en halua lapseni kutsuvan minua äidiksi
Olen tullut tähän lopputulokseen sen takia, että koen vahvasti olevani se sama ihminen kuin ennen lastakin.
Monet hukkaavat itsensä ja seksuaalisuutensa äitiyteen ja unohtavat keitä ovat olleet.
Haluan olla ensisijaisesti minä, enkä mikään kasvoton äiskä, tuulipuku päällä.
Siksi opetan lapseni kutsumaan minua etunimellä.
Lapselle olen tietenkin huolehtiva ja välittävä vanhempi ja vanhemmiten toivottavasti kaverikin.
Kommentit (16)
eli opeta äitiyden merkitys kuitenkin, vaikka puhuisikin nimellä. nykyisin, ikävä kyllä, kun on niin paljon uusioperheitä, että etunimillä kutsutaan niitä, jotka ei ole äitejä. esim. isi ja leena tulevat meille.
Minä en myöskään ole pelkkä äiti, vaan olen paljon muutakin. Mutta minun ei toisaalta tarvitse korostaa mitään puolta itsessäni. Minulla ei ole tarvetta nostaa mitään roolia yli muiden. Ei myöskään sitä roolia, että olen ollut joskus kaikkea muuta kuin äiti.
En ikinä halua olla lapseni kaveri. Olen lapselleni äiti, mutta voin olla läheinen ja kannustava äiti ilman mitään kaveri höpötyksiä.
Äiti on mielestäni maailman ihanin sana ja sitä onkin ihana kuulla lapseni suusta.
Ajattele lasta esim. tarhaiässä.. Hän voi ihmetellä miksi muut kutsuvat äidiksi kun hän ei saa niin tehdä tms.
Ei äiti ole mikään haukkumasana, ei äitiys minuakaan ole muuttanut tuulipukumammaksi joka ei pidä huolta itsestään vaan olen se sama upea nainen mutta myös upea äiti lapsilleni. =)
Toivottavasti et ole niitä tyyppejä, jotka uskottelevat itselleen että pysyvät täysin samoina ihmisinä lasten syntymän jälkeen kuin olivat. En tarkoita että elämän pitäisi olla pelkkää puistossa seisoskelua, mutta kyllähän lapsen syntymän pitäisi ainakin muuttaa ajankäyttöä ja ehkä mielenkiintojakin. Baarittelu ja omat menot vähenee pakostakin, ja niin pitääkin mielestäni olla, ainakin vauva-ajan.
Mielestäni äiti on maailman kaunein sana, kun pieni lapseni sen sanoo ihaillen ja ylpeänä.
Minä en taas koe, että mun tarvitsisi lapseni kanssa omaa seksuaalisuuttani ja naiseuttani korostaa. Hänelle olen äiti. Vain äiti, en mitään muuta.
Miehelleni olen vaimo, nainen, rakastajatar, ystävä...
Ystävilleni kuuntelija ja kuunneltava, rinnalla kulkija.
Työssäni olen arvostettu osaamisestani ja kehittymiskyvystäni.
Minussa on monta puolta. Yksi niistä on äitiys. Olen äiti lapselleni, en muille. Lapseni saa _tietysti_ kutsua minua äidiksi, koska sitä hänelle olen.
Ehka sitten, jos systemaattisesti puhuu itsestaan etunimella, ei aitina. Mutta kaveripiiri voi vaikuttaa myohemmin niin, etta se " aiti" tulee kuitenkin...
Serkkuni perheessa muuten keskimmainen lapsi kutsuu vanhempiaan etunimilla, on kutsunut siita asti, kun puhumaan oppi. Muuut sanovat aiti ja isa. Ei voi tietaa miksi.
se että olet äiti, ei ole entisestä minästäsi pois, vaan äitiys tuo siihen oman lisänsä. äidiksi tullessasi et ole menettänyt mitään vaan saavuttanut uuden vaiheen elämässäsi, ja tuon vaiheen merkki on se, että maailmassa on nyt pieni ihmisenalku, joka voi kutsua sinua äidiksi.
se, että haluat sivuuttaa tämän vaiheen saavuttamisen ja ottaa lapseltasi pois hänen oikeutensa saada kutsua sinua äidiksi, on mielestäni _erittäin_ outoa ja minulle henkilökohtaisesti käsittämätöntä.
mitä hankit lapsia jos sä et ees äitiyttä kestä tai sitä et ne sanoo sua äidiks.'
Mee hoitoon, toivottavasti tajuut sit kun ne on aikuisia eikä edes pidä suhun yhteyttä kun olit niin huono äiti!
hukkuvat siihen, että sinua kutsutaan äidiksi. Nainen voi olla monta asiaa yhtäaikaa (äiti, pomo, puoliso, ystävä...jne) ilman että yksikään rooli kumoaisi toista.
No selvä...
Taitaa olla aika huono itsetunto sullakin!
Äitiys on jotakin, jota olen toivonut niin kauan ja aion ottaa kyllä kaiken irti siitä, että olen Äiti! Tietenkin olen kaikkea muutakin, ennen kaikkea se sama ihminen kuin ennen äitiyttä ja mielestäni olen seksuaalisempi ihminen kuin ennen.. en sitten tiedä johtuuko nyt sen enmpää äitiydestä vai yksinkertaisesti siitä, että olen kasvanut aikuiseksi ja naisena mulla on tarpeet.
Sana äiti on jotenkin niin ihanan turvallinen. Minusta olisi todella kummallista sanoa omaa äitiäni etunimellä.. Äiti on _äiti_!
Vierailija:
Monet hukkaavat itsensä ja seksuaalisuutensa äitiyteen ja unohtavat keitä ovat olleet.
Mieheni sanoi ensimmäisen lapsen jälkeen, että hän tuntee minua kohtaan entistä enemmän seksuaalista vetovoimaa. Nyt kahden lapsen jälkeen seksielämämme sen kuin kukoistaa :)
eikä ole saanut kokea sitä äidin rakkautta ja lämpöä, mitä lapsi ja aikuinenkin joskus tarvitsee.
Kunhan mieheni vaan ei kutsu äidiksi niin kaikki hyvin.