Paljonko teillä menee ruokaan ja päivittäistavaroihin rahaa kuukaudessa?
Meillä 3hlö perheellä menee noin 350-400e kk. Mukana herkut, limskat, wc- sekä talouspaperit yms.
Onko ihan ns normaalikulutus vai paljon?
Ihan kamala käydä kaupassa kun kaikki niin kallista ja lisää vaan kallistuu. Mutta pakkohan se on syödä hyvin ja monipuolisesti.
Kommentit (39)
En tajunnut laskea mukaan syömiäni lounaita sekä miehen työpaikkaruokaa. Nämä tekevät n. 200 elisää tuohon manitsemaani summaan.
Työpaikkalounaita en laskenut. Ja on todettava, että lasten kesäloma kasvattaa ruokakuluja, kun kouluruoka jää pois.
lapsista kahdella vaipat. 600-800 menee kuussa ruokaan ja päivittäistavaroihin, itse leipomalla säästää kohtuullisesti, samoin monet muutkin ruuat on halvempia itse tehtyinä kuin valmiina ostettuina. Niin, tuohon kuukausisummaan sisältyy myös suurin osa vaatteista, käytetään paljon esim. kirpparitavaraa..
800€ 2 aikuista sekä 2 lasta joista toinen vaippa ikäinen. Tuossa ei ole shamppoita, pyykinpesuaineita eikä muitakaan tuollaisia. Ainoastaan ruoka ja vessapaperi :)
menee noin 900e/kk. On mun mielestä ihan liikaa. Pitäis alkaa kyllä kattoon vissin tarkemmin, että mihin ihmeeseen sitä noin paljon menee :O
Ei käytetä eineksiä, vain laadukkaita ruoka-aineita. Paljon kasviksia, hedelmiä ja marjoja.
Kotona on 2 lämmintä ruokaa joka päivä ja aamupalat, välipalat ja iltapalat.
Joskus syödään ulkona, mutta toistaiseksi aikuisten ravintola-annoksista riittää jaettavaksi lapsille.
250-300 €/kk. Meitä on vain minä ja mieheni. Miehen työlounaita ei laskelmassa mukana, vaan ainoastaan Prisman ostokset. Tuossa summassa on kyllä myös shampoita, ainakin yhdet kengät ja kumisaappaat.
Lisäksi tuon esimerkkikuukauden aikana ostimme ruokaa muista kaupoista noin 60 € edestä.
Tehdään kunnon ruokaa oikeastaan vain lauantaisin ja sunnuntaisin, mies syö arkisin töissä.
Budjettiin laskin 550€/kk.
Todellisuudessa ostosreissuni maksaa 85-130€ / kerta. Äkkiä laskien siitä tulee jotain 540-640€ kuukaudessa, sisältäen kaiken Citymarketista löytyvän kaman mitä meillä käytetään, eli myös sukkia ja paperitavaraa, satunnaisia pikkuleluja.
Budjetin ja todellisuuden ero taas selittyy sillä, että minä katan sen ylimäärän ja paremman laadun. Miehelle kelpais lauantaimakkara, minä haluan kokolihaa.
Mulla menee 400 €/kk ja miehellä varmaan saman verran. Sisältää myös oluet ja kaiken mitä nyt marketista ostetaan.
Meitä on vain 2, mutta meillä käy teinit (2kpl) tyttö- ja poikaystävineen satunnaisesti viikonloppuisin syömässä, halutaan tehdä parempaa ruokaa ja ne syö paljon!
menee suunnilleen 400-500 e. Kaksi aikuista ja 8-kk vauva. Ei olla varakkaita, mutta ruuasta ei tingitä! Mies on kasvissyöjä, minä ja vauva syömme jonkin verran kalaa (ja vauva myös lihaa, mutta äitini on tehnyt vauvalle lihapullia :D). Vaippoja ostetaan n. 1 pkt kuukaudessa.
Tuli s-ryhmän tiedote, huhtikuulla menny sinne n.650€, kaks aikuista ja kaks vaippaikäistä, joista toinen juo korviketta vielä. +koira, jonka ruoat ostetaan agrimarketista, eli nekin kuuluu tuohon.
K-kaupoissa käydään harvoin, eli ei tee paljon tuohon päälle enää. Tuossa oli myös vappuostot :)
Ei mun mielestä kovin paha, silti sitä miettii mihin ne rahat aina menee :D
1 aikuinen ja 1 eskari ikäinen. Lapsi syö päiväkodissa, itse ostan joskus ruokakortin töihin 50€. En läheskään joka kuukausi vaan usein miten syön eväitä. Ruokakauppaan meillä menee noin 150€/kk. Monen mielestä se on vähän, mutta en minä sinne enempää saa menemään. Lapsi syö vain päivällisen ja iltapala kotona sekä vähän jotain pientä (viiliä, leipää ym.) ennen päiväkotiin menoa. Viikonloppuisin sitten tietenkin kaikki ruuat syödään kotona. Itse otan arkisin töihin mukaan eväät. Teen ruokaa sen verran enemmän että voin ottaa sitä myös seuraavana päivänä töihin ja pakastaa osan eväs rasioihin.
Huhtikuussa oli prismaan kannettu yli 900e. Ruoka+päivittäistavarat. Bensa erikseen sitten.
Perheessä 5hlö. Lienee keskimääräinen tuo ruokalasku kuussa.
Tai sitten te ette syö koskaan lihaa, leikkeleitä, hedelmiä, tomaatteja, vihanneksia jne. Ettekä käytä juurikaan vessapaperia, saippuoita, siivousaineita, sinä et siteitä jne. Mä olen elänyt tosi pienellä budjetilla nyt useamman kuukauden ja ihan väkisin menee se 350 euroa kuukaudessa (minä ja 2 lasta) toinen ei syö aina täällä. Kierrän tarjoukset aina eri kaupoista ja maidot yms. ostan halvalla Lidlistä. Kerrohan että mitä teidän jääkaapista, ruokakaapeista oikein löytyy eri päivinä.......
2 aik ja 2 lasta. Tuossa summassa siis mukana myös taloustarvikkeet.
en ole ihan tarkkaan laskenut. 5 henkeä meillä.
Kun paljon liikkuvat pojat kasvavat, menee aina vain enemmän.