Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaisitteko veljeänne tässä tilanteessa??

Vierailija
30.05.2012 |

Veljeni on ollut jokaisessa muutossani apuna, niitä on vuosien varrella kertynyt yhteensä 4. Joka kerta (paitsi ensimmäisessä koska toinen veljeni oli silloin pakettiauton kuski). Ollut siis kuskaamassa ja kantamassa tavaraa, aina on ollut myös muita apureita joita olen hommannut. Veljeni on ainoa jolle on maksettu hommasta koska olen mieltänyt hänen työnsä kaikkein tärkeimmäksi koska ilman kuskia ei sais tavaraa liikkeelle. Muutos käytetty pakettiauto on isäni auto.

Maksu on aina ollut 50€, ja hommassa on mennyt pari tuntia max.

Nyt veljeni on muuttamassa ensimmäistä kertaa ja hän sanoi että "sä saat sit tulla tekemään tän kämpän loppusiivouksen, et kerranki sä voit olla avuksi". Menisittekö iloisesti vai vihjaisitko myös siitä että olet aina maksanut hänelle avusta? :) Ja kyse ei ole siitä ettenkö vois auttaa ilmaiseksi, tottakai voin ja autankin, mutta hän tuntuu tyystin unohtaneen että olen hänen avustaan maksanut.

Mies sanoi että et mene auttamaan jos hän ei maksa sinulle koska hän ei ole alunperinkään ymmärtänyt miksi olen veljelleni aina maksanut avusta!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun olisi ehdottomasti pitänyt siinä tilanteessa sanoa, että maksutkin on maksettu aina. Jälkikäteen sitä on vaikea ottaa luontevasti esiin. Mä ymmärrän että vieraiden ihmisten kanssa on vaikea puhua suoraan, mutta veli? Kyllä mä veljelle uskaltaisin vaikka tiuskasta vihasestikin ton asian eikä olisi pelkoa, eteikö sitä voitaisi kuitenkin myös lopulta selvittää.

Vierailija
2/3 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko veljesi vaatinut rahaa muutosta vai oletko maksanut vain hyvästä tahdosta?

50 euroa on loppujen lopuksi aika pieni korvaus suuresta työstä ja itse auttaisin veljeäni. Vaikka tilanne olisi sama, kuin sinulla, auttaisin maksutta. Tällä voisin ensinnäkin nousta sen ajatuksen yläpuolelle, että raha on vilpitöntä auttamista tärkeäpää.

Lisäksi älä anna miehesi mustata ajatuksia veljestäsi. Veli on aina veli, minun veljeni tyttöystävä alkoi vaatimaan rahaa ja vastapalveluksia siitä, että veljeni auttoi minua erittäin pahassa tilanteessa (jossa en ollut juuri sillä hetkellä kykenevä antamaan mitään avusta) ja kieltämään veljeäni auttamasta (tai noh, ei kieltänyt, mutta esim. "voisitko miettiä välillä että meilläkin on sitä ja tätä ja tota..") Tässä ei ole edes kyseessä katkeruus tms. tyttöystävää kohtaan, sillä muutoin olemme hyvissä väleissä tämän naisen kanssa. On vain tämä "rahalla saa"-ajatus, mikä ei minua mmiellytä!

En ole veljelleni koskaan maksanut, mutta onneksi saan auttaa häntä vilpittömästi nyt kun hän on lirissä omassa elämässään!

Voithan toki sanoa hänelle, että olethan sinäkin aina maksanut, mutta mene silti auttamaan! Nouse sillä rahan vallalla pyörivän maailman yläpuolelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä ilmaiseksi yksin vastalahjaksi sellaisesta josta on jo maksanut. Itse voisin AUTTAA siivouksessa mutta yksin en tekisi. Veli haluaa sälyttää sulle epämieluisen työn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi