Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö taaperolla olla sandaalit?

Vierailija
30.05.2012 |

Mietin, tarvitaanko 1,5-vuotiaalle sandaalit kesäksi. Mielestäni ne ovat epäkätevät, kun sisään menee hiekkaa ja pikkukiviä (käydään usein leikkipuistoissa ja omalla pihallakin on kivimurskaa). Meillä valmiina esikoisen lähes käyttämättömät laadukkaat nahkasandaalit, jotka menisivät kuopukselle. Olen menossa kirpparille ja mietin niiden myyntiä. Kertokaa nyt, miksi sandaalit ovat tärkeät jalkineet? Meillä on lisäksi useita kävelykenkiä ja kankaiset "kumitossut" pihakengiksi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa sandaalit, koska en itsekkään kuumalla olisi umpikengissä. Myös lapsen jalka hikoaa. Mä taas tykään kyllä noista kunnon sandaaleista pienellä. Meillä nuorin 1v2kk ja hyvin toimii noi eccon sandaalit, ei kauheesti kyllä mene ees kiviä ja hiekkaa.

Vierailija
2/17 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän lapsi ainakin hikoilee paljon ja en halua hänen joutuvan käyttämään kesähelteillä umpinaisia kenkiä. Sandaalit on ollut käytössä joka kesä ja lapsi itse ainakin tykkää niistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sandaalit (Ecco tai vastaava) + crocs tyyppiset muovikengät.

Ensimmäisiä käytetään kun kävellään paljon, mennään kaupungille jne. Jälkimmäiset on enemmän piha ja puistokengät, rannalla jne.

Vierailija
4/17 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en nyt niitä myisi. jos pitäisi ostaa, voisi harkita, onko pakolliset.

Myy ne syksyllä, kun ei niille ole enää käyttöä (jos nyt sopivat, ei varmasti mene lapselle enää vuoden päästä).

Vierailija
5/17 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka hänkin jo rymyää hiekkalaatikolla. Mielestäni ovat ehdottomat kesäksi jokaiselle lapselle, joka ylipäätään kenkiä tarvitsee.

Vierailija
6/17 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kätevämmät on avonaiset kävelykengät, josta tulee jalan päälle remmi, kärki umpinainen. Tällaisia on nahkaisina ja kankaisina, tosin Suomessa on huonot valikoimat.

Kolme lasta ja mun mielestä sandaalit on hyvä vaihtoehto yli 4-vuotiaille, hiekkalaatikolla, uimarannalla jne ne in huonot ihan kelle vaan.

Vierailija
7/17 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kätevämmät on avonaiset kävelykengät, josta tulee jalan päälle remmi, kärki umpinainen. Tällaisia on nahkaisina ja kankaisina, tosin Suomessa on huonot valikoimat.

Kolme lasta ja mun mielestä sandaalit on hyvä vaihtoehto yli 4-vuotiaille, hiekkalaatikolla, uimarannalla jne ne in huonot ihan kelle vaan.

Hiekkikseltä lähtiessä putsataan hiekat pois ja menoksi. Olet kyllä oikeassa, että kuvailemasi kaltaiset kengät olisi parhaat pienelle lapselle. Lopputuloksena voidaan päätellä, että lapsi tai isompi vauva tarvitsee jotkut avonaiset kengät kuumille ja hiestaville päiville.

Vierailija
8/17 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa kävellä umpinaisissa kengissä koko kesän? Tuskin kukaan aikuinen, eikä se lapsikaan. Myös lapsen jalat hikoilee vaikka ne ei haisisikaan.

Vierailija
9/17 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on tosi helteet, niin kyllä ne ohuetkin, umpinaiset kangaskengät ovat verrattoman paljon kuumemmat kuin sandaalit. Ja hyvälaatuiset nahkasandaalit ovat varmaan jalalle paremmat kuin peruskangasläpykät tai crocsit.

Vierailija
10/17 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset juoksee myös paljon omalla pihalla paljain jaloin. Tekee hyvää jaloille!

Vierailija
11/17 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän noita tullut käytettyä esikoisellakaan; olivat tosi hankalat jatkuvasti riisua että sai sorat pois, ja se pienen remmin räpeltäminen sai mun puolesta riittää. Meillä lapsi on kuitenkin suurimman osan päivästä pihan leikkialueella ja kengät on täynnä soraa. Nyt isompikin lapsi osaa ottaa crocksin pois pienemmän jalasta, puhdistaa sen ja laittaa takaisin.

Vierailija
12/17 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandaalit on kivat tosiaan kaupungilla jne. Leikkipaikalla ne ei kyllä ole kätevät, koska sitä hiekkaa tosiaan tulee paljon ja ne menee sisältä äkkiä ihan hirveän näköiseksi kun hiekka kuluttaa sandaalin sisäpohjan. Toinen missä ne on huonot on potkumopolla ajo, koska ihan pienet käyttää helposti kengänkärkeä siinä potkussa. Umpinaisessa kengässä on vahvike siinä kohtaa.

Suomessa on tosiaan vähän vaihtoehtoja, pojille varsinkaan.

Vierailija
13/17 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. Eipä nuo paljoa tilaa vie, joten pidetään kaapissa ja otetaan käyttöön mahdollisuuksien mukaan, ainakin kaupunki- ja kauppakengiksi.

Vierailija
14/17 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina umpinaisissa kengissä?

Minä en ainakaan. Mielestäni sandaalit ovat erinomaiset ja pienikin lapsi osaa kertoa jos sandaalissa on joku isompi kivi. Hiekka on niin hienojakoista että se nyt ei paljon haittaa lapsen menoa.

Pienetkin jalat saa vähän ilmaa sandaaleissa.

Vierailija
15/17 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei-kuumat kengät on helteille oltava, sandaalit tai vastaavat.

Itse suosisin tuon ikäisellä crocsin tyyppisiä muovikenkiä. ne on näppärät siksikin, että ovat pestävissä. Kun alkaa kuivaksi opettelu ja ollaan ilman vaippoja, tulee kuitenkin vahinkoja, joten pestävät kengät ovat ehdottomat.

Vierailija
16/17 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis meillä on sellaiset kangaskengät, jotka ovat viileät, mutta eivät tietysti ergonomiset, ja myös crocsit. Ne vaan eivät kovin hyvin sovi kuopuksen jalkaan.

Vierailija
17/17 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te kävelette muuallakin kuin hiekkateillä? Crocseja ja kangaskenkiä tulisi käyttää vain vähän aikaa kerrallaan, että jalat kehittyvät oikein.

Jos teillä on vielä hyvät sandaalit kaapissa, niin ota ihmeessä käyttöön. Umpinaisissa tulee liian kuuma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi