Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi sinua ahdistaa enemmän:

Vierailija
31.05.2012 |

a) että muutat itse toiselle paikkakunnalle

vai

b) ystäväsi (tai ystäväperhe) muuttaa toiselle paikkakunnalle.

Itselläni vastaus on ehdottomasti b. En vain ymmärrä miksi minua ahdistaa näin kauheasti...

Onko tämä nyt lapsuuden eroahdistusta vai mitä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan kans kun mun paras ystävä muutti toiselle paikkakunnalle ja siis vielä sellanen jonka kanssa vietin todella paljon aikaa päivisin ja jonka lapseen olin rakastunut.... ahdisti ihan kamalasti. No sitten pääsin opiskelemaan ja uusia ihmisiä elämään, enää ei nähdä lainkaan tai ehkä kerran vuodessa. Lasta nään ehkä vähän useammin kun käy meillä kylässä.

Vierailija
2/3 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) että muutat itse toiselle paikkakunnalle

vai

b) ystäväsi (tai ystäväperhe) muuttaa toiselle paikkakunnalle.

Itselläni vastaus on ehdottomasti b. En vain ymmärrä miksi minua ahdistaa näin kauheasti...

Onko tämä nyt lapsuuden eroahdistusta vai mitä?

Ei muakaan ahdista kumpikaan. Yhteyttä voi pitää vaikka ulkomaille! Mikä sun tilanne on? Ikäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo riippuu siis paljon tilanteesta. Minä asun mieleisessä kaupungissa jossa minulla on paljon hyviä kavereita ja muutama läheinen ystävä. Yksi läheisimmistä muuttikin muutama vuosi sitten pois ja se tuntui pahalta. Nyt pidetään yhteyttä ja nähdään aina kun voidaan mutta olisi ihanaa jos voisimme olla enemmän yhdessä, myös perheinä. Jos nyt joku läheisistä ystävistäni muuttaisi pois niin minulla jäisi paikkakunnalle kuitenkin vielä riittävästi ystäviä.

Toisaalta sitten tuo oma muutto muulle paikkakunnalle olisi se kaikkein kamalin vaihtoehto PAITSI jos muuttaisin kaupunkiin, jossa asuu jo valmiiksi ystäviäni. Eli tyyliin Helsinkiin olisi ihan ok muuttaa koska puolet ystäväpiiristäni asuu siellä. Tai ulkomaille voisin muuttaa myös, mutta mieleiseen paikkaan.

Eli yhteenvetona: olen hyväksynyt sen, että kavereita asuu siellä sun täällä eikä sellaista tilannetta ole, että kaikki läheisimmät ystävät asuisivat samalla seudulla. Siispä se riittää, että on edes muutama ystävä/kaveri lähellä.