Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin minä sain oman raivoamiseni kuriin.

Vierailija
22.11.2005 |

Olin ennen kovaääninen äkäpussi, joka huusi myös lapsilleen. Sitten aloin käyttää mielialalääkitystä (Sepram). Se taittoi luonteestani pahimman terän. Nykyään ääni ei nouse, hermot eivät mene ja kärsivällisyyttä on vaikka muille jakaa.

Lääkkeen syönti on PALJON PIENEMPI PAHA kuin raivoava äiti, josta lapset taatusti kärsivät.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama tilanne, alkaa äänijänteet jo kärsiä ainaisesta karjumisesta.

Vierailija
2/21 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pyytää. Kertoo lääkärille mielialastaan, jaksamattomuudesta, saamattomuudesta, masennuksesta, hallinnan menetyksestä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan, että eihän vaikuta autolla-ajoon tai nukuttaako se kovin? Mulla ei ole mitään kokemusta mielialalääkkeistä, vaikka kerran nuorena mulle tarjottiin niitä masennukseen. Silloin en ottanut, ja jälkeenpäin on kaduttanut. -2-

Vierailija
4/21 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

autolla voi ajaa jne.

ap

Vierailija
5/21 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivoaminen johtuu jostakin, ja se kannattaa selvittää ihan keskustelemalla ja miettimällä, että mistä.

Vierailija
6/21 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä rahaa.

Vierailija
7/21 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omat kokemukseni ei kyllä valitettavasti ole noin yksioikoisia. Itsellänikin kyllä ahdistuksen ja ärtymyksen pahin kärki taittui, mutta toisaalta kyky iloita ja nauttia taittui samalla tavalla. Lopputulos olikin, että mikään ei oikein tuntunut miltään, hyvässä ja pahassa. oikein vaikeissa tilanteissa otin lisäksi rauhoittavia, ja nehän kyllä sitten väsyttää ja vie ns. tolkun pois (ellei ole hyvin pieni annos).

Mielialalääkket on paikallaan vakavan tai häiritsevän masennuksen hoidossa, mutta täysin normaalia elämää varsinkin iloineen (tai suruineen) niiden kanssa ei voi elää. Valitettavasti. Minäkin haluaisin lääkkeen, joka taittaisi helposti raivostuvan luonteeni lempeämmäksi, muttei veisi kykyä iloita ja nauttia elämästä, seksistä ym. asioista...

Terveisin Hirmu

Vierailija
8/21 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia vie max 2 tuntia viikosta. Ja ainakin minun terapiani korvaa Kela. Lääkäriin vaan!

Vierailija
9/21 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan e-pillereiden lopetus.

Vierailija
10/21 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

orgasmit hävisivät siinä missä se kiukkukin. kun lopetin lääkityksen huomasin, etten ollut itkenyt lääkkeiden aikana kertaakaan. Se ei ole minulle normaalia, sillä pillitän aina elokuvissa ja silloin kun luen koskettavaa kirjaa.

Vierailija
11/21 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä olisi parasta vaan kasvattaa pitkä pinna.

-2-

Vierailija
12/21 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan sama juttu minulla, piti vielä tulla se sanomaan. Orgasmit, itkut ja sydämestä tuleva naurukin katosivat lääkkeiden myötä. Nyt, kun lääkkeiden lopettamisesta on yli vuosi aikaa, kaikki em. ovat palanneet elämääni, onneksi :) Itku on tärkeää, ja tunteiden tunteminen.

Hirmu

Vierailija
13/21 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni rohkea ja hyvä päätös lopettaa lääkitys. Mielialalääkkeet ovat kuitenkin kemikaaleja jotka vaikuttavat aivojen kemialliseen taspainoon(mm. serotoniinitasoon) saaden aikaan nämä vaikutukset tunnetiloissa. Ilman lääkitystä tunnet aidosti ja olet rohkeasti oma itsesi, kaikkine eri tunnetiloinesi. Ja niitäkin voi hallita!

Mieheni on todella termpperamenttinen ja hänen mielialansa vaihtelevat lattiasta kattoon kahdessa sekunnissa. Meillä lääkitys ei kuitenkaan tulisi kyseeseenkään. Kyseessä on hänen persoonansa ja osittain myös lapsena ympäristöstä opitut käyttäytymismallit. Hän on tehnyt todella paljon työtä hioakseen käyttäytymisestääm pahimmat sammakot ja loput on hänen luonnettaan ja rakastan häntä sellaisena.

Vierailija
14/21 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut masennuslääkityksen (mirtaril) tosi pahaan ahdistukseen joka nykyisessä elämäntilanteessa on pelastanut itseni ja lapseni n kuukausi sitten ja ajattelin että se samalla pidentää pinnaakin. No onhan se pidentänyt mutta ei niin paljoa kuin olisin toivonut. Vai kestääkö siinä vaan aikaa kauemmin?

Vierailija
15/21 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kyllä lääkettä siksi, että olin vakavasti masentunut. Mutta oirehtimiseeni kuului ajoittain myös kauhea raivoaminen, josta en itsekään tiennyt, mistä se raivo tuli (myöhemmin alkoi kyllä selvitä, kun pääsin terapiaan).

Raivoaminen on palannut kuviohin lopetettuani lääkityksen. En ole enää masentunut.

Kehottaisin opettelemaan jotain uusia käyttäytymismalleja, koska siten voi vaikuttaa itse toimintaansa, eikä vain hillitä sitä lääkkeellä. Parasta olisi nimenomaan saada uusia tapoja toimia, jottei aina hermostuisi ja raivoaisi.

Mulla vielä tuo uusien toimintamallien hakeminen vähän vaiheessa.

Vierailija
16/21 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin ollut valmis masennuslääkkeisiin, mutta pillereiden vaihto toi taas elon elämään... kokeilkaa vaikka hetki olla ilman ja sitten taas otatte ja jos on iso ero niin pillerit jäähylle

Vierailija
17/21 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko lihonu kyseisestä lääkkeestä?

Vierailija
18/21 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisen vuotta paniikkikohtauksiin, huomasin myös, että olin parempi hermoinen ja aikaansaavampi. MUTTA orgasmit katosi :(

Vierailija
19/21 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas näitä, huomatkaa, että alkuketju on vuodelta 2005.

Vierailija
20/21 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdon kokea elämän sellaisena kuin se on, niin hyvässä kuin pahassakin. Joskus raivostuttaa, joskus itkettää, joskus ilostuttaa.