Minkäikäisen tytön antaisit pitää päivällä pari tuntia "kaveribileet" ilman aikuisen valvontaa?
eli tulisi muutama hyvä ystävä kylään, olisi ohjelma pelejä, leikkejä ym. sekä pientä herkuttelua. Kyseessä on 10 vuotiaat lapset. Eivät enää pieniä että tarvitsisivat jatkuvaa valvontaa, muttei myöskään ihan murrosikäisiä jotka ehkä taas tarvitsisivat. Olen kahden vaiheella, pitääkö mun olla kotona tai annanko heidän olla rauhassa. Käy meillä muutenkin kavereita leikkimässä eikä ole aikuisia aina kotona. Tämä taas tuntuu vähän erilaiselta, kun tulisi useampi tyttö. Mielipiteitä kiitos!
Kommentit (5)
Puhutte siis 4.- ja 5.-luokkalalsisita tytöistä? Että päivällä esim. koulun jälkeen ei muutama ystävä voi tulla leikkimään, pelaamaan ja herkuttelemaan ilman aikuisen valvontaa?
Ihanko oikeasti?
siitä , että paikalla ei ole aikuisia . Hyvinhän kaikki varmasti menisi , mutta tuonikäiset nyt kuitenkin voivat porukassa keksiä kaikenlaista.
Meille saa koulupäivän jälkeen tulla kerrallan vaan 1 kaveri kerrallaan , jos aikuisia ei ole kotona.
Toisaalta , itsehän lapsesi tunnet.
Voithan itsekin olla kotona vaikka et menisi tyttöjen "leikkihin" mukaan, kuhan on joku turvallinen aikuinen siellä kotona jos jotain käy. Vai onko 10-vuotiaan mielestä noloa jos äiti kotona?
Jos minun 11v tyttö menisi juhliin , haluaisin kyllä äitinä tietää , jos siellä ei olisi aikuisia paikalla.
En antaisi oman tyttäreni pitää mitään juhlia ilman että olen kotona. Voin kyllä pysyä toisessa huoneessa tai vaikka pihalla , mutta keskenään en jättäisi lapsia.