Minkä verran vuokra-asunnossa saa kyläillä, ilman että joutuu mihinkään mitään ilmoittamaan?
Elikä, minä ja miesystäväni asumme omissa osoitteissamme. Mies viettää aikaa asunnollani noin 3 päivää viikossa, tulee siis töistä luokseni ja lähtee seuraavana aamuna. Nyt on naapurit rinkutelleet isännöitsijälle, että täällä asuu toinenkin henkilö. Miten minun tulisi toimia?
Kommentit (51)
jos isännöitsijä vielä sulle soittelee, niin kerro, että miesystäväsi käy sun luona kolmesti viikossa.
jossa miesystävällä ei olisi omaa asuntoa, vaan hän olisi todella muuttanut luoksesi, asia kiinnostaisi ensisijaisesti vuokranantajaa ja toissijaisesti isännöitsijää.
Kun maksat kahdesta vesimaksut papatus loppuu yleensä siihen.
maksaa kahdesta vesimaksua, koska mies ei asu hänen luonaan.
tietysti jos esim. vesimaksu on asukaskohtainen niin tavallaan ymmärrän, mutta toisaalta itsekin varmaan vietät aikaa miehen asunnossa? (hassua että noin nipoja naapureita löytyy..)
Kerro isännöitsijälle miten asia on, et ole tehnyt mitään väärää.
mutta jos mies esim. kadottaa avaimensa, ei huoltoyhtiö saa päästää häntä sisälle asuntoon, koska hän ei siellä asu.
eikä ilman isännöitsijän lupaa (ja minun lupaani) toista avainta saa.
jos mies ei ole edes kirjoilla kyseisessä asunnossa, niin ei hänen kuulu mitään vesimaksua maksaa. Se, joka on asunnossa kirjoilla, päästetään sisään myös huoltomiehen toimesta, jos kotiavaimet on unohtuneet sisään. Olisi vähän absurdia, että vesimaksua suorittaa tuonne sellainen henkilö, joka ei ole kirjoilla ja jota ei katsottaisi edes talon asukkaaksi tilanteessa, jossa avaimet unohtuneet kotiin.
Kun maksat kahdesta vesimaksut papatus loppuu yleensä siihen.
maksaa kahdesta vesimaksua, koska mies ei asu hänen luonaan.
mutta jos maksaa, naapurit antaa olla rauhassa ukon kanssa.
Muuten valitus jatkuu hamaan tulevaisuuteen.
että jos asuu yli puolet kuusta pitää maksaa vesimaksu.
Jos on esim. kuukauden sukulainen käymässä, niin ei silloin, mutta jos säännöllisesti joku asuu puolet kuussa osoitteessa (esim. lapsi joka asuu vuoroviikoin äidillä/isällä) niin pitää maksaa vesimaksu.
Yleensä kyse on juuri tuosta vesimaksusta, harvoin muuten ketään kiinnostaa.
Juuri tuosta syystä vuokralaisellani on vain 1 avain asuntoonsa eikä ilman isännöitsijän lupaa (ja minun lupaani) toista avainta saa.
En ymmärrä vuokranantajan näkökulmasta sitä, että vuokrattavassa asunnossa ei saisi kyläillä joku. Esimerkiksi jos äiti tulisi viikoksi kyläilemään 500 km päästä, niin vuokranantajana uskot siis, että usein tai pitkään kyläilevät vieraat tuhoavat asunnon? Ja että vuokralainen ei olisi asunnosta vastuussa yhtä lailla?
Tuohan on ihan normaalia elämistä, ihmiset seurustelevat tai heillä käy vieraita. Ihmeellisen kieroutunut on joidenkin vuokranantajien ajatusmaailma!
jos ei anna kun YHDEN avaimen asuntoon...!
On inhimillistä unohtaa avain joskus sisälle, "kiva" aina maksaa oven avauksesta. Yleensä ihmisillä on vara-avain sukulaisen/kaverin hoivissa mistä sen saa jos oma avain jää sisään. Ja muutenkin joskus voi tulla tilanne että tarvitsee kahta avainta. Jos vaikka sukulainen/kaveri käymässä ja itse koulussa/töissä niin olisi hyvä että voisi antaa 2. avaimen lainaan tuttavalle.
Jonkin verran vietän itse aikaa miesystävälläni, mutta yleensä olemme minun luonani. Nooh, tässä nyt asuu eräs aika nipo kyyläpariskunta, joka on valittanut ennenkin aika käsittämättömistä jutuista. Juttelin vuokranantajanikin kanssa tuossa jo, ja sekin oli sitä mieltä, että johan nyt on taas kyttääjät liikenteessä, kun tosiaan minusta on ennenkin valitettu aiheetta.. huoh. Tekis mieli muuttaa heti pois, kun selvästi naapureilla jotain ongelmaa on, vaikka muutoin olen kunnollinen vuokralainen. Pidän kiinni yhteisistä säännöistä, en mölyä, ja olen muutenkin huomaamaton. Tällaista tämä kai on, kun asuu vuokralla yksityisellä.. Muilla taitaa olla kaikilla ihan omat kämpät, ja taidan olla ainoa, joka tässä on vuokralla.
aikanaan. Poikaystävä lompsi aamulla omaan asuntoon ja töihin ja illalla tuli mun luokse. Naapusrin setä oli semmoinen kyylä, että oli helpompi maksaa kuin kinata.
Hitto, täällä on tyhmää porukkaa taas.
Itse olin tämmöisessä tilanteessa kuin ap. Mies vietti öitä luonani, mutta hänellä oli oma asunto. Kävi kotonaan suihkussa ennen kun tuli meille. En tosiaan alkanut mitään vesimaksua maksamaan, koska pesi pyykkinsäkin siellä kotonaan. Kysyin asiasta isännöitsijältä joka sanoi, että ei tarvi maksaa kun ei ole kirjoilla. Toki sanoi, että yleisen viihtyvyyden kannalta olisi reilua maksaa kahdesta, mutta koska ei perustunut lakiin, niin en maksanut. Jotkut naapurit kyllä mulkoilivat, mutta so what? Eri asia, jos mies olisi suihkutellut ja pessyt pyykkinsä meillä.
Nyt asumme yhdessä eikä "ongelma" ole enää ajankohtainen.
Mitä tulee vesimaksuun, niin säännöllinen vierailija ei sinällään ole peruste jolla sinulta voitaisiin sitä vaatia enemmän kuin yhden henkilön osalta. Mutta epätavallisen kova veden kulutus suhteessa asunnon viralliseen henkilölukuun kyllä olisi, joka taas on tulkintakysymys.
Niin, ja mies tosiaan käy suihkussa kotonaan, ja pesee siellä myös pyykkinsä, että vettä ei kulu mitenkään enemmän hänen takiaan.
Mun mies käytännössä asu mun luona 1.5v eikä me mitään maksettu, kun oli kirjoilla muualla. Omassa asunnossa sillä ei edes ollu suihkua tai pesukonetta. Mistä ne muut tietää mitä kukin maksaa?
Mun mies käytännössä asu mun luona 1.5v eikä me mitään maksettu, kun oli kirjoilla muualla. Omassa asunnossa sillä ei edes ollu suihkua tai pesukonetta. Mistä ne muut tietää mitä kukin maksaa?
Ovatko niin vanhoja, etteivät ole koskaan seurustelevaa, toisillaan yöpyvää pariskuntaa nähneet?