Torakka tiskikoneessa?!
Aamulla kun avasin tiskikoneen, siellä vilahti 1,5 cm mittainen torakka. Miten ihmeessä se on mahdollista?? Kone oli yöllä päällä.
Ei meillä muualla ole noita ollut! Yök!
Kone meni uudelleen päälle heti tietty, mutta viemäristäkö se nousi sinne alunalkaen?
Kommentit (13)
Arvatenkin sokeritoukka, joka on tullut viemäristä poistoputkea myöten hieman jaloittelemaan.
Sieltä niitä naapurista tulee, pitää kutsua joku superötökäntappaja että niistä pääsee eroon.
Vai onko minulla nyt aivan väärää tietoa?
Mistä tuo on meille tullut?
Mutta toisaalta se voi olla jokin muukin koppakuoriainen, eikä ollenkaan torakka.
Eiväthän torakat selviydy Suomen ilmastossa.. :O Vai onko minulla nyt aivan väärää tietoa?
isompia?
Oisko ollut vyöihrakuoriainen?
tanssilattioilla liukasteena. Sillä sitten suihjauttelee tiskikoneen alle, laatikostojen alle, kaikkiin rakoihin mihin voi. Se tappaa torakat, muurahaiset jopa ne vikkelät harmaat kosteissa tiloissa elävät otukset.!
Eiväthän torakat selviydy Suomen ilmastossa.. :O Vai onko minulla nyt aivan väärää tietoa?
mutta että torakoita..? Uutta tietoa minulle!
Vai onko minulla nyt aivan väärää tietoa?
torakat olivat melko yleisiä vielä tuossa 40-50 -luvullakin, ja esim. Helsingin vanhoissa kerrostaloissa ja teollisuuskiinteistöissä eivät vieläkään ihan tavattomia ole.
Tätini oli töissä elintarvikealalla, ja kun kerran purkivat vanhaa paistouunia, sen takana oli niin suuria torakkayhteiskuntia, että ne tapettiin ruiskuttamalla tulikuumaa vettä paloletkulla. Sitten vaan lapioitiin kottikärryihin... Samaisessa paikassa torakat olivat tehneet pesän mm. matkaradion sisään.
Torakat ovat pienempiä täällä pohjoisessa kuin etelässä (onneksi) mutta helposti pesiytyvät matkalaukkuun ja tulevat reissusta kotiin. Yksi torakka riittääkin sitten munimaan uuden yhdyskunnan asukkaiden iloksi!
Hei!
Meille lenteli viime kesänä torakka tuuletusikkunasta sisään ja kun asiaan aloin perehtymään, kävi ilmi että torkaoita elää Suomessa koko maan alueella luonnonvaraisena kahta lajia: metsätorakkaa ja lapintorakkaa. Nämä lajit eivät varsinaisesti sisätiloissa viihdy tai pesiydy, mutta toisinaan sinne ajautuvat niinkuin meillekin lentänyt yksittäinen lapintorakka. Sekion oli noin 1,5 cm pitkä, melko kapea ja varsin vastenmielisen näköinen ja vikkelä otus: http://fi.wikipedia.org/wiki/Lapintorakka