Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pellillinen suolaista piirakkaa. Parhaan pohjan metsästys käynnissä!

Vierailija
31.05.2012 |

Nyt pitäisi leipoa pari peltiä suolaista piirakkaa tuleviin juhliin. Pohjien ohjeet vaan kovasti poikkeavat toisistaan. Pistäkää parhaan pohjan reseptejä tähän, joka varmasti riittää peltiin. Niin ja esipaistanko kyseistä pohjaa? Täytteet olenkin jo valinnut. Kiitos jos joku viitsii vinkata :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut parhaimman makuinen pohja tulee kun laitat jauhoja, juustoraastetta, perunahiutaleita tms., suolaa ripaus, valkosipulijauhetta, leivinjauhoja ja kermaa hieman.

Vierailija
2/4 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa, nopeaa, siistiä ja hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän tällästä pohjaa.

1dl kaurahiutaleita

2dl vehnäjauhoja

1/2tl leivinjauhetta

1/2tl suolaa

1/2dl öljyä

1dl vettä

Lisätään kulhoon ylläolevassa järjestyksessä. Sekoitetaan muutaman kerran puulastalla tms. Taputellaan vuoan pohjalle. Lisätään päälle täyte ja paistetaan n 200 asteessa n 40 min.

Mikäli haluat tehdä makean piirakan niin lisäät vain taikinaan 1dl sokeria.

Tämä ohje oli siis pyöreään piirakkavuokaan. Pellilliseen olen laittanut aineet kaksinkertaisena.

Olen tehnyt myös makeita tällä, mutta minun mielestäni sopii paremmin suolaisiin.

Tämän ohjeen yksi parhaimmista puolista on se, ettei pohjaa esipaisteta ja toiseksi se että halutessaan voi ensin levittää taikinan vuokaan ja sitren tehdä täytteen samassa kulhossa ilman että tarviisi pestä välillä. Laiskan tiskaajan unelma ;D

Vierailija
4/4 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvaa

jauhoja

tilkka vettä

yksinkertainen ja hyvä, jauhot vain nypitään pehmeän rasvan sekaan. voi laittaa tilkan suolaa, riippuu, miten suolaista tai suolatonta rasvaa käytää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä