Naispoliisi jota ammuttiin!
Jos hänellä oli luotiliivit päällä ja häntä ammuttiin alavartaloon niin mistä syystä hänen vammansa voi olla noin vakava? Osaako kukaan sanoa?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 14:00"]
Blogia ei ole olemassa..?? Vastuutonta ottaa kokematon harjoittelija tuollaseen tilanteeseen ja vielä aivan helvetin tyhmää mennä sinne kun ei tiedä missä ampuja on. Olisivat pysytelleet autossa tai sisätiloissa!
[/quote]On se olemassa, just luin
No kyllä minun mielestäni työnantajan vastuulla pitäisi olla millä tahansa alalla turvallisuuteen liittyvät kamppeet ja huolehtia työturvallisuusasioista. Se on esimiehen vastuulla oleva asia, että turvallisuussäädöket täytetään ja kamppeet ovat säädössten mukaiset.
Äänestetään vaa nkokoomusta niin pian tehdään töitä ilmaiseksi ja välineetkin maksetaan omasta pussista.
Ja saa unohtaa kaikki työterveyden jutut. Jokainen maksaa omat leikkauksensa...
Työntekijöillä on nykyään aika heikot oltavat ja edelleen heikkenee.
Kyllähän sitä sopii vakkarina naureskella, jos pomo ehdottaa maksamaan parin tonnin varusteet. Pätkätyöläisenä ei auta naureskella eikä edes hymyillä.
T: kuolo korjaa työläiset
se kevyempi kevlar-liivi, joka pysäyttää kyllä pienikaliiberisten esim. käsiaseiden luodit, muttei hirvikiväärin luotia.
Joka tapauksessa tämäkin liivi on ottanut sitä luodin energiaa vastaan ja sitten se luoti on alkanut jo siinä vaiheessa muodonmuutoksen, eli levitä.
Koska tuon hirvikivääriluodin liike-energia kuitenkin on niin iso, niin se menee elimistöön jo aika paljon litistyneenä ja levinneenä ja leviää siellä vielä lisää, joten tiedossa on aika iso reikä ja vielä isommat vahingot elimistön sisällä.
Spekulaatiotahan tää kaikki kuitenkin on, mutta hirvikivääri saa joka tapauksessa pahaa jälkeä aikaan.
Tero
Mä olen saanut vähennettyä verotuksessa työvälineiden hankinnasta aiheutuneet kulut, mutta mä olenkin älykäs.
Mä olen saanut vähennettyä verotuksessa työvälineiden hankinnasta aiheutuneet kulut, mutta mä olenkin älykäs.
Luoti on mennyt sisään siitä, mihin luotiliivi loppuu, eli alavatsaan.
Ei ehkä saa lapsia, vaikka selviäisi hengissä.
Leviää monen sentin levyiseksi klöntiksi osuessaan liiviin ja siitä sisään vatsaan. Tekee pahaa jälkeä, valitettavasti
luotiliivin alapuolelle jää vielä paljon mitä särkyä. Toivon hänelle sydämestäni voimia ja paranemista. Mikäli hän ei toivu fyysisesti entiselleen toivon myös että hän löytää uutta suuntaa ja tarkoitusta tähän uudenlaiseen elämään mahdollisimman nopeasti.
Vaikka liivit pysäyttää luodin mutta traumalevyt puuttuvat voi tulla tappava sisäelinvamma. Tänään lehdessä poliisi kertoi että poliisien ostettava levyt omalla rahoillaan. Törkeää.
moni ei mieti mitä riskejä ammattiin liittyy.
Esimerkiksi opettajat ja poliisit ovat aina vaarassa.
Itsellä ei tulisi mieleenkään suuntautua opeksi tai poliisiksi. Ei riitä rohkeus.
Poliisit ja opettajat ovat tärkeitä ammatteja ja joskus urheus vaatii uhreja.
Opettajat ja poliisit ovat rohkeita ja kansamme tukiranka. Ihailen syvästi heidän rohkeuttaan kokea päivittäin "riskitekijöitä" työssään.
Voimia teille.
Niin ja kevyissä liiveissä ei ollut traumalevyjä. Ne kun poliisin pitää ostaa omalla rahalla...
Niin ja kevyissä liiveissä ei ollut traumalevyjä. Ne kun poliisin pitää ostaa omalla rahalla...
Myös metallimies tarvitsee suojasaappaat joissa on titaanikärki, joka suojaa jalkapöytää.
Että ei ole ainoa ammatti. Monessa ammatissa pitää ostaa kaikki työvälineetkin itse esim metsuri...
Voi voi. Jokainen valitsee itse ammattinsa. Turha niitä työvälineitä on surkutella. Kaikkiko pitäisi saada ilmaiseksi. Työsuhdeautokin?
Ei sillä niin väliä mihin kohdetta ammutaan. Tuhoa tulee joka tapauksessa. Jos kyseessä oli FMJ patruuna, läpäisy on väistämätön, vaikka olisi luotiliivi. Epäilen kuitenkin että kyseessä oli puolivaippaluoti, joka muuttuu muuttuu sienen muotoiseksi osuessaan kohteeseen, aiheuttaen massiivista kudostuhoa.
Ei sillä niin väliä mihin kohdetta ammutaan. Tuhoa tulee joka tapauksessa. Jos kyseessä oli FMJ patruuna, läpäisy on väistämätön, vaikka olisi luotiliivi. Epäilen kuitenkin että kyseessä oli puolivaippaluoti, joka muuttuu muuttuu sienen muotoiseksi osuessaan kohteeseen, aiheuttaen massiivista kudostuhoa.
verraten iso kohde.
Myös metallimies tarvitsee suojasaappaat joissa on titaanikärki, joka suojaa jalkapöytää.
Että ei ole ainoa ammatti. Monessa ammatissa pitää ostaa kaikki työvälineetkin itse esim metsuri...
Voi voi. Jokainen valitsee itse ammattinsa. Turha niitä työvälineitä on surkutella. Kaikkiko pitäisi saada ilmaiseksi. Työsuhdeautokin?
TOTTA KAI työnantajan tulisi kustantaa metsurille välineet ja muillekin työvaatteet. Yritti ne miehen työpaikalla laittaa miehet itse ostamaan parin tuhannen euron työvälineet mutta miehet nauroivat koko ehdotukselle eivätkä takuulla olisi suostuneet. Työsuhdeauto ei taas liity millään tavalla varusteisiin.
Itsellä kävi ensin mielessä että raskaana ja osunut kohtuun. Mutta se ei varmaan olisi vaatinut monia leikkauksia.
(ja juu, ihan mutu-ajatuksia, ei mitään tietoa asioista)
Itsellä kävi ensin mielessä että raskaana ja osunut kohtuun. Mutta se ei varmaan olisi vaatinut monia leikkauksia.
(ja juu, ihan mutu-ajatuksia, ei mitään tietoa asioista)
hirvikiväärissä käytetään ja millaisia ampuja käytti???? Luoteja jotka repivät kudoksen todella pahasti, koska ne on tarkoitettu aika ison eläimen eli hirven pysäyttämiseen. Vatsan alueella on paljon verisuonistoa eli verenvuotoa on jo sinänsä paljon, vaikka sisäelinvammoja ei olisikaan mutta nythän niitä on ainakin lehtitietojen mukaan. Lisäksi on mahdollista, että lantion luusto on räjähtänyt pirstaleiksi. Noiden vahinkojen korjaamiseksi ei yksi tai kaksi tai neljäkään leikkausta riitä. :=(((
Kamala kohtalo hänellä. Ainoa hyvä asia on se, että jonkunlaista paranemista kohden on mahdollisuuksia mennä. Sairaaloissa makaa myös ihmisiä joilla ei ole paranemista toivoa, odottelevat vain hitaasti lähestyvää kuolemaa. Toivottavasti hän jaksaa siellä ja näkee sen että voisi parantua. Kovaa touhua ihan varmasti. Pelkästään sairaalassa makaaminen on henkisesti raskasta. Siinä on jo kestämistä puhumattakaan kivuista ja muista vaivoista.
Toivon niin hänelle paranemista ja että kivut lähtevät.