G: Ärsyttävin lastenlaulu?
Mun mielestä se Mikko Alatalon Känkkäränkkä.
"Olipa kerran pieni paha noita, Känkkäränkkä nimeltään. Se huvittelee syömällä rusinoita ja iskemällä kepillään.
Se on niin pieni, ettei aikuiset pysty sitä näkemään, mutta lasten luokse mielellään se tulee kyläilemään..."
AAAAAAAAARRRRRRGGGGGHHHHH!!!! >:-(
Kommentit (60)
Joka syksy mun 2 lk ja 4 lk lapset laulavat koulun musiikkitunneilla niitä syyslauluja. Pitkin syyskuuta ja marraskuuta saa kuunnella sitä samaa, ihan helvetin ärsyttävää rallatusta.
"Sateinen sää, kesä jo jäääää, tuulien äääänen kuuuuuleeee. Jo kultaantuu, tuo lehtipuuuu, kun saapuu syksy ja tuuuuleeee...."
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:20"]Maailmassa mooonta on ihmeellistä asiaa... lässyn lässyn lää.
[/quote]
Minusta tää taas on yksi ihanimmista lastenlauluista. ♡
Ap
Tää menee jo jouluosastolle, mutta Hei tonttu-ukot hyppikää.
Lörpötys. Jotakin kammottavaa. Samoin kaikki Titi-nallen ja Herra Heinämäen lato-orkesterin lastenlaulut. Järkyttävää kuraa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:30"]Aja hiljaa, isi nyt vaaaaan
niin mä kiltisti sua ooodottaamaan jäääään.
[/quote]
Tämä on kauhea :'D Vihasin jo lapsena. Samoin omat 5- ja 3-vuotiaani.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:34"]Joka syksy mun 2 lk ja 4 lk lapset laulavat koulun musiikkitunneilla niitä syyslauluja. Pitkin syyskuuta ja marraskuuta saa kuunnella sitä samaa, ihan helvetin ärsyttävää rallatusta.
"Sateinen sää, kesä jo jäääää, tuulien äääänen kuuuuuleeee. Jo kultaantuu, tuo lehtipuuuu, kun saapuu syksy ja tuuuuleeee...."
[/quote] Mua alkoi nyt kiinnostaa tämä. Töissä oon aina laulanut vaan niitä iänikuisia samoja lasten kanssa, mistähän löytyisi?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:34"]Joka syksy mun 2 lk ja 4 lk lapset laulavat koulun musiikkitunneilla niitä syyslauluja. Pitkin syyskuuta ja marraskuuta saa kuunnella sitä samaa, ihan helvetin ärsyttävää rallatusta.
[/quote] Mua alkoi nyt kiinnostaa tämä. Töissä oon aina laulanut vaan niitä iänikuisia samoja lasten kanssa, mistähän löytyisi?
[/quote]
En muista nimeä, tyyliin joku Syyslaulu yms.
Sanat menevät näin:
Sateinen sää, kesä jo jää
tuulien äänen kuulee.
Jo kultaantuu tuo lehtipuu
Kun saapuu syksy ja tuulee.
Etsien käy tie eläinten
jokainen suojaan päätyy.
Lintujen tie
etelään vie
kynnetyt vainiot jäätyy.
terv. se jota lainasit
London bridge is falling down, falling down, falling down. London bridge is falling down, my fair lady.
Build it up with wold and clay, wood and clay, wood and clay. Build it up with wood and clay, my fair lady.
Wood and clay will wash away, wash away, wash away. Wood and clay will wash away, my fair lady.
Tässä kohtaa mulla tekee mieli alkaa laulaa, että
"Take the key and lock me up, lock me up, lock me up. Take the key and lock me up, my fair lady.
Throw the key to River Thames, River Thames, River Thames. Throw the key to River Thames, my fair lady."
Inhosin lapsena kaikkia, missä mainittiin vaikka "peppu" tai "takapuoli". Niin kuin se "Istuva härkä, takapuoli märkä" tai "Täti Moonika". Ihan maailman nolointa joutua laulamaan kerhossa tai koulussa kaikkien kuullen, pahimmassa tapauksessa jossain kevätjuhlissa tms. vieläpä vieraiden aikuisten kuullen, "Kas näin heiluu peppu, ja peppu heiluu näin, kas näin heiluu PEPPU, ja PEPPU heiluu näin, näin HEILUU PEPPU, PEPPU HEILUU, PEPPU PEPPU PEPPU" ja koko ajan vaan mielessään rukoilla, että se olisi äkkiä ohi!
Silti hirvein lastenlaulu kaikista oli se "Minttu sekä Ville". Hirveä koulukiusaamislaulu! Itselleni oli muutenkin järkytys nähdä kouluun mennessä, kuinka paljon muut lapset kiusasivat toisia "tykkäämisestä" kun olin itse tottunut ajattelemaan poikia ihan tavallisina lapsina. Mutta että sitä piti vielä jollain hirveällä renkutuksella rohkaista!...Onneksi nimeni ei sentään ollut Minttu.
"Jos sun lysti on, niin kätes yhteen lyö!"
Aiheutti myötähäpeää jo lapsena, nykyäänkin saa kiristelemään hampaita. Kaikkein pahin on viimeinen säkeistö: "..sano tottakai. Tottakai!" aarghh
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:34"]Joka syksy mun 2 lk ja 4 lk lapset laulavat koulun musiikkitunneilla niitä syyslauluja. Pitkin syyskuuta ja marraskuuta saa kuunnella sitä samaa, ihan helvetin ärsyttävää rallatusta.
[/quote]
En muista nimeä, tyyliin joku Syyslaulu yms.
Sanat menevät näin:
Sateinen sää, kesä jo jää
tuulien äänen kuulee.
Jo kultaantuu tuo lehtipuu
Kun saapuu syksy ja tuulee.
Etsien käy tie eläinten
jokainen suojaan päätyy.
Lintujen tie
etelään vie
kynnetyt vainiot jäätyy.
terv. se jota lainasit
[/quote]
Kauniit sanat!
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 00:37"]
Mun mielestä tuo tuutuu tupakkirulla, ei välttämättä ärsyttävä, mutta ihan helvetin pelotta se oli 3 vuotiaana.
[/quote]
Hassua, minä olen aina pitänyt siitä, ja äiti ja isoäiti lauloivat sitä paljon. Mikä siinä oli pelottavaa? Tuliko siitä sinulle jotain outoja vääriä mielikuvia tms? Junou, joku iso tupakkirulla kävelemässä tietä ja tulossa portista sisään, tms :D mitä siitä nyt voisi tulla mieleen....
Siljalla muumidiskon Muumihumppa ja tämä Mammamammatimammatimammatimaamaa... paapatipaapatipaapatipaapaa... mammatimammatimammatimaa....
Perskules, nyt pamahti korvamato. Kiitti ap, tämä pelasti päivän :)
"Minä poooljen, sinä oohjaat, niinkuin TAAAAAAAAAAANSSI MAAATKA KÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄY..." Ilmeisesti veljesten laulamana.
Oikeasti, rakastan lastenlauluja, mutta antakaa armoa, lapsistakin löytyy nuottikorvattomia rääkyjiä. MIKSI, oi MIKSI joku pälli on mennyt LEVYTTÄMÄÄN tällaisten kanssa?
Lapsena en voinut sietää laulua "Nallelle, Kallelle, nallen nenä meni kallelle..". Mielsin sen tosi noloksi lässytykseksi. Hävetti laulaa sitä päiväkodissa kun olin täytänyt jo seitsemän vuotta ja olin menossa seuraavana syksynä jo kouluun. No, enää mulla ei ole mitään vahvaa ällötyslatausta kyseistä laulua kohtaan.
Ehdottomasti Ellan ja Aleksin NC Koppakuoriainen vai mikä perhana se on. Samalta levyltä löytyy myös biisi Kakkaa lumella joka saa mut lähes kirkumaan. Ihan järkyttävän ärsyttäviä biisejä.
Siis MC, eikä NC:-)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:03"]
Ehdottomasti Ellan ja Aleksin NC Koppakuoriainen vai mikä perhana se on. Samalta levyltä löytyy myös biisi Kakkaa lumella joka saa mut lähes kirkumaan. Ihan järkyttävän ärsyttäviä biisejä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:52"]"Jos sun lysti on, niin kätes yhteen lyö!"
Aiheutti myötähäpeää jo lapsena, nykyäänkin saa kiristelemään hampaita. Kaikkein pahin on viimeinen säkeistö: "..sano tottakai. Tottakai!" aarghh
[/quote] Joo, tämä on rasittavin. Kamala renkutus jota pakolla aina laulatettiin.
Oon neljävuotias, terroristi sotilas (avohoitopotilas), sain nimen paskimman Kaapo...
Minä pelkäsin peppikarhun aamutossuja ja Tulkaa katsomaan Klaaraa. Tai lähinnä pelkäsin sitä laulajaa.