Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä muikuista voi tehdä?

Vierailija
28.05.2012 |

Muikku on minulle uusi tuttavuus. Nyt sain näitä ison pussillisen. Olen puhdistanut ja pakastanut ne - mitäs nyt? Mitä niistä voi tehdä? Ne on ihan tosi pieniä. Mua ahdistaa ihan hirveästi noi muikkupussukat tuolla pakkasessa, koska täytyyhän ne syödäkin kun kerran ne otin vastaan, eikä yhtään huvittaisi. Nehän pitää kai syödä ruotoineen päivineen? Voisko ne jauhaa kalapihveiksi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainoa oikea tapa valmistaa muikut. Kala syödään siitä ruodon ympäriltä, selkäruotoa ei syödä eikä päätä. Jotkut syövät rapean pyrstön.

Hölmö olit, kun menit pakastamaan muikut. Maku kärsi ihan varmasti.

Vierailija
2/5 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos ne on pieniä. Lapset ei uskalla tosin. Muikut tosiaan kieritellään suolatuissa jauhoissa ja paistetaan pannulla runsaassa voissa, niitä voi latoa ihan pannun täyteen. Tee lisäksi vaikka perunasosetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säilöä, mutta ei pidä pakastaa.

Vierailija
4/5 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tönkkösuolatut. Nam!

Vierailija
5/5 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä muikkupotut. Kattilaan ensin hyvin pestyjä ja halkaistuja perunoita, ja lisäät muikut päälle kun ne ovat hetken kiehuneet. Kastikkeeksi voisulaa ja sipulia.

Pienet muikut voi syödä päineen ja ruotoineen. Paitsi minä, joka en tähän ikään mennessä ole niin pientä neulamuikkua syönyt, etten olisi saanut siitä selkäruotoa pois.