HÄH? Millä todistan henkilöllisyyteni, kun haen passia?
Olen uusimassa passia, joka vanhenee huomenna. Kun passia haetaan, pitää olla henkilökortti mukana. No, ihan itsestäänselvä asia. MUTTA: Ajokortti ei käy! Pitää olla passi tai henkilökortti.
Passihan on tietenkin haettaessa vanha, koska passi vanhenee huomenna. En ole koskaan tarvinnut mitään henkilökorttia mihinkään, kun on ajokortti käynyt.
Siis pitääkö mun hankkia joku henkilökortti, jotta saan passin!?!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Anna valtakirja jollekin täysi-ikäiselle, jolla on henkilökortti tai passi. Hän voi hakea.
Ei ap ole mitään passia hakemassa, kunhan nostaa vanhoja ketjuja aiheesta jostain mussutaakseen. Poikkeustapauksissa passin saa poliisiasemaltakin.
Närpiäinen kirjoitti:
Minkähän takia minun passin takakannessa on viivakoodi koen tulleeni tuotteeksi joka läpäisee viivakoodin lukijan. Toisaalta mallikuvassa ei näy takakannessa viivakoodia on jotenkin tunne että koko passi on vitsi.
Kaikilla muillakin on samanlainen viivakooditarra passin takakannessa. Sen saa ottaa pois ja se kerrotaan niissä ohjeissakin jotka varmasti sait uuden passisi mukana.
Mulla vanhenee passi 3 kk:den päästä. Täytyykin uusia passi. En oo vielä varma lähdenkö huhtikuussa ulkomaille.
Hain uuden passin eilen ja tässä päivitettyjä tietoja kun täällä heitellään mitä sattuu:
-Ajokortti ei kelpaa passia hakiessa henkilöllisyystodistukseksi 1.1.2019 alkaen.
-Henkilökortti tai alle 6 kk sitten vanhetunut passi käy
-Muussa tapauksessa saat kutsun poliisilaitokselle jossa varmistetaan henkilöllisyytesi kyselemällä asioita jotka kyllä tiedät jos olet sinä