Pääseekö sinun teini-ikäisesi koulujen päättäjäisiltana ryypiskelemään
kaupungille kavereiden kanssa?
Vai huolehditko, että teinisi on ajoissa kotona?
Kommentit (25)
lapsi on vasta 13, eikä moinen ole ajankohtaista. Mutta en osaa sanoa miten esim. neljän vuoden kuluttua.
Toivottavasti ei olisi edes kiinnostunut.
Itse olen päässyt ja ollut kunnolla.
16v ja 18v menevät juhlimaan . Ryypiskelystä en tiedä.
Jo meikäläisen nuruudessa vedettiin pikakännit ja sísua naamaa ja yhdeksäksi kotiin.
Tulee kiltisti aina kotiin mutta ehtii (jos itse haluaa) kyllä juoda itsensä huppeliin ennen sitä.
Nuoret harrastavat yllättävän paljon juomista päiväs aikaan.
Tosin kavereiden kanssa käyvät Hietsussa, ja sinne en mene valvomaan. Mutta kotiintuloaika on iän mukainen.
Isoveljensä saattaa ottaakin, sillä hän on jo täysi-ikäinen, vaikka edelleen teen-päätteisissä vuosissa.
kavereiden kanssa, ei juo, ja kotiintuloaikaa ei olla vielä sovittu. Jos tulee bussilla, klo 21 saa hypätä bussiin, jos haen, niin viim. klo 22.00.
niin älkää nyt olko niin sinisilmäisiä, että luulette sen tarkoittavan varmaa selvänä oloa.
Mun teini on jo 18-vuotias. Saa ihan itse päättää ryyppääkö vai onko selvinpäin. Ja kotiintuloajankin saa ihan itse päättää.
Mutta minulla on helppoa, ei edes halua mennä. Tytär päättää nyt lukion ekan.
mihinkään, mihin en halua kuskata, hah-hah!
edes käynyt mielessäkään tuollainen, että oltais vedetty päiväkännit ja sisut naamaan. Oli onneksi muuta mielekästä ajanvietettä.
Toki luokassa oli näitäkin, jotka kai imppasivat liimaakin koulupäivien aikana. Aika huvittavia kun kulmakarvatkin oli liimahuurteessa tunnilla.
Omat nuoret ei ole menossa ryyppäämään päättäjäisten takia.
Jo meikäläisen nuruudessa vedettiin pikakännit ja sísua naamaa ja yhdeksäksi kotiin.
meillä ei ole ryyppääminen muutenkaan tapana
Aiemmin ei ole ollut, kun en ole päästänyt eikä ole ollut ilmeisesti haluakaan.
Nuoremmat eivät pääse.
etten hyväksy juomista alaikäisenä.
En kuitenkaan hengaa hänen kanssaan eli en voi 100% varmuudella tietää juoko.
Te jotka olette vastanneet, ettei nuori juo niin mistä sen tiedätte? Onko nuorenne aina kotona vai kuinka teillä toimitaan?
Mutta vastaanpa silti. Itsekin olen vetänyt ensimmäiset humalat 15-vuotiaana, mieheni on päässyt ensimmäisiä kertoja 16-vuotiaana baariin. Ihan normaaleja aikuisia ollaan, minun viimeisimmästä pienestä humalasta aikaa 2kk, mies kävi kuukausi sitten kaverin polttareissa. Sitä edeltävän kerran ollaan yhdessä otettu uutena vuotena, silloinkin taidettiin hurjasti kännätä 2 siideriä molemmat. Että joo, semmosia alkkiksia meistä nuorena alkoholin nauttimisen aloittaneista tulee.
Näin meitä on erilaisia. Minulle ja kavereilleni ei varmaan edes käynyt mielessäkään tuollainen, että oltais vedetty päiväkännit ja sisut naamaan. Oli onneksi muuta mielekästä ajanvietettä.
Toki luokassa oli näitäkin, jotka kai imppasivat liimaakin koulupäivien aikana. Aika huvittavia kun kulmakarvatkin oli liimahuurteessa tunnilla.
Omat nuoret ei ole menossa ryyppäämään päättäjäisten takia.
Pääsee ysiltä ja menevät kavereiden kanssa koulun pihalle illalla hengailemaan. Sanoo juovansa kolme siideriä.
No, olen mukana nuorison palveluoperaatiossa ja tuon koulun pihalla käydään ainakin kolme kertaa illalla.
Sen jälkeen saa katsoa telkkaria ja nukkua, jos ei satu lehmä poikimaan.
Aihe~wabaa A.D. 1926
eivät edes kysy pääsevätkö johonkin hillumaan. Opetettu muuhun kuin ryyppäämiseen ja turhaan hillumiseen.
Mistä tiedätte mitä nuori tekee jos ette ole paikalla katsomassa?
Ei onneksi haluakaan.