HÄH? Millä todistan henkilöllisyyteni, kun haen passia?
Olen uusimassa passia, joka vanhenee huomenna. Kun passia haetaan, pitää olla henkilökortti mukana. No, ihan itsestäänselvä asia. MUTTA: Ajokortti ei käy! Pitää olla passi tai henkilökortti.
Passihan on tietenkin haettaessa vanha, koska passi vanhenee huomenna. En ole koskaan tarvinnut mitään henkilökorttia mihinkään, kun on ajokortti käynyt.
Siis pitääkö mun hankkia joku henkilökortti, jotta saan passin!?!
Kommentit (24)
mutta käsittääkseni vanha passi käy henkilötodistuksesta uutta passia hakiessa.
ja ota ajokortti varuiks mukaan. Vanhalla passilla mennään.
Mä meen tänään poliisiasemalle jänskään mahdanko saada passia, kun mulla ei ole vanhaa passia tallessa, ei henkilökorttia eikä ajokorttia :D
Olen uusimassa passia, joka vanhenee huomenna. Kun passia haetaan, pitää olla henkilökortti mukana. No, ihan itsestäänselvä asia. MUTTA: Ajokortti ei käy! Pitää olla passi tai henkilökortti.
Passihan on tietenkin haettaessa vanha, koska passi vanhenee huomenna. En ole koskaan tarvinnut mitään henkilökorttia mihinkään, kun on ajokortti käynyt.
Siis pitääkö mun hankkia joku henkilökortti, jotta saan passin!?!
kysymyksiin niin saat passisi.
poliisi kylla selvittaa sen. vasraat vaan pollarin kysymyksiin
Täytyy sotä hebkilökorttiakin varten todistaa henkilöllisyys. Hauskaa, eikö?
mulla ei ole vanhaa passia (viimeksi ollut passi yli 20 v. sitten, ei ole ollut tarvetta), joten mulla menee tunnistuskyselyyn kun passia alan hakea...
Mitähän siellä kysellään? JOtkut on sanonut että täytyy tietää kaikenlaista sukulaisista, ja minä en tiedä niistä oikein mitään, kun en ole muiden suvun kuin vanhempieni kanssa missään tekemisissä. Enkä edes niistä vanhemmitsa tiedä esim. syntymäaikaa.
uutta passia anottaessa. Mutta älkää hyvät ihmiset sekoittako asioita: Ajokortti ei kelpaa matkustusasiakirjana, mutta henkilöllisyyden toteamiseen kotimaassa kyllä.
vanhaksi mennyt passi. Sen sai pitääkin koska oli vanhentunut. Leikkasi täti vain kulman siitä pois.
Itse nimittäin hain uutta passia muutama vuosi sitten ja laitoksella sanoivat, ettei vanhaa passia saa nykyään enää pitää itsellään edes muistona, vaan se otetaan pois.
mulla ei ole vanhaa passia (viimeksi ollut passi yli 20 v. sitten, ei ole ollut tarvetta), joten mulla menee tunnistuskyselyyn kun passia alan hakea...
Mitähän siellä kysellään? JOtkut on sanonut että täytyy tietää kaikenlaista sukulaisista, ja minä en tiedä niistä oikein mitään, kun en ole muiden suvun kuin vanhempieni kanssa missään tekemisissä. Enkä edes niistä vanhemmitsa tiedä esim. syntymäaikaa.
on tunnistuskyselyssä kysytty edellisistä osoitteista, autoista, vanhemmista jne. Jos en ole ihan joka asiaa tiennyt tai muistanut, niin ei haittaa. Pääasia, että suurimpaan osaan osaa vastata.
tunnistuskuulustelussa multa kyseltiin ihan perustietoja, jotka löytyi varmaan väestörekisteristä. Ne varmaan ymmärtää kyllä ettei kaikki muista kaikkea, mutta jos tarpeeksi hyvin vastaa ettei ole epäilystä henkilöllisyydestä niin eiköhän se riitä :)
sanomalla sukunimeni.. tästä vähän reilu vuosi aikaa, pasilan poliisiasemalla... vähän kyllä ihmetytti!!
2kk vanhalla passilla uuden, ilman mitään erillisiä kysymyksiä.
Poliisi kyselee sulta esim sun edellisiä osoitteita missä oot asunu,vanhemmista,sisaruksista,koko nimet,syntymäajat ja sellaista. :)
Näin ainakin multa kyseltiin kun kävin pari vuotta sitten hakemassa henkilökortin.
Mä hain ensimmäisen passia muistaakseni 4 vuotta sitten ja silloin riitti pelkästään ajokortti henkilöllisyyden todistamiseen. En tiedä on asiat muuttuneet sen jälkeen...
noin. Minulta kysyttiin puolison ja lasten nimet ja syntymäajat, hääpäivä ja entiset osoitteet tms.
on tunnistuskyselyssä kysytty edellisistä osoitteista, autoista, vanhemmista jne. Jos en ole ihan joka asiaa tiennyt tai muistanut, niin ei haittaa. Pääasia, että suurimpaan osaan osaa vastata.
Minkähän takia minun passin takakannessa on viivakoodi koen tulleeni tuotteeksi joka läpäisee viivakoodin lukijan. Toisaalta mallikuvassa ei näy takakannessa viivakoodia on jotenkin tunne että koko passi on vitsi.
Anna valtakirja jollekin täysi-ikäiselle, jolla on henkilökortti tai passi. Hän voi hakea.
vanhaksi mennyt passi. Sen sai pitääkin koska oli vanhentunut. Leikkasi täti vain kulman siitä pois.