Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotikonsteja päästä aikuisiän aknesta eroon?

Vierailija
27.05.2012 |

Ikää jo 39 ja naama näyttää aina vaan kamalammalta ja olen asiakaspalvelussa töissä eli ilamn meikkiä en voi viikolla olla. Huoh, että masentaa :(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tahdo parantua, lääkekuurin ajan pysyy iho parempana, mutta lopetettua palaa taas takaisin

Vierailija
2/20 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan lääkehoitoa tarvitseva sairaus, mutta silti vaan kysellään kotikonsteja.

Miksi et mene IHOTAUTILÄÄKÄRILLE?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkärille vaan! Antibiootit tai A-vitmaiinikuuri.

Vierailija
4/20 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita saa apteekista ilman reseptiä. Täytyy käyttää koko ajan, jottei näpyt palaa. Mulla toimii mainiosti, mutta hinta on n. 26e/paketti. Mutta täytyishän antibioottiakin käyttää jatkuvasti, etteivät näpyt palaisi, joten minusta tämä on lempeämpi vaihtoehto. Mutta jos ei sulla toimi, käy lääkärissä.

Vierailija
5/20 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lykkää asiaa. Aina ei tarvitse lähteä syömään rankkoja kuureja, vaan avuksi voi riittää pelkkä antibioottivoide paikallisesti ongelma-alueille, kuten itselläni.

Vierailija
6/20 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan koita Roaccutania. Sen käytöllä epäillään olevan yhteyttä. tulehduksellisiin suolistosairauksiin (Crohnin tauti, haavainen paksusuolitulehdus).

Vierailija
7/20 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriltä saa reseptin lääkkeisiin, jotka estävät androgeenien toiminnan naisen elimistössä, ja lopettavat aikuisiänkin aknen. Kokemusta on! Lääke on ehkäisypilleri Diane Nova. Näitä määrätään aknen lisäksi myös hirsutismiin (naisten liikakarvoitus).

Vierailija
8/20 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää jo 39 ja naama näyttää aina vaan kamalammalta ja olen asiakaspalvelussa töissä eli ilamn meikkiä en voi viikolla olla. Huoh, että masentaa :(

Kotikonsti tosin vaatii melkein jokapäiväistä läträämistä. Jos jaksat sellaista, käy ostamassa apteekista wicnelact liuosta. Sillä puhdistetaan akneiho. Todella tuju lääke, poistaa talin syvältä ihon sisältä, sisältää salisyylihappoa. Saa ilman reseptiä. 150ml pullo maksaa apteekissa, apteekista riippuen, 8-12 euroa.

Vierailija
9/20 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä aikuisten oikeesti pitäisi käydä ihotautilääkärillä eikä kysellä kotihoitokonsteja. Pitkä antibioottikuuri, antiandrogeeniset e-pillerit, iholle siveltävät A-vitamiinivoiteet ja Roaccutan - mieti lääkärin kanssa, mikä sopii tautiin ja elämäntilanteeseen. Hormonaalista taustaa varmasti on eikä mitään pikapoppakonsteja tautiin ole.

Vierailija
10/20 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyy näppylät pois kun pesen kasvot Garnierin 3in1 kasvojen pesu-aineella ja laitan sen välillä naamioksi. Säännöllinen pesu on kaiken a ja o. Aamuin illoin. Muillakin hyviä vinkkejä varmaan. Tää on vaan ainoo joka mulla tepsii. Garnierillä on se toinenkin kasvojen pesugeeli, siinä on salisyylihappoa myös joka elvyttää ihoa.

Nuo maksaa alle 8e/kpl, mutta kestääkin noin 3kk. Joten kuukautta kohden ei niin iso investointi.

Vierailija
11/20 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on syvemmällä.

Muutin ruokailutottumuksia sen takia että minulla oli vaikeita vatsaoireita, hengitys haisi kuolleelta rotalta yms. Jätin viljat pois samoin pähkinät ja siemenet (joita luulin terveelliseksi iholle). Muutenkin söin kohtuudella ja vältin sokeria. Iho parani parissa kuukaudessa.Ikää minulla on 42 vuotta.

Vierailija
12/20 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy voi olla myös.itsellä ei koskaan ollut minkäänlaista finniä naamassa esim. teininä.30 täyttäessäni näppylöitä alkoi tulla vähitellen ja hoidoista huolimatta paheni akneksi.ruokavaliomuutokset eivät oikeastaan auttaneet millään tavalla.otin käyttöön yhdistelmäehkäisypillerit qlairan,joka sopii myös oli 30 vuotiaille,ja naama parani noin puolessa vuodessa. Tosin arvet aknesta jäi,joten siihen ei kannata antaa tilanteen mennä. Hormonien epätasapaino voi olla ainoa syy aikuisiänkin akneen. Kierre on valmis kun joudut peittämään aknea meikillä asiakaspalvelussa,tilanne pahenee ja joudut peittämään entistä enemmän.Nyt raskaana ollessani naamani on taas pahentunut,mutta sille ei oikeastaan voi mitään ennen synnytystä.

Vierailija
13/20 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinua 10v. Nuorempi, mutta kärsin samasta ongelmasta..

Itselläni paras apu on se, että olen jättänyt ruokavaliosta valkoisen jauhon ja sokerin olen vähentänyt minimiin. Veden juomattomuus näkyy myös nopeasti ihossa, usein juon illalla tv:ta katsoessa 1-1,5l vettä. Päivällä muuten juon n.1-1,5l, joten päivässä menee 2-3l vettä..

Tsemppiä! Akne ei ole kiva vaiva..mulle kosmetologi ehdotti pillereiden aloittamista, mutta hormoneja en halua elimistööni lykätä(omissa on jo riittävästi;)

Vierailija
14/20 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannatti! Aikuisiän hormonaalinen akne on muisto vain. Kuurin päättymisestä nyt reilu kuukausi ja kasvojen iho on kuin vauvan pylly. Ihan uskomaton tunne. Samalla pääsin eroon siitä tavasta, että ihoa piti olla räpeltämässä jatkuvasti - mikä toki vain pahensi aknea. Ihanaa, kun ei tarvitse meikissä enää peitellä peittelemisen jälkeenkin, vaan saa ekaa kertaa elämässä korostaa. :)

Ikää mulla 33v. ja jo teininä kärsin näppylöistä, mutta vuosi sitten kesällä puhjennutta aikuisiän aknea katselin vain 2-3kk ja menin yksityiselle ihotautilääkärille. Älä katso pitkään, saat vain ikäviä arpia!

Vierailija
15/20 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä myös aikuisiän aknea. Ajattelimme, että menisi ihotautilääkärille, mutta yhtäkkiä muistin, että onko joku rajoitus siinä, ettei kesällä voisi noita lääkkeitä syödä?

Vierailija
16/20 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä myös aikuisiän aknea. Ajattelimme, että menisi ihotautilääkärille, mutta yhtäkkiä muistin, että onko joku rajoitus siinä, ettei kesällä voisi noita lääkkeitä syödä?

ainakaan suositella roaccutan kuuria. Palaa iho auringossa. Tietysti jos on 24/7 sisätiloissa niin voinee käyttää.

Vierailija
17/20 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiallinen kuorinta kotona tehtynä ratkaisi ainakin omat iho-ongelmani. Tai siis kuorinta täytyy tehdä silloin tällöin, jotta iho pysyisi kunnossa. Itselläni myös aikuisiän akne, ei nyt kovin paha, mutta kuitenkin. Tilasin Chemical peel shop nimisestä nettikaupasta salisyylihappokuorinnan sekä TCA kuorinnan. Olen kuorinut näillä ihoa nyt muutaman kerran, ja iho on uudistunut todella tehokkasti. Tulee varmasti halvemaksi tilata aineet kotiin kuin mennä ihotautilääkärin käsittelyyn.

Vierailija
18/20 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei halua elimistöään kuormittaa lääkkeillä:

- Käy ensin kosmetologilla joka tekee sinulle kunnollisen puhdistuksen ja suosittelee sinulle kotihoitoon kasvovedet ym, käy puhdistuksessa aluksi parin viikon välein,sitten kerran kuussa

- tärkeä pointti joka auttoi minulla: lopeta ihon liika kuuraaminen vahvoilla aineilla! liika pesu ja puunaaminen vain yllyttää ihoa tuottamaan enemmän talia,ihosi voi olla myös herkkä vaikka on rasvainen

- apteekin baciron voide

-säännöllinen kuorinta, miedoilla kuorinta-aineella vaikka päivittäin,tuhdimmalla kerran viikossa

- environ A-vitamiinivoiteet hoitavat ihoa mutta a-vitamiinia ei imeydy verenkiertoon nimeksikään,ovat voimakkaampia kuin apteekin tavalliset a-vitamiinivoiteet

-aurinko, auttaa mutta sitä ei saisi ottaa paljon ettei iho rypisty,mutta mun finnit häviää aina kesällä

-D-vitamiini,E-vit,A-vit ja sinkki!

-säännöllinen liikunta varsinkin ulkona, sellainen että hiki tulee

- runsas vedenjuonti ja höttöhiilarit pois

- vältä stressiä

- mikroneulaus auttaa myös akneen

- mieti tuota hormonitasapainoa

Vierailija
19/20 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika yksityiseltä lääkäriasemalta ihotautien erikoislääkärille ja saat täsmälääkkeet reseptillä. Esim Tetralysal- antibiootti auttaa acne rosaceaan, Roaccutan myös. Turha kärvistellä ja kärsiä vuosikaudet asian kanssa, lääkkeitä on olemassa.

Vierailija
20/20 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuppas AP tähän sivuun: http://aknenhoitokotikonstein.wordpress.com/