Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt mä vasta tajusin, kuinka kaikilla pissiksilläkin on varaa iPhoneen!

Vierailija
28.05.2012 |

Nehän on kytkypuhelimia!

Itse olen pitkään haaveillut kyseisestä puhelimesta, mutta 600 euron hinta on hirvittänyt. Samalla oon bongannut kaupungilla puhelimia ja ihmetellyt, miten kaikilla teinipissiksilläkin on varaa iPhoneen.

Varmaankin arvaatte, etten ikinä osta mitään osamaksulla...

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä toisten osamaksuissa niin häiritsee jos ei kuitenkaan itse niitä halua? En minä itse pidä sitä kovin suurena riskinä jos kerran kuussa maksan sen parikymppiä. Miksi se nyt ehdottomasti pitäisi kerralla maksaa se 500 €, jos sen kuitenkin maksaa. On meillä osamaksulla talokin.

Vierailija
2/46 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta vanhaa tekniikkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oisin muuten voinut ostaa...paskempi homma vaan, jos se puhelin menee rikki tai katoaa. Siinähän makselet sopimuksen loppuun asti noita kytkymaksuja joka kuukausi, vaikkei sulla ole edes koko puhelinta.

Vierailija
4/46 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan kauppias antaa uuden jos sattuu puhelimensa hukkaamaan.. Eiköhän kotivakuutus korvaa yhtälailla kytkypuhelimen rikkoutumisen kuin kertamaksulla ostetun.

Vierailija
5/46 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa on takuu ja kotivakuutus korvaa varkauden. Itse en puhelimia hukkaa.

Vierailija
6/46 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa on takuu ja kotivakuutus korvaa varkauden. Itse en puhelimia hukkaa.

Kannattaako sitten leuhkia ostaneensa puhelimensa kalliimmalla kuin pissikset?

Vierailija
7/46 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos kyseessä oli 600€ puhelin

Otin nykyisen puhelimena kytkynä kaksi vuotta sitten hintaan 20e/kk. Tähän kytkyyn kuului mobiili netti täysnopeudella, puhelin, sekä käytännössä rajattomat puhelut saman verkon liittymiin, sekä 100 minuuttia puheaikaa muihin liittymiin. Tehdäänpä pieni laskutoimitus tähän väliin. Puhelimen hinta silloin kaksi vuotta sitten oli 600 EUR. Haluan/tarvitsen netin puhelimeeni, joka on täydellä nopeudella n. 14 euroa nykyäänkin. Puhun jonkun verran kuukaudessa, ja niistä tulee noin 10-20 euroa kuussa. Liittymän kuukausimaksu on yleensä 1-5 euroa. Eli eli. Lasketaanpa tästä sitten kulut. Kytkynä maksoin 20 EUR x 24, eli 480 EUR. Jos olisin ostanut kaikki erikseen, olisi hinnaksi tullut (alakanttiin): 600 + 24 x 5 + 24 x 14 + 24 x 10 (EUR) = 600 + 120 + 336 + 240 = 1296 ..Eli eli. Kytkynä maksoin 480 euroa. Ilman kytkyä samasta palvelusta ja puhelimesta 1296 euroa. Minulle oli ainakin selkeä ratkaisu.

Vierailija
8/46 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä noi on ollut luokkaa 40e/kk

Vierailija
9/46 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjouksista parillasadalla, että sekin ehkä selittää.

Vierailija
10/46 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole myös se, että kun isän pitää saada aina uusi puhelin kun sellainen ilmestyy, niin ne vanhat (vuoden vanhat esim.) siirtyy lasten käyttön.

Nimim. Iphone odottamassa kolmasluokkalaista, mutten ole vielä halunnut sitä antaa.

Taikka ne(kin) tuntee jonkun, joka työskentelee Nokialla ja jakelee puhelimia ystäväpiirissään (näitäkin on omassa tuttavapiirissä).

Vierailija
11/46 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin nykyisen puhelimena kytkynä kaksi vuotta sitten hintaan 20e/kk. Tähän kytkyyn kuului mobiili netti täysnopeudella, puhelin, sekä käytännössä rajattomat puhelut saman verkon liittymiin, sekä 100 minuuttia puheaikaa muihin liittymiin. Tehdäänpä pieni laskutoimitus tähän väliin. Puhelimen hinta silloin kaksi vuotta sitten oli 600 EUR. Haluan/tarvitsen netin puhelimeeni, joka on täydellä nopeudella n. 14 euroa nykyäänkin. Puhun jonkun verran kuukaudessa, ja niistä tulee noin 10-20 euroa kuussa. Liittymän kuukausimaksu on yleensä 1-5 euroa. Eli eli. Lasketaanpa tästä sitten kulut. Kytkynä maksoin 20 EUR x 24, eli 480 EUR. Jos olisin ostanut kaikki erikseen, olisi hinnaksi tullut (alakanttiin): 600 + 24 x 5 + 24 x 14 + 24 x 10 (EUR) = 600 + 120 + 336 + 240 = 1296 ..Eli eli. Kytkynä maksoin 480 euroa. Ilman kytkyä samasta palvelusta ja puhelimesta 1296 euroa. Minulle oli ainakin selkeä ratkaisu.

Totta, ei se 20 EUR/kk maksanut, vaan 19,94. Ymmärryksen helpottamiseksi pyöristin hinnan ylöspäin. Tarkista vaikka: http://saunalahti.fi/gsm/gsmmegadesire.php . Oli juurikin 19,94 euroa kuukaudessa. Tämä toki vääristi loppusummaa, joka olikin 478,56 EUR, eikä 480, kuten valheellisesti väitin.

Miksi ihmeessä täällä jaksaisin valehdella ja puliveivata kytkypakettien puolesta? Heitin faktat pöytään omasta kytkypaketistani, en enempää. Tarjoukseen kuului puhelin, 3000 minuuttia Saunalahden, Elisan ja Kolumbuksen liittymiin puheaikaa, 100 minuuttia puheaikaa muihin liittymiin, rajaton netti, sekä itse puhelin.

Vai harmittaako vaan että jotkut löytävät näitä tarjouksia?

Vierailija
12/46 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selkeämpää kun ostaa käteisellä samantien, kuluttajaviranomaisille tulee koko ajan kyselyitä noihin kytkyjuttuhin pettyneiltä.

Jos sattuu tulemaan jotain, esim. muuttaa ulkomaille tai vaikka makaa koomassa sairaalassa, niin kytkykauppaa on koko ajan maksettava. Ahdistaa ajatus siitä että olisi koko ajan "velkaa" johonkin suuntaan esim. seru. 24kk.

Toki jos on YKSI kytkykauppa esim. kännykkä+liittymä se ei ole niin paha. Mutta kun monella on useampaa kytkyä, esim. kännykkää ja liittymää, nettiä, tietokonetta, telkkaria, kanava-/viihdepaketteja, ja päälle mahdolliset muut osamaksut (vaatteita, huonekaluja, elektroniikkaa) niin pulassa ovät jos jotain yllättävää sattuu.

Ja elämäntilanne voi muuttua, jos on esim. määräaikainen nettiliittymä niin sitä maksaa sen X kuukautta loppuun, vaikka muuttaisi yhteen kumppanin kanssa jolla on netti olemassa, tai taloyhtiöön mihin netti kuuluu automaattisesti huoneistoon.

Joku 6kk helposti tietää eteenpäin, mutta moni ei tiedä elämäänsä 24kk päähän eteenpäin, varsinkin nuorilla usein kumppanit ja elämäntilanteet muuttuvat ja vievät usein ulkomaillekkin.

Vierailija
13/46 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää lainaa vain jo lapsesta alkaen, opetetaan pennuille miten kulutusyhteiskunta pyörii.

Vierailija
14/46 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä muistat hinnan väärin? Saunalahdella on tällä hetkellä edullisin iPhone kytky 13,80/kk 36 kuukauden ajan pelkkä puhelin ja siihen puhe-datapaketti päälle halvimmillaan 9,90 eli kolme vuotta ja 24 euroa. Tekee 864 euroa ja toi on halvin iPhone, joka maksaa ilman kytkyä 500 euroa.

Totta, ei se 20 EUR/kk maksanut, vaan 19,94. Ymmärryksen helpottamiseksi pyöristin hinnan ylöspäin. Tarkista vaikka: <a href="http://saunalahti.fi/gsm/gsmmegadesire.php" alt="http://saunalahti.fi/gsm/gsmmegadesire.php">http://saunalahti.fi/gsm/gsmmegadesire.php</a&gt; . Oli juurikin 19,94 euroa kuukaudessa. Tämä toki vääristi loppusummaa, joka olikin 478,56 EUR, eikä 480, kuten valheellisesti väitin.

Miksi ihmeessä täällä jaksaisin valehdella ja puliveivata kytkypakettien puolesta? Heitin faktat pöytään omasta kytkypaketistani, en enempää. Tarjoukseen kuului puhelin, 3000 minuuttia Saunalahden, Elisan ja Kolumbuksen liittymiin puheaikaa, 100 minuuttia puheaikaa muihin liittymiin, rajaton netti, sekä itse puhelin.

Vai harmittaako vaan että jotkut löytävät näitä tarjouksia?

Vierailija
15/46 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selkeämpää kun ostaa käteisellä samantien, kuluttajaviranomaisille tulee koko ajan kyselyitä noihin kytkyjuttuhin pettyneiltä. Jos sattuu tulemaan jotain, esim. muuttaa ulkomaille tai vaikka makaa koomassa sairaalassa, niin kytkykauppaa on koko ajan maksettava. Ahdistaa ajatus siitä että olisi koko ajan "velkaa" johonkin suuntaan esim. seru. 24kk. Toki jos on YKSI kytkykauppa esim. kännykkä+liittymä se ei ole niin paha. Mutta kun monella on useampaa kytkyä, esim. kännykkää ja liittymää, nettiä, tietokonetta, telkkaria, kanava-/viihdepaketteja, ja päälle mahdolliset muut osamaksut (vaatteita, huonekaluja, elektroniikkaa) niin pulassa ovät jos jotain yllättävää sattuu. Ja elämäntilanne voi muuttua, jos on esim. määräaikainen nettiliittymä niin sitä maksaa sen X kuukautta loppuun, vaikka muuttaisi yhteen kumppanin kanssa jolla on netti olemassa, tai taloyhtiöön mihin netti kuuluu automaattisesti huoneistoon. Joku 6kk helposti tietää eteenpäin, mutta moni ei tiedä elämäänsä 24kk päähän eteenpäin, varsinkin nuorilla usein kumppanit ja elämäntilanteet muuttuvat ja vievät usein ulkomaillekkin.

Vierailija
16/46 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat. Joulu, synttärit, valmistujaiset sun muut.

Nyt kun niitä on jo kaikilla tekee niistä lopulta vähemmän luksusta.

Vierailija
17/46 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilman puhelinta tuossa tapauksessa vaikka olisit ostanut käteisellä ... Kytkyllä tulee halvemmaksi, koska operaattorit "maksavat" osan puhelimesta.

Mäkin oisin muuten voinut ostaa...paskempi homma vaan, jos se puhelin menee rikki tai katoaa. Siinähän makselet sopimuksen loppuun asti noita kytkymaksuja joka kuukausi, vaikkei sulla ole edes koko puhelinta.

Vierailija
18/46 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vasta tajusi että moni nuori tai vaikka vanhempikin on ottanut puhelimen ja liittymän operaattorin kytkyllä?

Johan noita on ollut varmaan lähemmäs 10 vuotta saatavilla!

No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Vierailija
19/46 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaan pikavippi jolla ostellaan näitä ja myydään pimeenä eteenpäin, vippejä ei kuulemma tartte/kannatakkaa maksaa takaasi

Ei niitä vippejä kukaan ala kyselmään, eijjei! :)

Vierailija
20/46 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa paljon halvemmalla kuin muuten. Tyhmät maksaa liikaa.

tässäpä oiva esimerkki laskutaidottomasta, yksinkertaisesta ihmisestä!

Teitä riittää, siksi kytkykauppaa käydään -sitä en kiellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän