Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurini terrorisoi

Vierailija
29.05.2012 |

Olen asunut tässä taloyhtiössä kolmisen vuotta ja jatkuvalla syötöllä tulee eräältä naapuriltani lappusia postilaatikkoon. Asumme rivitaloyhtiössä jossa minulla on kaksikerroksinen asunto ja terrorisoivalla naapurillani kaksio toisessa kerroksessa viistosti vasemmalla minun asunnostani. Minulla on esimerkiksi maaparveke ja oma piha. Saan jatkuvalla syötöllä kuulla häneltä kommenttia siitä että "revin pihaa rumaksi" kun istutan pihalleni kukkia. Maaparvekkeellani on kaasugrilli jota käytän kerran-kaksi viikossa. Ja siitä onkin ollut kova sota. Hän kieltää minua joko suoraan ulvomalla että grillin käyttö kielletty, tai niinkun tänään, lappu postilaatikossa jossa viesti "Grillaaminen parvekkeella ehdottomasti kielletty". No, tarkastin tämän asian jo kauan sitten, ja taloyhtiön säännöissä sanotaan että maaparveke ja omalla pihalla grillaaminen sallittua, muttei avotulen teko kuten muutenkin kaupungin säännöissä lukee. Muilla tässä taloyhtiössä on kaasugrillit ja niistä ei koskaan ole ollut mitään sanomista. Minun grillaamisesta kyllä, terrorisoivalta naapuriltani.

Eikä ole vain grillaamisesta kyse, olen pitänyt tyypillisiä synttärijuhlia jossa emme siis juo alkoholia tms mutta sillä meitä aikuisia on kymmenkunta ja lapsia (2-18 v) 5 niin naapuri soittaa poliisit siitä että häiriköimme. Ei auta että laitan lapun infotaululle jossa pahoittelen juhlista aiheutuvaa ääntä ja jossa kerron että juhlat loppuu klo 22.

Tässä vain muutamia esimerkkejä. Olen jo miettinyt ottaa yhteyttä lakimieheeni mutta onko kellään mitään ideoita? Jättäkää kuitenkin nämä "paskaa paketissa postilaatikkoon" väliin. Tarvitsen oikeasti ideoita joita voisin käyttää. help

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijään. Hänen tehtävänänsä on täsmentää ensisijaisesti naapurille. Jos naapuri kohtuuttomasti häiriköi, on varoituksen paikka.

Vierailija
2/5 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisille ja pyydä heitä puhumaan naapurille, että tuo on häirintää, josta voi seurata jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vastaava tilanne aikoinaan. Kun huomasin, että kyseessä häiriintynyt tyyppi, aloin pitää kirjaa noista älyttömistä valituksista. Kun niitä oli kertynyt muutama, otin yhteyttä isännöitsijään (olin tietysti ensin itse yrittänyt puhua naapurille ja kertoa, mikä on sääntöjen mukaan sallittua ja mikä ei - ei tepsinyt).

Isännöitsijä sanoi ekalla kerralla, että "seurataan tilannetta". No, jatkoin seuraamista eli laitoin aina ylös sanalliset valitukset/arkistoin lippulappuset. Kuukauden päästä uusi yhteydenotto isännöitsijään, joka tuossa vaiheessa laittoi kirjeen valittaja-naapurille, jossa liitteenä taloyhtiön säännöt.

Kirje ei tepsinyt. Siinä vaiheessa pyysin koolle kokouksen, jossa isännöitsijä, taloyhtiön hallituksen pj., tuo valittaja, minä ja lakimieheni. Käytiin läpi valittajan valitukset ja lakimieheni kommentoi ne (osoitti siis niiden aiheettomuuden) ja totesi, että jatkuva asiaton valitus on kotirauhan rikkomista tai mikä nyt olikaan virallinen rikosnimike.

Tämä riitti valittajan suun tukkimiseen. Tärkeää on se, että pitää kirjaa niistä valituksista, että on selkeä näyttö tarvittaessa siitä, miten tiuhaan niitä tulee jne. Aina parempi, jos suullisia valituksia on muitakin kuulemassa. Laittaa sitten ylös, kuka muu on ollut paikalla ja voi tarvittaessa tilanteen todistaa.

Vierailija
4/5 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et jo ole. Muuten lakimies on varmasti hyvä idea.

Vierailija
5/5 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet isännöitsijälle puhunut asiasta? Hän voi olla naapuriisi yhteydessä, jos koet, että naapuri kyttää ja määräilee eikä keskustelut teidän välillä auta.

Miten lakimies muuten voisi tuossa tilanteessa olla avuksi? Kysyn siksi, koska lähisukulaisillani on samantapainen naapuri, jonka käytös on tuontyyppistä, puhevälejä ei ole, eikä isännöitsijä voi oikein asialle mitään.

Viimeinen konsti taitaa olla poismuutto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän