karmeaa faktaa sossuntädeistä :´-(
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/en-tieda-kuka-tassa-on-hullu-mu…
Hatunnosto ihmisille, jotka jaksavat tätä rankkaa työtä tehdä. Itse en siihen pystyisi...
Kommentit (84)
Sinne varmaan karsiutuu ne joilla pää kestää. Mutta sillä hitaammalla puolella taitaa olla just niinkuin nää palstan sossunhaukkujat toivoo. Lämmintä syliä tarjoavat palavat loppuun ja vaihtuvuus on suuri, maassa kaikki hyvin. Eiku hetkinen! Sitten nää samat jotka tässä ketjussa haukkuu kylmiksi itkee, miten sossuissa ei ole ikinä koulutettua ja kokenutta työvoimaa.
työntekijät ovat kylmiä ja välinpitämättömiä??? Hyvänen aika sentään! Ammattitaitoisia ja rauhallisia joiden TÄYTYY tehdä asiat pykälien mukaan.
Ja todellakin, mitä rankempi ammatti psyykisesti sen rankempi huumori. Ja sama pätee tavallisenkin ihmisen elämässä: itse olen selvinnyt monesta tilanteesta kreisin huumorini avulla.
Kerran vuosia sitten onnettoman tapauksen vuoksi jouduin sossutädin puheille. Oli niin törkeää käytöstä tältä vasta valmistuvalta tädiltä, että ikuinen viha häneen jäi. Terveisiä vaan sinne Pohjois-Savoon!
Kaikista ei alalle ole kun pitää aiheettomasti alistaa asiakasta ja purkaa omat turhautumat ja kateuden tunteet asiakkaaseen, joka on heikossa tilanteessa ja tulee hattu kourassa pyytämään apua. Helppo siinä on ylemmältä taholta haukkua ja alistaa ilman asiakkaan provosointia. Palakoon helvetissä koko ämmä. Nyt kun ei ole mitään tarvetta sossun luukulle niin sylkisin päin naamaa, jos vastaan tulisi.
Jaksan tätä rankkaa työtä, koska koen tekeväni hyvää. Uskon auttavani perheitä ja lapsia. Työssä jaksaminen vaatii ammatillista suhtautumista, se ei tarkoita välinpitämättömyyttä.
T. Sosiaalipäivystäjä
Jaksan tätä rankkaa työtä, koska koen tekeväni hyvää. Uskon auttavani perheitä ja lapsia. Työssä jaksaminen vaatii ammatillista suhtautumista, se ei tarkoita välinpitämättömyyttä.
T. Sosiaalipäivystäjä
Kumpikohan on raskaampaa, poliisin työ vai sun. Poliisi menee aina ensin kaikkiin kotihälyytyksiinkin.
Tunnen pari sossutätiä ja voin sanoa, että ei ole helppoa
Sekö siinä on raskainta kun haukutaan. Voi itku. Kannattaiko kasvaa aikuiseksi ja hankkia itsretunto
tuollaiseen p**ahommaan huonolla palkalla!
Paskakuskin työ
Roskakuskin työ
Nuohoojan työ
Viemärisukeltajan työ
Haudankaivajan työ
on sellaisia joissa kone tekee ne raskaimmat vaiheet. Jos minun pitäisi valita että vaihdanko päivittäin vaippoja isokokoisille aggressiivisille dementikkopapoille vanhainkodissa (äitini työ) vai putsaanko likaviemäreitä niin varmasti valitsisin jälkimmäisen. Oma mieheni on ollut haudankaivajana ja huuteli tuolta että homma ei ole raskasta, mielikuva, sana "haudankaivaja" kuulostaa pahemmalta kuin työ. Pahempaa on kuulemma niillä jotka pesevät ja siistivät vainajat (esim. väkivaltaisesti kuolleet), hänen ei niihin tarvitse koskea. Nuo em. työt ovat lähes 100% naisvaltaisia.
tuollaiseen p**ahommaan huonolla palkalla!
Paskakuskin työ
Roskakuskin työ
Nuohoojan työ
Viemärisukeltajan työ
Haudankaivajan työon sellaisia joissa kone tekee ne raskaimmat vaiheet. Jos minun pitäisi valita että vaihdanko päivittäin vaippoja isokokoisille aggressiivisille dementikkopapoille vanhainkodissa (äitini työ) vai putsaanko likaviemäreitä niin varmasti valitsisin jälkimmäisen. Oma mieheni on ollut haudankaivajana ja huuteli tuolta että homma ei ole raskasta, mielikuva, sana "haudankaivaja" kuulostaa pahemmalta kuin työ. Pahempaa on kuulemma niillä jotka pesevät ja siistivät vainajat (esim. väkivaltaisesti kuolleet), hänen ei niihin tarvitse koskea. Nuo em. työt ovat lähes 100% naisvaltaisia.
Eikö hävetä väittää että kone hakee painavan roskalaatikon porttikongista. On lunta ja jäätä ja ehkä ylämäki. Kokeilepa liikutella sitä täysinäistä laatikkoa seuraavan kerran kun käyt kippaamassa roskasi.
Entä metsurin työ. Kerropa mikä kone sitä painavaa saha liikuttelee. Ja onko se kone joka siellä lumihangessa kahlaa?
Nokikolarin työ. Tekeekö kone jotain tässä työssä?
Kyllä totuus on että naisilla on siistit sisätyöt. Tuo sossun työ yksi helpoimmista. Olispa hauska nähdä sossu joskus metsässä kasaamassa märkiä puita 8 tuntia. Ja tätä vuodesta toiseen.
Sekö siinä on raskainta kun haukutaan. Voi itku. Kannattaiko kasvaa aikuiseksi ja hankkia itsretunto
Ei, kyllä raskasta on ihan se itse työ, kaikkine lieveilmiöineen. Tervemenoa kokeilemaan jos joku vielä kuvittelee helpon rahan ammatiksi, etenkin lastensuojelupuolelle =D
Pahempaa on kuulemma niillä jotka pesevät ja siistivät vainajat (esim. väkivaltaisesti kuolleet)
Mitä sille pesijälle väliä miten vainaja on kuollut. Konehan sen pesun hoitaa
Kuka haukkuu, ketä? en minä ainakaan-he ovat ystäviäni, jotka tekevät todella rankkaa työtä.
Ei, kyllä raskasta on ihan se itse työ, kaikkine lieveilmiöineen. Tervemenoa kokeilemaan jos joku vielä kuvittelee helpon rahan ammatiksi, etenkin lastensuojelupuolelle =D
Mikäs siinä on raskasta? Lähes joka kotikäynnilläkin teillä on poliisi mukana, koska naista ei voi tietenkään päästää yksin mihinkään. Oletko koskaan miettinyt paljonko yhteiskunta säästäisi jos naissossut vaihdettaisiin miehiin?
Kuka haukkuu, ketä? en minä ainakaan-he ovat ystäviäni, jotka tekevät todella rankkaa työtä.
Miehet on tehneet läpi historian työtä ilman valitusta. kuin raskasta on. Kukahan ne valtaojatkin teille kaivoi silloin ennen kaivinkoneita. Saako tähän vastauksen?
aina valitetaan kun töissä on niin rankkaa niin pitää päästä poikien kanssa kalaan, hirvimetsälle, golffaamaan ynnä muuta mukavaa. Mutta nyt vaan kaikki miehet joukolla sossuiksi opiskelemaan niin maailma pelastuu (tai sitten ei)..
Onhan siellä se paskakuskin helppo työ vapaana. Ja metsurin työ. Maatalouslomittajan työ. Mutta ei, sossuks pitää päästä.
"ennen oli miehet rautaa, laivat oli puuta hiio hoi" Nykyään taitaa olla toisinpäin tämä yhtälö :)
Hyvä oli kirjoitus, mutta lasten kohtalo on äärimmäisen surullinen. Tsemppiä kaikille jotka tätä työtä jaksaa tehdä. Tämä ei lopu koskaan ja on äärimmäisen raskasta.
”Johdolla onkin ollut suru siitä, ettei kiireellisiä sijoituksia ole tarpeeksi. Nyt on”, sosiaalityöntekijä Seija vitsailee.
”Poliisin mukaan äiti on kunnon ihminen”, hän sanoo.
Sosiaalityöntekijät hörähtävät
Mainittakoon, että itselläni on etupäässä positiivisia kokemuksia sossuista, mutta varmaan siinäkin ammatissa on ihmisiä, joiden ei pitäisi siinä olla, kuten on esim. terveydenhuollossakin.
Työ epäilemättä kyynistää nopeasti. Silloin ei ehkä kaikkien jaksaminen ja ymmärrys riitä selvittämään kaikkia tosiasioita, vaan tapahtuu oikeusmurhia. Mutta ei kaikki ole yksittäisen sossun syytä, kyllä vika on järjestelmässä (ei enää kotiapua, huostaanottopäätös on yhden ihmisen tekemä ym. epäkohdat).
Miehet on tehneet läpi historian työtä ilman valitusta. kuin raskasta on. Kukahan ne valtaojatkin teille kaivoi silloin ennen kaivinkoneita. Saako tähän vastauksen?
jos ihmisellä on vähääkään empatiakyä..
Millaista sakkia täällä oikein on, elättekö pää puskassa ettekä älyä kuinka huonosti joillakin asiat ovat.
vaikka töissä tulisikin viljeltyä rankkaa huumoria niin ei se silti tarkoita, että ei välittäisi asiakkaista ja heidän kohtaloistaan. Tosin, jos vaikeita tapauksia tulee kuin liukuhihnalla niin tietty sekin voi kovettaa.
Ja toisaalta ammatillisuuteen kuuluu ihmissuhdetyössä ettei anna asioiden mennä ns. ihon alle. Muuten seurauksena voi olla oman mielenterveyden menetys ja loppuunpalaminen. Huumorin avulla saa etäisyyttä asioihin.
Ja ei, en ole sossuntäti, mutta tiedän kyllä, millaista työskentely juoppojen, hullujen ja narkkareiden kanssa on. Omassa työssä sentään kokee positiivistakin, onneksi.