Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinitytön kuolema pelasti kahdeksan ihmisen hengen

Vierailija
30.05.2012 |

Onko sinulla elintenluovutuskortti? Jos ei ole, voit muuttaa mielesi luettasi seuraavan tarinan.

13-vuotias Jemima Layzell menehtyi yllättäen valmistelleensa perheensä kanssa äitinsä syntymäpäiviä. Täysin terveen tytön kuolinsyy oli aivoverenvuoto. Ennen menehtymistään Layzell oli kertonut vanhemmilleen haluavansa kuoltuaan luovuttaa elimensä niitä tarvitseville, ja nuoren tytön onnistuikin pelastaa lukuisia ihmishenkiä.

Hänen sydämensä meni 5-vuotiaalle pojalle, hänen keuhkonsa sai 14-vuotias tyttö, maksa meni kahdelle, alle vuoden ikäiselle pojalle. Kaksi ihmistä sai myös tytön munuaiset, haima meni aikuiselle miehelle ja ohutsuoli 3-vuotiaalle pojalle. Jemina luovutti myös silmäkudosta, joiden avulla pelastettiin kahden ihmisen näkökyky.

- Jemina oli ihana, fiksu, hauska, myötätuntoinen ja luova. Hänen anteliaisuuteensa tullaan muistamaan ikuisesti, tytön vanhemmat kertovat.

Lähde: Telegraph

http://www.voice.fi/uutiset/terveys-ja-hyvinvointi/teinityton-kuolema-p…

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuolemalla ei juhlita

tai joku rakkaasi joutuu tilanteesen, jossa vain EKINSIIRTO VOI PELASTAA HÄNET ,

AJATTELETKO SAMOIN JA JÄTÄT ELINSIIRRON OTTAMATTA????????

et et juhli oman elämäsi jatkumista , kun toinen kuolee ???

Vierailija
2/10 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuttaisin mutta tuo paino estää. Ja siis ihan normaalipainoinen olen, pituutta 150cm ja painoa 48 kg. Painavimmillani olen painanut 55kg ja silloin luovuttaminen on onnistunut ihan hyvin. (muuten valehtelisin painoni tuon 2kg korkeammaksi mutta kun viimeksi kokeilin, niin minut punnittiin ja en saanut luovuttaa)

Elintenluovutustestamentti minullakin tehtynä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikseen KIELTÄNYT elinluovutusta, elimet voi siirtää. Elintenluovutuskorttia ei enää tarvita!

Vierailija
4/10 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/10 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikseen KIELTÄNYT elinluovutusta, elimet voi siirtää. Elintenluovutuskorttia ei enää tarvita!

Vierailija
6/10 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asia on periaatteessa nykyään niin, että ellei elinaikanaan ole kieltänyt elintenluovutusta niin elimet voitaisiin luovuttaa. Mutta käytännössä kuitenkin edelleen kysytään aina lähiomaisten mielipidettä, ja jos omaiset tässä vaiheessa kieltäytyvät elintenluovutuksesta, ei siihen silloin lähdetä.

Vierailija
7/10 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen voi tehdä kuolematta itse joten mars mamat käsi ojoon :)

Vierailija
8/10 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikessa traagisuudessaan ihmisen viimeinen hyvä teko, itsekin olen joskus kymmenen vuotta sitten allekirjoittanut elintenluovutustestamentin, joten toivottavasti siitä on hyötyä kun minusta aika jättää..

Vierailija
9/10 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen voi tehdä kuolematta itse joten mars mamat käsi ojoon :)

ympäri vuoden. En siis kelpaa hengenpelastajaksi.

Vierailija
10/10 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuolemalla ei juhlita