Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet Vapaaehtoisesti lapsettomat ry:n pyrkimyksistä ja

Vierailija
29.05.2012 |

tavoitteesta laskea sterilisaation vähimmäisalaikärajaa viidellä vuodella 30 vuodesta 25 vuoteen?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta on ihan liian alhainen raja. Poisluettuna ehkä oikeasti terveyteen liittyvät syyt. Jos raskaus vaarantaa hengen, tai lapset syntyvät suurella todennäköisyydellä vaikeavammaisina eikä sitä riskiä haluta ottaa.

Vierailija
2/73 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varmaan montaa "vapaaehtoisesti" lapsetonta harmittaa kun aikuistuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ikäraja pitäisi poistaa kokonaan, koska ei lapsen saannillekaan ole mitään ikärajaa, ja se sentään vaikuttaa paljon enemmän tulevaisuuteen ja monen ihmisen onneen.

Vierailija
4/73 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kohtuuttoman korkealta.

Mikä lie historiallinen jäänne sekin.

Tero

Vierailija
5/73 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska niin paljon sterilisaatioita halutaan kuitenkin purkaa.

Minua tökki niin paljon erään hesariin kirjoittaneen velan marina siitä, että kun pienten lasten äidit ohittavat lapsettomat syöpäleikkausjonoissa. Siis tämä vela ei ainakaan ajattele muuta kuin omaa napaansa. Lapset saisivat hänen puolestaan jäädä orvoiksi, ilmeisesti.

Vela-status saattaa muuttua, kun ikää karttuu. 25-vuotias on nuori aikuinen. 30-vuotiaskin on vielä nuori, mutta tietää ehkä vähän paremmin, kuka on ja mitä haluaa ja ei halua. Joillekin tulee hätä käteen vasta 40-vuotiaana kun iskee ikäkriisi eikä lapsia ole. Mitä sitten kun on piuhat katkaistu aikanaan muka vakaalla mielellä?

Vierailija
6/73 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekevät nuo sterilisointinsa ja tarvittaessa niiden purkamiset omilla rahoillaan niin ikärajat pois.

Vierailija
7/73 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja elämää kokeneena tiedän että ajatukset voivat muuttua radikaalistikkin. Minusta 25v olisi liian nuori. Tiedän paljon ihmisiä jotka kokevat että tulivat aikuisiksi n.30v tai vähän ylikin.

Moni tulisi katumapäälle. Minusta olisi tärkeämpiäkin asioita ajettavan kuin tämä. Toisekseen en ymmärtänyt kiukuttelua perheellisten lomista. Aika katkeran kuuloista porukkaa. Kai se on ihan ymmärrettävää että jos perheessä enemmän porukkaa on lomien yhteensovittaminen vaikeampaa ihan oikeasti ja niiden lasten kanssa pitää olla. kaikkien pitäisi muitaa etttä ovat olleet itsekkin lapsia.

Vierailija
8/73 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen parikin, joiden mieli on muuttunut vanhemmiten. Verorahoja tarvitaan kipeästi muuallekin.

Jos tekevät nuo sterilisointinsa ja tarvittaessa niiden purkamiset omilla rahoillaan niin ikärajat pois.

Vierailija
9/73 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja elämää kokeneena tiedän että ajatukset voivat muuttua radikaalistikkin. Minusta 25v olisi liian nuori. Tiedän paljon ihmisiä jotka kokevat että tulivat aikuisiksi n.30v tai vähän ylikin.

Itse olen 34. Kolmikymppisenä ajattelee asioita jo eri tavalla kuin kaksikymppisenä. En muuttaisi ikärajaa.

Vierailija
10/73 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ehtona on, että purkua ei sitten tehdä, kun mieli myöhemmin muuttuukin.

Vierailija
11/73 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä kehtaisi julkisesti kutsua itseäni velaksi, vaikka kai jonkun määritelmän mukaan sellainen olekin.

Niin vastenmielisen itsekkään kuvan on tuo porukka itsestään julkisesti antanut. Vaikka on vela, ei ole välttämättä lapsivihamielinen!

Itse en sterilointiin ihan heti menisi. Kuten en mihinkään muihinkaan turhiin leikkauksiin.

Vierailija
12/73 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoa osaa naisista tämä asia koskee? Suurin osa haluaa lapsia ja moni joka ei haluakaan, muuttaa mielensä vanhempana.

Mielestäni yksilö saa kuitenkin tehdä omat valintansa, minkä ikäisenä vain. On kuitenkin turha odottaa, että yhteiskunta kustantaa mitään. Nämä ovat mielestäni niitä omakustannejuttuja.

Vierailija
13/73 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihan oikein. Kyllä jokainen saa teettää itselleen sterilisaation jos tahtoo.

Vierailija
14/73 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sterit ja niitten purut omakustanteisiksi, ellei kyseessä ole terveys. Sama näille sterilisaatioitaan purkaville mammoille.

Vierailija
15/73 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen mukaan kun on vähän niin että mitä nuorempana tehdään, sitä useammin kaduttaa ja halutaan purkuun.

Vierailija
16/73 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sterit ja niitten purut omakustanteisiksi, ellei kyseessä ole terveys.

Synnytysoperaatio ja oleilu sairaalalla myös omakustanteiseksi. Vähenee samalla white trashin syntyvyys.

Vierailija
17/73 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen pitkähkö harkinta-aika voisi olla, mutta kyllä ihmisten pitää saada päättää omasta elämästään itse. Lapsen saaminen varmaan muuttaa elämää enemmän kuin sterilisaatio, eikä sillekään ole ikärajaa, ja on lisäksi oikeasti peruuttamaton.

Vierailija
18/73 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäasiakirja, jossa sterilisaation hankkineet sitoutuvat maksamaan mahdolliset peruutuskustannukset 100% omasta kukkarostaan, jos tulevat katumapäälle. Nykylaki on muuten ihan hyvä.

Vierailija
19/73 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sterit ja niitten purut omakustanteisiksi, ellei kyseessä ole terveys.

Synnytysoperaatio ja oleilu sairaalalla myös omakustanteiseksi. Vähenee samalla white trashin syntyvyys.

Sitten porukat synnyttelevät kotona --> pahimmassa tapauksessa vammautuneita lapsia --> yhteiskunta maksaa.

Vai ajattelitko palata takaisin keskiajalle, jolloin vammaiset ja muut "poikkeavat" kerjäsivät kaduilla ja tekivät rikoksia?

Itse olen sitä mieltä, että sterilisaation ikärajaa alemmaksi mut purku sitten meneekin omasta pussista..

Vierailija
20/73 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten porukat synnyttelevät kotona --> pahimmassa tapauksessa vammautuneita lapsia --> yhteiskunta maksaa.

Vai ajattelitko palata takaisin keskiajalle, jolloin vammaiset ja muut "poikkeavat" kerjäsivät kaduilla ja tekivät rikoksia?

Itse olen sitä mieltä, että sterilisaation ikärajaa alemmaksi mut purku sitten meneekin omasta pussista..

Kannatan myös hengenvaarallisia henkariabortteja ja köyhien heittämistä kaduille tekemään niitä rikoksia. Pääasia, ettei MUN VERORAHOJA (työttömyyskorvauksista) vahingossakaan käytetä senttiäkään johonkin mistä en tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan