Missä välissä harrastatte liikuntaa?
Kysymys teille kaikki liikunnalliset pienten lasten äidit. Missä välissä pidätte huolta itsestnne kuntoilemalla, ja miten?
Olen itse 3 pienen pian 32v äiti. Vanhin 4v, toinen syksyllä 3v ja tämä nuorin nyt 3kk. Pää alkaa hajoamaan kun en tiedä, missä välissä ehtisin hieman harrastamaan rasittavaa liikuntaakin. Ekan tenavan jälkeen liikkuminenhan on helppoa; lapsi mukaan ja menoksi. Toiseltakin vielä onnistuu, meillä se oli lähinnä pitkiä pyörälenkkejä päiväuniaikaan, kun kakkonen pystyi istua esikoisen kanssa kärryssä. Mutta nyt ei enää niin vain mennäkään. Asumme raskasliikenteisen tien varrella, pyöräteitä ei ole (että isompia uskaltaisi antaa itse ajaa esim. vieressä kun itse lykkii vaunja). Mies töiltään ei ehdi tenavia katsomaan sen aikaa että minä kävisin lenkillä.
Mikä avuksi?
Kommentit (4)
Jos siis menevät "ajoissa". Minulla kaksi pientä lasta, lähden lenkille tai salille klo 20.30. Mitään ohjattuja jumppia ei siihen aikaan ole. Mutta kävelylenkkikin yksin rauhassa on kiva!
Sunnuntaisin käyn salilla, kun pienempi lapsista on päiväunilla. Isommalla on silloin isänsä kanssa viikon ainoa kahdenkeskinen aika.
Mulla kans kolme pientä lasta ja lasten leikkiessä pistä itselle jumppavideon pyörimään ja jumppaan kotona lasten kanssa. Omistan myös muutaman kahvakuulan, joita käytän sitten iltasin kun lapset ovat menneet nukkumaan. Jumppavideosta vois ainakin alottaa näin aluksi, kun lapset ovat noin pieniä, myöhemminhän lapset voi viedä esim. kuntosalin lapsiparkkiin siksi aikaa kun ite liikkuu.
Kun olivat pieniä , yhden naapuriäidin kanssa x 1 viikossa vahdittiin toisen lapsia niin että toinen pääsi pariksi tunniksi yksin lenkille tain kirjastoon tms.
Sitten isommat lapset olivat 2x vkossa seurakunnan kerhossa ja vauvan kanssa tein pitkiä kävelylenkkejä.
Jossainvaiheessa nousin ylös 5.30 ja tein tunnin juoksulenkin ennenkuin mies lähti töihin . Se oli kyllä aika väsyttävää , kun vauva valvotti joskua klo 01 asti .
Lasten kanssa ulkoilin paljon ja venyttelin leikkipuistossa jos kehtasin ( riippuu siitä oliko siellä ketä muita ).
Lasten kanssa kävin myös viikottain uimassa , eihän siellä itse uimaan päässyt muta on se lasten perässä meneminenkin jonkunlaista liikuntaa.
Elixian lapsiparkkia testattiin jonkunaikaa , mutta ei meillä toiminut. Kuopus itki kokoajan ja parkki oli usein niin täynnä , etteivät meidän 3 lasta edes sitten mahtuneet sinne.
Tuossa ne vaihtoehdot on käytännössä.