Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukumökit ahdistava riesa

Vierailija
30.05.2012 |

Miten olette selvinneet?

Pitäisi osallistua, mutta kun ei jaksa sukulaisia ainakaan paria päivää enempää. Oma rauha on lomalla tärkeää. Mukavampaa, jos saa itse valita seuransa.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraamme sukumökkiä. Ei ole riasa ja lisätulo sopii kaikille. =)

Tervetuloa mökkeilemään 1h Helsingistä tai Turusta.

http://www.kolumbus.fi/riku.vihervaara/ind

Terveisin

Vuokraisäntä

Vierailija
2/49 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkistä jäi uupumaan loppu =)

http://www.kolumbus.fi/riku.vihervaara/index.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin mut sulla ei oo rahaa ja sitten onkin parasta ajatella kuin kettu pihjlajanmarjoista.

Vierailija
4/49 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisista sukumökeistä voi sanoutua irti ihan kokonaan.

Vierailija
5/49 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo ahdistaa , että kummankin vanhempien ( miehen ja mun) mökeille on pakko mennä tai loukkaantuvat ikiajoiksi. Ollen vaan 2vrk kummassakin paikassa ja se herättää suurta pahennusta . Loppu loma vietetään oman perheen kanssa kaupungissa . Inhoon sitä hyttysmetsää ja ulkohuussia . Saunominen on kyl kivaa , kun pääsee uimaan . Mut mielummin olen Kumpulassa tai Stadikalla . Ei vaan olla mökki-ihmisiä.

Ja sit kun meil ei ole autoa , pitää aina vuoksrata sellainen ja ajaa satoja kilometreja ja sit pitäs grillata ja juoda kaljaa...

Vierailija
6/49 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kuitenkin itse haluaa haalia sinne mammat ja papat ym sukulaiset. Rasittavaa :(

Vierailija
7/49 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan mökille tulevat loisivat sukulaiset metsähommiin kantamaan risuja ja puita.

Eivät viivy yleensä montaa päivää.

Vierailija
8/49 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kuitenkin itse haluaa haalia sinne mammat ja papat ym sukulaiset. Rasittavaa :(

Kukaan ei sua väkisin sinne raahaa silloin kun et halua mennä. Miehesi saa miettiä haluaako mökilleen sinut vai muut sukulaiset.

Vierailija
9/49 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdisti tosi paljon kaikki sukulaisriitit, pakkaamiset ja purkamiset, eläminen alkeellisissa oloissa vailla omia tavaroita yms. Siksipä ostimmekin oman mökin, koska mökilläolosta kuitenkin nautitaan. Nyt on ihanaa. Ei tarvii olla jatkuvasti raijaamassa tavaraa eestaas. Mökki sen verran kaukana, 60 km, ettei ihan joka viikonloppu tule yllärivieraita =)

Vierailija
10/49 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää lainkaan mökkeilyä ja silti varmaan sinne anopin mökille olisi mentävä, vaikka useana vuonna siitä ikävästä velvoitteesta on voinutkin laistaa.

Vierailija
11/49 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin mut sulla ei oo rahaa ja sitten onkin parasta ajatella kuin kettu pihjlajanmarjoista.

Ja jos haluaa mökkeillä vaikka viikon kesässä, sen mökin voi vuokrata.

Vierailija
12/49 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvulla IHANA MÖKKI järven rannalla sopivan etäisyyden päässä. Puolet mökistä omistaa täysin dementoinunut mummo ja toisen puolikkaan perikunta. Mökki kaipaisi pikaisesti remonttia ja kunnostusta sekä selviä pelisääntöjä sen käyttämiseen, mutta kun näistä koittaa tiedustella, niin kaikki osapuolet välttelevät aihetta. Osa perikunnasta pitää mökkiä kuin omanaan, ja olettaa että muut kysyvät luvan sen käyttöön heiltä. Itse eivät kuitenkaan viitsi laittaa tikkua ristiin pitääkseen ihanaa mökkivanhustamme kunnossa. Kenties toivossa, että arvo romahtaa lopullisesti ja heillä olisi varaa lunastaa se kokonaan itselleen?

Vierailija
13/49 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt vanhemmilleni selväksi etten ole mökkeilijä-tyyppiä, käyn heidän mökillään muutaman kerran kesässä ilman ahdistusta. Vanhempani tietävät myös että kun he eivät enää voi mökillä käydä tai kun kuolevat, mökistä luovutaan, veljeni ehkä olisi enemmän mökillä viihtyvä, mutta ei hänellä ole ikinä varaa lunastaa mökkiä itselleen, enkä minä luovu osuudestani kuin ammattilaisen arvioimaan käypään hintaan. Velvollisuudesta suoritetut pakkovierailut tms eivät luonnistu minulta, aivan sama kuka pahastuu, teen niin kuin itse tahdon.

Vierailija
14/49 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

surettaa kyllä, koska tykkään paikasta, mutta ei voinut muuta tehdä. joskus nuorempana nukuin siellä teltassa, aitassa tai vintillä. muutama vuosi sitten yritin hakea rauhaa muutaman kilometrin päästä, mutten onnistunut ja piti mennä kauemmas.

Vierailija
15/49 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin mökkeily anopin omistamassa mökissä on yleensä yhtä helvettiä. Koko mökillä oloaika menee mökin puunaamiseen lattiasta kattoon ja kaupan päälle saa kuunnella anopin valitusta siitä kuinka meidän lapset koko ajan sotkevat ja ruokaakin tippuu lattioille ja voi kamalaa kun on kamalaa. Millähän konstilla tänä kesänä tältä voisi välttyä että saisi edes vähän vietettyä stressivapaata lomaa, huoh..

Vierailija
16/49 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhun siis oman sukuni mökistä. veli voi mennä sinne, jos todella viihtyy. onnea matkaan!

Vierailija
17/49 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKAAN ulkopuolinen ei taatusti osta sitä. Niinpä tämä sisko saa odotella rahojaan ikuisesti, ellei sit se velipuolen "alihinta" kelpaa.

Vierailija
18/49 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käymme lähes aina mökillä vuorotellen. Ei sinne mahtuisikaan yhtä perhettä enempää väkeä majoittumaan kerralla.

Joskus erillisestä sopimuksesta voidaan mennä yhtä aikaakin, jos halutaan tehdä talkootöitä tai lapset erityisesti toivovat serkkuja seuraksi.

Älkää tehkö asioita niin vaikeiksi.

Vierailija
19/49 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKAAN ulkopuolinen ei taatusti osta sitä. Niinpä tämä sisko saa odotella rahojaan ikuisesti, ellei sit se velipuolen "alihinta" kelpaa.

Perintö pannaan jakoon, jos yksikin rintaperillinen sitä vaatii, ja jos jonkin keskinäisestä myynnistä ei päästä sopuun, se menee myyntiin ja myyntihinta jaetaan. Eli veli ei voi estää mökin myyntiä.

Vierailija
20/49 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö pannaan jakoon, jos yksikin rintaperillinen sitä vaatii, ja jos jonkin keskinäisestä myynnistä ei päästä sopuun, se menee myyntiin ja myyntihinta jaetaan. Eli veli ei voi estää mökin myyntiä.

jako EI pakota ketään myymään yhtään mitään. Veli saapitää puolikkaastaan kiinni forever, eikä hänen ole pakko sitä myydä. joten...