Hel..... kela!!!
Kuinka kauan tuossa päätöksenteossa voi mennä?!? 4viikkoa odottanut ja tilillä 3e. Olin laskenut että tähän mennessä päätös tehty ja rahat olis tilillä huomenna... Kärsitään sit vielä kuukaus ilman rahaa :/
Kommentit (35)
Saisi kestää max 3 arkipäivää, niin minulle kerrottiin kun taas vaihteeksi käväisin Kelassa, kun eivät antaneet päätöksiä -_-' Ota yhteyttä kaupungin sosiaalihuoltoon ja ilmoita tilanne?
Saisi kestää max 3 arkipäivää, niin minulle kerrottiin kun taas vaihteeksi käväisin Kelassa, kun eivät antaneet päätöksiä -_-' Ota yhteyttä kaupungin sosiaalihuoltoon ja ilmoita tilanne?
-ap
Vastaisuuden varalle osaat sitten varautua, että päätös tulee ensin ja sitten vasta jäät töistä pois.
niillä ihmisillä varmaan ole lapsiakaan mitä elättää!
olipa oikein järjen riemuvoitto!
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/030609143617HN?OpenDocument
Plus josolet jäänyt hoitovapaalle nyt ninn saat toukokuunkin tuen vasta kesäkuun maksuerän yhteydessä joten mene sosiaalitoimistoon joka perii suoraan kelasta sitten sen toukokuun tuen osuuden.
että lasten kotihoidontukea ei siis makseta mitenkään päätöksen teon jälkeen 2 päivää niinkuin muissa etuuksissa yleensä. Vaan aina vika pvä. Nyt on lasten hoidontuessa myös ruuhkaa kautta maan yksityisenhoidontuen kesäkirjeiden vuoksi.
soita vielä kerran ja pyydä kiirehtimään. Itsellä taas myönteinen kokemus Kelasta. Päätös oli arvioitu kahden viikon päähän, mutta kun pyysin vielä kiirehtimään, sainkin sen jo seuraavaksi päiväksi! Kyseessä oli kyllä muutenkin kiireellinen asia.
Aikuinen on itsenäinen toimiva subjekti, jos ei itse ole aktiivinen ja eikä tee itse asioiden eteen mitään, jääkin jonon hännille.
Ei sitten tullut mieleen ottaa asiosta selvään enenen, kun jäit töistä pois. Tuet, kun eivät tule, kuin sillen kuuluisalle manulle ne illalliset.
Noin päättömät päätöksen sopii vain sellaisille, joilla tosiaankin on pitkätähtäimen säästöjä.
Turha kiroat kelaa, tyhmyydestä sakotetaan aina.
Miten voit jäädä pers aukisena yh:na kotiin hoitamaan lapsia???En tajua
Parasvaihtoehtohan nimenomaan on persaukuisella jäädä tukien varaan hoitamman niitä lapsia, työtekeminen maksaa.
Miten voit jäädä pers aukisena yh:na kotiin hoitamaan lapsia???En tajua
Parasvaihtoehtohan nimenomaan on persaukuisella jäädä tukien varaan hoitamman niitä lapsia, työtekeminen maksaa.
Ja jotenkin ihmettelen että olenko ainot joka aikoo ihan tulla toimeen kodinhoidontuella ja asumistuella. Kuulostaa viestit siltä..
koska en aio laittaa 1.5v hoitoon vaan olen hoitovapaalla. Ihan vakityöpaikka tuolla odottaa.
no huuhhu onpas nyt ihmiset tiukka pipoja. juu tääälä kans eläkepäätöstä odottelen, vaikka sen arvioidun käsittely ajan tuolta kelan sivuilta näään, niin silti sekin on vain ARVIOITU aika. elikkä mistä sitä tietää kauan menee, että onko se prikulleen se 8 vk vai onko se jopa enemmän tai vähemmän. no joo kielipitkänä saa ottaa ja ei tosiaan ole minullakaan varaa laittaa rahaa säästöön kyllä tässä ois varmaan nälkään kuollu jos sääästöön ois laittanu.. huhu jos teillle on nin hyhvä elämä niin hyvä sitten perustakaa omat keskustelut siitä miten prameeta ja kivaa rahaisaa elämää vietätte huuuhu kyllä ihminen on kaikista pahin tässä maan päällä. pientäkään sääliä ette kyllä suo ja aina vain olette tuomitsemassa mnuita ihmisiä.. ajatelkaas mennä sen toisen ihmisen kenkiin joskus niin katsotaan onko se aina niin helppoa.. voin valmiiks jo kertoa että EI OO HELPPOA!!! kiitos ja näkemiin.
Tää on kolme vuotta vanha keskustelu
Aina ei hakemusta saada ratkaistua tavoiteajassa ja joinakin vuodenaikoina hakemusten käsittely myös ruuhkautuu, kuten esim. nyt, kun henkilökunnan lomakausi on alkanut.
Käsittelyajat ovat 1-8 vko, toivottavasti olet vaurautunut, että voi joutua odottmaan vielä yli kuukaudenkin.