Kotiäidit, miten olette turvanneet eläkkeenne?
Täällä kun tuntuu olevan vuosikausia kotona olleita mammoja, joillakin lapset jo koululaisia, maksaako miehenne teille jotain vapaaehtoista eläkevakuutusta, vai miten olette turvanneet eläkkeenne?
Kommentit (4)
olen maksanut jo 10v. Tarkoitus maksaa suurempia summia tulevaisuudessa, kun noin 5 vuoden päästä menen töihin.
medioissa aikoinaan. Jos haluaa työeläketasoista eläkettä kotivuosiltaan pitäisi säästää itse.
Joten otin siitä onkeeni ja joka kuu meni kotona oloaikana parisen sataa säästötilille. Nyt kun aloitin työt tänä vuonna (nuorin aloitti koulun syksyllä), niin laitan samalle tilille nyt 500 euroa/kk. Tiedä sitten tuleeko sekään riittämään. Myöhemmin lienee varaa säästellä isompia summia, kun muksut muuttaa pois.
ja hänen työllään ansaitsemaansa omaisuutta! Myös hänen perinnössään on sormeni hämmentämässä:)))
Mulla, siis hänen aviomiehellään ei liukene rahaa mihinkään ylimääräisiin eläkevakuutuksiin ei sen enempää omaan kuin vaimon.
Kun itse jään eläkkeelle ja tuloni tippuu n puoleen palkasta, (sellainen se meidän suurten ikäluokkien jälkeen tulevien ikäluokkien kohtalo kun on), joudutaan joko asunto tai kesämökkini pistämään myyntiin. Siis minun tietenkin, koska hän ei suostuisi myymään torppaa jossa hänen vanhempansa nyt asuu ja jonka hän tulee saamaan perintönä.