Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haittaa on, jos 3-vuotias juo tuttipullosta kaksi kertaa päivässä maitoa

Vierailija
28.05.2012 |

(aamuin ja illoin), ei ihan joka päivä, mutta melkein. Tapa alkoi 2,5-vuotiaana kun sisarus syntyi.

Pullo ei ole varsinainen tuttipullo, vaan sellainen "pehmeä nokkamuki", eli tutin sijalla on tuttimainen nokka.

Olen katsonut läpi sormien, kun muuten kuitenkin osaa syödä ja juoda normaalisti, on vaan sellainen turvallisuustapa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo 4v edelleen tuosta pehmeästä nokkamukista ja muulloinkin kun aamulla ja illalla. Illalla hampaitten pesun jälkeen vettä, mikä hyväksi hampaille.

Vierailija
2/9 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pahin mitä tapahtuu on että suussa hammasrivi lähtee virheellisesti kehittymään ja voit tulla vaikka purentavika.

Illalla taas jos siinä pullossa on vaikka maitoa eikä hampaita pestä niin happohyökkäys ja hampaat kärsii.

Mutta muuten plussia asiassa varmasti myös teillä henkisessä puolessa? Ja ehkä ei tule niin paljon kuivattavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun tai mieheni sylissä sohvalla. Sellainen turvallisuustapa, että pikkusiskon syntyessä jotenkin tuli "raukkalaiseksi" ja halusi juoda tuttipullosta, annettiin pari kertaa ja tapa jäi päälle. En oikein osaa selittää, mutta kun alkaa väsyttää ja kiehnätyttää haluaa lutkutella maidon sieltä.

Kysymys siis tuleeko purentavikaa tuosta määrästä lutkuttelua vai annanko juoda vain. Tavallinen nokkamuki ei kelpaa vaan haluaa nimenomaan tuon pehmeän.

Vierailija
4/9 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla vaikeampi päästä, jos se jatkuu kovin pitkään. Ehkä voisitte tehdä "sopimuksen", että kesälomalla jää nokkamuki pois. Silloin on yleensä perheessä rennompi ja kiireettömämpi aika ja lapselle voi antaa muutoin enemmän huomiota.

Vierailija
5/9 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo 4v edelleen tuosta pehmeästä nokkamukista ja muulloinkin kun aamulla ja illalla. Illalla hampaitten pesun jälkeen vettä, mikä hyväksi hampaille.

Hampaitahan ei enää suositella edes huuhdottavaksi hampaiden pesun yhteydessä, jotta tahna jää vaikuutamaan hampaisiin.

Vierailija
6/9 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purentavikaa ei tule tuosta määrästä, jos tosiaan on niin, että juo vain mukillisen maitoa ja sitten pullo pois ja hammaspeulle.Tuttia ei varmaan enää ole käytössä?

Mehupullot ja kupit ja jatkuvasti suussa oleva tutti tai pullo aiheuttaa niitä hammasongelmia.

Itse olen hammasalalla ja 2,5 v. lapseni mielestä on hauskaa juoda vettä tai maitoa välillä nokkamukista, joka muistuttaa koiraa.En viitsi täällaista silloin tällöin tapahtuvaa juttua ja iloa pilata, kun osaa juoda tavallisesta mukista ja syödä itse.

Toki kannattaa alkaa miettiä jotain uuttaa "kovaa juttua" nokkamukin tilalle, että ei jää vauvavaihe päälle. Esimerkiksi, joku hauska uusi tavallinen muki ja (pilli joskus) tai kirjan lukeminen sylissä tms. tms, mitä ikinä keksiikään.

Vierailija
7/9 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietenkin sormien imeminen.

Vierailija
8/9 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joi lapsi aina aamumaidon pullosta,kun muutoin ei maito kelvannut.Totesi eräs aamu tuttipullosta imien että :"Tänään alkaa eskari ". =)

Ei enään kouluun mennessä lussutellut aamumaitoa.

Vierailija
9/9 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkeillyt, että ei tuo määrä imemistä voi olla haitaksi.

Tuttia lapsi ei ole syönyt koskaan, tosin 2,5-vuotiaana olisi sitäkin halunnut, mutta siihen ei sentään suotuttu :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme