Minkä verran vuokra-asunnossa saa kyläillä, ilman että joutuu mihinkään mitään ilmoittamaan?
Elikä, minä ja miesystäväni asumme omissa osoitteissamme. Mies viettää aikaa asunnollani noin 3 päivää viikossa, tulee siis töistä luokseni ja lähtee seuraavana aamuna. Nyt on naapurit rinkutelleet isännöitsijälle, että täällä asuu toinenkin henkilö. Miten minun tulisi toimia?
Kommentit (51)
eikä ilman isännöitsijän lupaa (ja minun lupaani) toista avainta saa.
Ja hankaloitat vuokralaisesi elämää! Esim kotisiivous-palvelu on käytännössä mahdotonta jos heille ei voi antaa asunnon avainta...
siivoojalla, joka voi koska tahansa sitä käyttää urkittuaan ensin tiedon siitä, koska asunto on tyhjillään?
Voisi tuota vainoharhaisuutta hiukka rajoittaakin. Otappa selville miten esim täällä pk-seudulla kaikki siivouspalvelut toimivat...
asunut mieheni asunnossa jo vuoden ilman että olen kirjoilla. Kaikki tavarani ovat täällä ja autokin pihassa omalla paikalla. (naapuri lainaa autopaikkaansa kun sillä ei omaa autoa ole).. Onneks joka paikassa ei ole niin nipoja naapureita :)
Ja hankaloitat vuokralaisesi elämää! Esim kotisiivous-palvelu on käytännössä mahdotonta jos heille ei voi antaa asunnon avainta...
siivoojalla, joka voi koska tahansa sitä käyttää urkittuaan ensin tiedon siitä, koska asunto on tyhjillään?
Voisi tuota vainoharhaisuutta hiukka rajoittaakin. Otappa selville miten esim täällä pk-seudulla kaikki siivouspalvelut toimivat...
eikä yksikään niistä tarvinnut avaimia. Heille riitti, että ovi tultiin avaamaan sovittuun aikaan.
Ja jos kaikki toimivat samoin kuin nämä kolme, niin kaikille riittää se, että pääsee asuntoon sisään, ei ole pakko antaa avaimia.
Vai miten kaikki siivouspalvelut pk-seudulla toimivat?
asunut mieheni asunnossa jo vuoden ilman että olen kirjoilla. Kaikki tavarani ovat täällä ja autokin pihassa omalla paikalla. (naapuri lainaa autopaikkaansa kun sillä ei omaa autoa ole).. Onneks joka paikassa ei ole niin nipoja naapureita :)
Kukaan edes tietää asuuko joku yksin vai kaksin? Siis naapurit, kyl meijänki talossa asuu pariskuntia, vain yksi sukunimi ovessa, mistäs mä tiedän asuuko ne molemmat kirjoilla siellä vai käykö toinen vaan tosi usein kylässä tms. Eikai naapurit nyt mitään kirjoja näe kun ovat vaan vuokralaisia eikä osakkeen omistajia.
ja mitä väliä sillä on jos ei aiheuta meteliä tai muuta häiriötä...
kela tiesi, minä en. tavallisesti olettavat, että juttu on sotku, joka selvitetään, mutta he siis tiesivät tämän varmana tietona.
ei alivuokralaisia. Joten jos täällä on joku yli 2 vko, soittavat naapurit aika äkkiä vuokraemännälle ja kertovat, että en toimi sopimuksen mukaan.
nyt ymmärrän. kukakohan oli antanut avaimen tälle asukille, sitä vielä jäin pohtimaan. sanoikohan hän kelaan, että seurustelee jonkun meidän perheenjäsenen kanssa ja maksoiko vedestä?
eikä yksikään niistä tarvinnut avaimia. Heille riitti, että ovi tultiin avaamaan sovittuun aikaan.Ja jos kaikki toimivat samoin kuin nämä kolme, niin kaikille riittää se, että pääsee asuntoon sisään, ei ole pakko antaa avaimia.
Vai miten kaikki siivouspalvelut pk-seudulla toimivat?
yleinen toimintatapa oli se että aluevastaavan kanssa tehtiin sopimus mikä minulla esim on joka toinen torstai kaksi siivoojaa kaksi tuntia klo 8-16 välillä ja sitten siivouspalvelulle annettiin avain ja ovikoodit jotta he pääsevät tänne eikä kenenkään tarvi päivystää kotona joka toinen torstai että mihinkähän aikaan ne siivojat nyt sitten tulisivatkaan... Homma on toiminut loistavasti jo kaksi vuotta eikä meillä kukaan pystyisi kotona varttumaankaan kun olemme aina arkisin tuohon aikaan joko töissä tai koulussa.
aika monessa paikassa ei, vaan käytössä on asukaskohtainen kiinteä vesimaksu.