseen, siina han on oikeassa. Mutta silti takaraivossani jyskyttaa ajatus, etta voisiko han tuntea olonsa uhatuksi, kun vaimo palaa tyoelamaan...

Kokemuksia?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mikä pahinta saa parempaa palkkaa.

Nimim.kokemusta on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan