Mä en tajua näitä salaattikyselijöitä
Miten teillä muka aina on tomaattia, kurkkua ja salaattia?? Minä en ole vuosiin tehnyt tuollaista salaattia, miten voi olla vaikeaa ostaa jotain muuta kaupasta ja lyödä niitä yhteen?? En oikeasti tajua.
Meillä oli tänään salaattia (rooman ja rapeaa), fenkolia, tuoretta kurkkua, tuoretta minttua ja juustoa. Oliiviöljyä, balsamicoa ja mausteita.
Kommentit (30)
Äitini oli todella rajoittunut ruuanlaittaja ja tarjotan oli erittäin suppee ja yksipuolista. Jos tomaatinlohkon sai lautaselleen niin oli varmaan juhlapäivä.
En ole kovin mielikuvituksekas ihminen ruoka-asioissa, joten salaatti tomaatti kurkku paprika ja feta silputaan päivittäin salaatiksi. Lapsi ei oikein tykkää salaatista (siis lehti/keräsalaatista, hankala syödä kai) joten pelkkiä salaattisekoituksia ja jotain mausteöljyä-juttuja meillä ei vielä tehdä.
Miten sinä syöt?
kun ei ole edes rahakysymys monesti enää
Mä itse inhoan ruoan poisheittämistä, joten ostan yleensä niitä raaka-aineita jotka säilyvätkin muutaman päivän kaapissa. Kaupoissakin tunnutaan kauppaavan äkkiä pilaantuvaa sekundaa.
Mä itse inhoan ruoan poisheittämistä, joten ostan yleensä niitä raaka-aineita jotka säilyvätkin muutaman päivän kaapissa. Kaupoissakin tunnutaan kauppaavan äkkiä pilaantuvaa sekundaa.
esim appelsiinit. Joten ei tämä tue sitä, että ostetaan tomaattia ja kurkkua läpi vuoden. Toisaalta Lidl:ssä on pussi sitruunoita aina eurolla, sieltä ostin juuri fenkolia 30snt kappale. joten halvempaa kuin kurkku
Mitä haluat tietää? ap
"Ok, en ole ajatellut että joku vielä näin syö"
Ajattelen että tarkoitat sanalla "näin" tässä ketjussa parjattua kotiruokaa.
Miksi jotkut ovat niin etnisiä ja halveksivat perinteistä suomalaista ruokaa? Sitä minä en voi käsittää.
Teen itsekin kyllä ihan kaikenlaista ruokaa, niin itämaista kuin länsimaistakin, mutta ne millään tavalla väheksy myöskään kotimaisia perinneruokia. Ihan sulassa sovussa ovat ruokalistallani sushi ja kalakukko, wokki ja ruskea kastike. Eivät siis yhtä aikaa yleensä kuitenkaan.
Mitä haluat tietää? ap
"Ok, en ole ajatellut että joku vielä näin syö" Ajattelen että tarkoitat sanalla "näin" tässä ketjussa parjattua kotiruokaa.
emme syö keitettyjä perunoita (uusia lukuunottamatta), syömme punaista lihaa max. 2 x kuussa, käytämme kalaa keskivertoa useammin.
Nämä ehkä ne kulmakivet, mitä vielä haluat tietää. ap
Miksi jotkut ovat niin etnisiä ja halveksivat perinteistä suomalaista ruokaa? Sitä minä en voi käsittää. Teen itsekin kyllä ihan kaikenlaista ruokaa, niin itämaista kuin länsimaistakin, mutta ne millään tavalla väheksy myöskään kotimaisia perinneruokia. Ihan sulassa sovussa ovat ruokalistallani sushi ja kalakukko, wokki ja ruskea kastike. Eivät siis yhtä aikaa yleensä kuitenkaan.
ei kai kukaan enää pelkästään sellaista ruokaa syö mitä 70-luvulla. Toki niitäkin ruokia, mutta lisäksi ruokavalioon on tullut uusia makuja ja ruokia.
meidän salaatti on aina salaattia, tomaattia, kurkkua ja paprikaa. Välillä mausteena rucolas, yrttejä, herneenversoja tms. Ja kastikkeena oliiviöljy ja balsamico.